لیست اختراعات با مالکیت
سعيد خورسندي
1 عدد
ما دستگاهي را طراحي وساخته ايم كه مشكل Epirb FALSE ALERT را برطرف نمايدبنابراين ميتوانيم اين از همه هزينه اتلاف شده جلوگيري كنيم و از همه مهتر عدم اعتماد به دستگاه را از بين ببريم ، در صورت حمايت سندي را در خصوص دستگاه ياد شده تهيه نمود و به اجلاس كميته راديويي جستجو نجات دريايي و هوايي كه در سازمان بين المللي دريانوردي در انگلستان و با حضور 100 كشور برگزار ميشود ارائه نمود در صورتي مورد تصويب واقع شود تمامي شناور ها در دنيا مجبور به نصب دستگاه فوق ميباشند . در بالا برنامه زمان بندي جهت انجام كليه امور مربوط به دستگاه بيان شده است . در پايان ذكر اين مطلب اهميت دارد پس از وقوع حوادث ناگوار دريايي از جمله غرق شدن شناور ها و تلفات انساني كه بعد از آن به وقوع پيوست، سازمان بينالمللي دريانوردي در راستاي وظايف و مسئوليتهاي خود با همكاري ساير ارگانهاي جهاني و دولتهاي مربوطه، تصميم به معرفي و ايجاد سيستم جديدي تحت عنوان سيستم ارسال كننده موقعيت در لحظه اضطرار EPIRB) ) در سال 1979 گرفت و از اوايل سال 1999 ميلادي استفاده از آن براي شناورهاي تجاري بالاي 300 تن و همچنين شناورهاي فعال در عرصه دريانوردي بينالمللي اجباري گرديد. دستگاه ارسال پيام اضطراري در سيستم جهاني از بخشهاي مختلفي تشكيل شده اند كه يكي از اجزاي اين سيستم دستگاهEPIRB ( قابل استفاده در صنعت دريايي ) مي باشد. به طور كلي اين دستگاه در هنگام غرق شدن شناورها در دريا به صورت اتوماتيك فعال مي شود و موقعيت كشتي غرق شده را به ماهوار ه هاي جستجو ونجات اطلاع ميدهد. بر طبق گزارش SARSAT- COSPAS از سپتامبر 1999 تا 2012 تا كنون از هر 10 پيام اضطراري ارسال شده توسط اين نوع دستگاه خاص به طور تقريبي 9 پيام آن نادرست و خطا ميباشد ,كه اين موضوع علاوه بر اتلاف انرژي و به خطر افتادن جان نفرات اعزامي جستجو ونجات جهت بررسي صحت و سقم پيام دريافتي , سبب تحميل هزينه اي در حدود50,000,000 دلار در هر سال به مجموع 705 مركز جستجو ونجات دريايي و هوايي در دنيا گرديده است (شامل هزينه سوخت شناور , بالگرد و تلفن مي باشد )همچنين با توجه به پيش بيني هاي انجام شده در سال 2012 در حدود 600 هزار بيكن ماهواره اي در فركانس كاري 406 مگاهرتز كه مربوط به دستگاه EPIRB است دريافت شده و از اين تعداد 90 درصد آن به طور تقريبي خطا ميباشد و تا سال 2017 اين تعداد بيكن به يك ميليون خواهد رسيد همين امر سبب گرديدكه با لحاظ نمودن ادامه همين روند از نظر ميزان پيام خطاي دريافتي و هزينه هايي كه صرف تشخيص واقعي يا غير واقعي بودن پيام اضطراري ميگردد از سال 2011 در سازمان بين المللي دريانوردي كارگروه مكاتبه اي از 20 كشور دنيا كه جمهوري اسلامي ايران نيز عضوي از آن است به منظور بازبيني درسيستم جهاني اضطرار دريايي از جمله بازبيني در عملكرد دستگا ه EPIRB در دستور كار قرار گيرد و دنيا به دنبال حل اين معضل باشد .با عنايت به مذاكرات انجام شده با كشور هاي مطرح عضو كارگروه و انجام تحقيقات داخلي , كارشناسان سازمان بنادر و دريانوردي موفق به طراحي دستگاهي شده اند كه قابليت دارد تا مشكل ارسال پيام خطا و نادرست از دستگاه EPIRB را برطرف نمايد و به اين مشكل بين المللي پايان بخشد, با عنايت به بررسي هاي كارشناسي صورت پذيرفته بر روي طرح بهبود دهنده عملكرد دستگاه EPIRB خاطر نشان ميگردد، در حوزه اطلاع رساني و ارتباطات دريايي بويژه در شرايط اضطراري در دريا ، دستگاه طراحي شده گامي ابتكاري و نوآوري جديدي محسوب ميگردد كه قابليت اجرايي و صنعتي نيز داشته و ميتواند سبب تحول در ارتباطات دريايي بويژه در شرايط اضطراري گردد
موارد یافت شده: 1