لیست اختراعات با مالکیت
سيدعباس حسيني خالدي
4 عدد
مكانيزما و سيستم هاي هوشمند بسيارزيادي در جهت كاهش مصرف سوخت و راحتي راننده طراحي و ساخته شده است،يكي از اين سيستم ها كروز كنترل مي باشد،ولي به دليل اينكه مدل هاي موجود كروز كنترل فقط براي خودروهاي جعبه دنده اتوماتيك هستند نمي توان از كنترل كننده اين سيستم استفاده كرد و همچنين تغيير دريچه گاز مكانيكي به برقي،زمان و هزينه زيادي در بر خواهد داشت،به همين دليل با طراحي اين سيستم كه مي تواند با كنترل هوشمند دريچه گاز مكانيكي در شرايط مختلف جاده و همچنين شرايط وزني خودرو در مسافت هاي طولاني ضمن ايجاد راحتي براي راننده باعث مصرف سوخت كمتر شود،اين مهم با استفاده از يك موتور الكتريكي DCكه در كابين موتور خودرو قرار ميگيرد ،صورت مي پذيرد.اين عملگر به صورت غير مستقيم به دريچه گاز مكانيكي متصل شده و از طريق يك برد الكترونيكي و اطلاعات بدست آمده از سنسور دور موتور و سنسور سرعت خودرو با توجه به الگوريتم طراحي شده بعد از اينكه مشخص شد خودرو در كدام دنده قرار گرفته ضمن اينكه زمان تعويض دنده را به راننده اطلاع مي دهد وظيفه كنترل سرعت خودرو را نيز در شرايط مختلف جاده اعم از:وزش باد ،شيب جاده را به خوبي انجام مي دهد.
سيستم ترمز ضد قفل خودرو ABS پس از نصب، بايد در شرايط مختلف جاده اي مورد ارزيابي قرار گيرد. با توجه به اينكه مقدار ضريب اصطكاك چرخ با جاده در شرايط مختلف جاده اي متفاوت مي باشد، بنابراين سيستم ترمز ضد قفل بايد با توجه به اين شرايط مقدار نيروي ترمزي لازم براي جلوگيري از لغزش خودرو را تامين نمايد. براي شبيه سازي شرايط مختلف جاده اي توسط اين دستگاه با توجه به معادله ي نيروي ترمزي (F=μ×N) به جاي ضريب اصطكاك (μ) مقدار نيروي عكس العمل عمودي سطح (N) را به عنوان متغير در نظر مي گيريم. يعني نيروي وارد به غلتك بزرگ كه همان وزن چرخ مي باشد را تغيير مي دهيم. اين امر به وسيله ي تغيير فاصله ي دو غلتك كوچكي كه بر روي ريل قراردارند صورت مي پذيرد. همچنين با ايجاد شرايط مختلف جاده اي به صورت جداگانه در هر چرخ مي توان خودروهايي كه علاوه بر ABS داراي EBD نيز هستند را مورد ارزيابي قرار داد. همچنين با پيش بيني ريلي براي دو ساختمان جلو، اين دستگاه مي تواند خودرو با Wheelbase (فاصله ي دو محور جلو و عقب) متفاوت را پوشش دهد.
موارد یافت شده: 4