لیست اختراعات با مالکیت
اصغر رحيمي
3 عدد
بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم بخشي از مشخصات و كارايي اختراع بنده در زير آمده است اين اختراع يك مودم بي سيم هوشمند است كه با داشتن يك سيستم عامل ,مي توان آسانتر و كارا تر با آن تعامل نمود و در واقع با وجود رابط كاربري ,نصب و راه اندازي استفاده از آن آسانتر و كاراتر شده است اين مودم هوشمند مي تواند اطلاعات را در خود ذخيره نمايد , از جمله كارايي اين قابليت اين است كه مي توان فايل ها و اطلاعات مورد درخواست كاربر براي دانلود از اينترنت را مستقيماٌ به سيستم عامل مودم داد تا مودم بدون نياز به اتصال به كامپيوتر كار دانلود را انجام و به پايان برساند (لازم به توضيح است درموم هاي نسل قديم مودم براي كار مي بايست مدوام به سيستم وصل باشد به اين معني كه نياز بود سيستم هميشه روشن بماند) ازقابليت ديگر اين مودم هوشمند اين است كه با داشتن حافظه دائمي مي تواند باتوجه به مدل مودم از هشت گيگابايت تا يك ترابايت اطلاعات و يا فايل هاي دانلود شده را روي خود نگهداري نمايد اين مودم هوشمند مي تواند بدن نياز به برق بيش از 24 ساعت روشن مانده و به كار و همينطور دانلود لينك ها بپردازد و يا همچنين در حالت انتظار بماند اين مودم هوشمند قابليت هاي زياد ديگري نيز دارد كه در متن خلاصه نمي گنجد باتشكر ومن الله توفيق بنده شما را امين و مورد اعتماد خود مي دانم ان شاالله اين اطلاعات محرمانه بماند.
دستگاه جوشكاري لايه هاي موج گير داخلي مخازن سوخت خودروهاي سنگين با هدف جوشكاري اتوماتيك داخلي اين مخازن عدم دخالت نيروي انساني افزايش سرعت عملكرد افزايش كيفيت جوشكاري طراحي و به صورت نمونه آزمايشگاهي ساخته شده است كه در مستندات ضميمه فيلم و عكس هاي مربوطه قرار داده شده است. اين دستگاه از دو بخش عمل كننده و كنترل كننده تشكيل گرديده است. بخش عمل كننده شامل قسمتهاي مختلفي مي باشد كه براي حركت تورچ جوشكاري در ريل روي بدنه عمل كننده طراحي شده است و توسط مكانيزم هاي مختلفي عملكرد و نوع جوشكاري توسط بخش كنترل كننده و كاربر دستگاه بررسي مي گردد. بخش كنترل كننده نيز شامل قسمتهاي مختلف الكترونيكي و مكانيكي مي باشد كه در كل بخش عمل كننده دستگاه را با دستورات اپراتور دستگاه كنترل مي كند. بخش عملگر دستگاه كه در نمونه آزمايشگاهي ساخته شده شبيه سطح مقطع مخزن سوخت مي باشد به داخل مخزن توسط كابل هدايت مي ردد و از طرف ديگر براي افزايش دقت جوشكاري كل مخزن توسط قطعه چهار نظام نگه داشته مي شود پس از قرارگيري عملگر در داخل باك سوخت و هم مركز كردن آنها توسط رابط هاي داخلي كه بدين منظور طراحي گرديده اند اپراتور دستگاه توسط بخش كنترل كننده پارامترهاي مختلف جوشكاري از جمله زاويه تورچ سرعت عملكرد فاصله تورچ تا محل جوشكاري را تنظيم مي كند و پس از آن مرحله جوشكاري آغاز مي گردد و بخش نگه دارنده تورچ توسط نيروي توليدي استپ موتورها وارد عمل شده و در روي مسير انحنايي خاص كه با مقطع مخزن سوخت هماهنگي دارد حركت مي كند و به صورت پيوسته مسير مشخص شده را جوشكاري مي نمايد. براي كنترل بهتر نحوه جوشكاري دوربين خاصي بر روي بخش نگهدارنده تورچ نصب گرديده است تا اطلاعات جوشكاري را به صورت پيوسته به بخش كنترل كننده ارسال مي كند و توسط نمايشگري مسير جوشكاري شده نمايش داده مي شود تا اپراتور عملكرد رباط رابه صورت پيوسته بررسي و كنترل كند.
براي كاهش نيروي زلزله در ساختمانها 4 روش وجود داشته شناخته شده است در روش اول سبك سازي بعنوان راهكارمناسب مي باشد ميتوان ابراز نمود هرچه وزن ساختمان كمتر باشد نيروي زلزله كمتري بر سازه وارد مي شود. در روش دوم با افرايش سختي مي توان مقاوهت سازه را در برابر زلزله افزايش داد.مسلم است اين روش از لحاظ اقتصادي مقرون به صرف نمي باشد.در روش سوم براي كاهش زلزله از جداره ها استفاده مي شود.اين روش براي ساختمانها متعارف در ايران مناسب نمي باشد زيرا بيشتر ساز ه ها در ايران داراي ارتفاع زياد نبوده و صرف هزينه زيادي براي آنها جايز نيست.در روش چهارم براي كاهش نيروي زلزله به سازه ها از افزايش ميرايي استفاده مي گردد.اين روش بعنوان مناسبترين راه براي افرايش عملكرد مناسب سازه در برابر زلزله ارزيابي ميگردد.تجربه زلزله هاي قبلي بسياري از هعادلات ~سي در ايران را بات حالثس روبرو نموده است. در بيشتر ساز ها فلزي عملكرد بادبند بسيار نامناسب بوده است. همان طوركه در شكل نشان داده شرده است بعلت عدم عملكرد مناسب بادبان ساختمان دچار خسارات زياد بهنگام زلزله شده است.اختراع ارائه شده با توجه به اينكه داراي عملكرد اكاردوني بوده و وسط بادبانها نصب مي گردد بادبند را شكل پذير نموده و ارتعاش زلزه را با تبديل به حركتهايي در بين اعضا، مختلف از طريق اصطحكاكي انرژي زلزه مستهلك مي گردد. دراين دمپر از علم رياضي به نحو احسن استفاده شده است به طوري كه با تلفيق زواياي هندسي 90 – 135 – 45 درجه كاملا نيروي زلزله را به اصطجكاك تبديل ميك ند. دمپر ذكر شده از 5 قسمت اصلي و چندين قسمت فرعي ساخته شده كه در اشكال نشان داده شده است. //
موارد یافت شده: 3