لیست اختراعات با مالکیت سيدمحمد جواد مرتضوي
18 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 18
تاریخ ثبت: 1391/05/08
خلاصه اختراع:

پس از كشف مواد راديو اكتيو و اشعه ايكس به تدريج پنجره اي ديگر در علوم پزشكي براي تشخيص و درمان بعضي از بيماريها گشوده شد. تنها كمي بعد از اين كشف اثرات زيانبار پرتوها به تدريج آشكار گرديد. پرتوهاي يونساز قادرند به ماكرومولكولهايي مانند DNA كه از نظر بيولوژيكي اهميت دارند آسيب برسانند (1). بنابراين سازمانهاي ملي و بين المللي مسئول حفاظت پرتويي سعي كرده اند با توصيه ها و تعيين حدود دوزهاي مجاز براي پرسنل و افراد جامعه اثرات زيانبار پرتو را كاهش دهند. پس از اطمينان از صحت شبيه سازي براي مقايسه سرب با فلزهاي انتخاب شده (تنگستن ، قلع، باريم، بيسموت) از نرم افزار MCNP استفاده شد. هر كدام از لايه ها با تركيب وزني مساوي از ماده زمينه اي (ماتريكس) و يك فلز شبيه سازي شد سپس اين لايه ها در باربر طيف پرتوايكس 100KVP قرارداده شد و تضعيف فوتوني هر لايه با روش مونت كارلو اندازه گيري و منحني طيف پرتو ايكس پس از لايه تضعيف كننده بر روي نمودار رسم شد و با سرب مقايسه گرديد (شكل 1) نتايج نشان داد كه نسبت شدت به شدت اوليه (1/10) پرتوهاي آشكارسازي شده براي لايه حاوي قلع 9.41 و لايه حاوي تنگستن 5.12 لايه حاوي سرب 9.56 لايه حاوي بيسموت 9.62 و لايه حاوي باريم 1.43 است. براساس نتايج بدست آمده دو فلز قلع و تنگستن تضعيف بيشتري نسبت به سرب دارند. به همين دليل درصدهاي وزني متفاوتي از اين دو فلز شبيه سازي و تضعيف فوتوني آنها اندازه گيري شد كه در نهايت تركيبي از تنگستن و قلع كه داراي تضعيف فوق العاده اي نسبت به سرب و حتي بهتر از تنگستن بود انتخاب شد به منظور اطمينان از صحت شبيه سازي اين تركيب در ماتريكس گريس تهيه و بطور عملي با سرب مقايسه گرديد كه نتايج شبيه سازي را تاييد كرد سپس اين تركيب در ماتريكس پليمر تهيه و مورد آزمايش تضعيف فوتوني و مقاومت فيزيكي قرارگرفت. نتايج اندازه گيري هاي تضعيف فوتوني براي تركيب فلز در ماتريكس گريس نشان داد كه HVL تركيب حاوي سرب برابر 0.338mm و براي تركيب حاوي تنگستن و قلع برابر 0.271mm در شرايط Narrow beam مي باشد. بنمابراين يك لايه نازكتر از اين تركيب مي تواند تضعيف مشابه سرب داشته باشد. با توجه به اينكه چگالي اين تركيب 4.45gcm3 و چگالي تركيب حاوي سرب 4.67gcm-3 بدست آمد و داراي تضعيف بيشتري از سرب مي باشد. بنابراين مي توان روپو.ش هاي حفاظت پرتويي نازكتر سبكتر و داراي تضعيف فوتوني بهتري را جايگزين روپوش هاي سربي رايج نمود. نتايج اندازه گيري هاي تضعيف فوتوني درجدول شماره 1 و 2 آمده است. تركيب فلز در ماتريكس پليمر مورد آزمايش مقاومت كششي tensile test قرار گرفت و مقاومت يك قسمت به ضخامت 2 و ابعاد 10 و 20 ميلي متر كه تا نيروي 60 نيوتون مقاومت كششي دارا بود.

تاریخ ثبت: 1392/04/04
خلاصه اختراع:

با پيشرفت تكنولوژي و استفاده روزافزون از فناوري هسته¬اي در زمينه¬هاي مختلف ، كنترل پرتوهاي گسيل -شده از جمله پرتوهاي گاما و نوترون با قابليت نفوذ بالا ، از اهميت بالايي برخوردار است. بتن از مناسب ترين و پركاربردترين مصالح براي ساخت حفاظ تابش¬هاي هسته¬اي نوترون و گاما مي¬باشد؛ زيرا علاوه بر دارا بودن خواص سازه¬اي مناسب، بسيار متنوع بوده و با تركيب مواد مختلف با چگالي¬هاي گوناگون مي¬توان بتني با ويژگي هاي متفاوت بدست آورد. ديواره¬هاي ساخته شده از بتن معمولي، ضخيم است و در صورت محدود بودن فضاي قابل استفاده و يا مواردي كه افزايش شدت پرتوها، منجر به افزايش بيش از حد ضخامت حفاظ¬ مي شود، مي توان ضخامت بتن مورد نياز را با استفاده از بتن سنگين كاهش داد. در اين پژوهش با استفاده از كاني بوردار الكسيت، بتن سنگين ساخته شده است. ازكاني گالنا نيز به عنوان ماده پايه جهت افزايش چگالي نمونه¬ها استفاده شده است. نمونه¬هاي ساخته شده از نظر چگالي، تضعيف پرتو گاما و استحكام فشاري مورد آزمايش قرار گرفته¬اند. نتايج بدست آمده از آزمايشات چگالي (3cm/gr9/3- 64/3 چگالي) و ضخامت لايه نيم جذب(cm 84/2 با توجه به پرتوهاي گاماي صادره از چشمه 60Co)، نشاندهنده مناسب بودن و كاربردي بودن تركيب اين كاني ها در تضعيف پرتويي است.. علاوه بر آزمايش، شبيه سازي با روش مونت كارلو با كد MCNP نيز براي بررسي حفاظ سازي نوتروني و فوتوني بتن هاي ساخته شده انجام شده كه مقايسه نتايج حاكي از تطابق خوب آزمايشات و محاسبات است.

تاریخ ثبت: 1392/05/29
خلاصه اختراع:

پس از كشف مواد راديواكتيو و اشعه ايكس به تدريج پنجره اي ديگر در علوم پزشكي براي تشخيص و درمان بعضي از بيماريها گشوده شد. تنها كمي بعد از اين كشف، اثرات زيانبار پرتوها به تدريج آشكار گرديد. پرتوهاي يونسازقادرند به ماكرومولكولهايي مانندDNA كه ازنظربيولوژيكي اهميت دارند آسيب برسانند(1). بنابراين سازمانهاي ملي و بين المللي مسئول حفاظت پرتويي سعي كرده اند با توصيه ها و تعيين حدود دوزهاي مجاز براي پرسنل و افراد جامعه، اثرات زيانبار پرتو را كاهش دهند. هدف از حفاظ سازي در برابراشعه، محدودكردن ميزان تابش تا يك مقدار قابل قبول است كه مردم يا پرتوكاران در معرض آن قرار دارند. در راديولوژي سرب همواره به عنوان يك انتخاب سنتي براي حفاظ گذاري مطرح بوده است. اين در حالي است كه اخيرا با توجه به سميت قابل توجه سرب، بحث لزوم گذار از حفاظهاي سربي به حفاظهاي عاري از سرب توسط دانشمندان زيادي مطرح شده است. از اين رو استفاده از موادي به عنوان جايگزين مواد سربي براي حفاظ گذاري پرتوها ميتواند به ارتقاكيفيت حفاظ ها كمك كند كه از ميان اين مواد تنگستن به خاطر عدد اتمي و چگالي بالاي آن و همچنين نقطه ي ذوب(oC 3387) بالايي كه دارد و نيز سميّت كمتر آن و انعطاف پذيري خوب نسبت به سرب براي حفاظ سازي هسته اي برتري يافته است. در اين تحقيق كه بر روي خواص فوق العاده موادي با ساختار نانو تمركز شده است، حفاظ هائي با استفاده از تري اكسيد تنگستن (به دليل عدم دسترسي آسان به نانو تنگستن خالص) در دو مقياس نانو و ميكرو، طراحي و ساخته شدند. سپس خواص تضعيف تابشي آنها با يكديگر مقايسه گرديد و در نهايت بهينه ترين تركيب و ضخامت جهت حفاظ گذاري در برابر پرتوهاي ايكس كم انرژي به دست آمد. نتايج حاصله نشان مي دهد كه ميزان عبور نسبي اشعه (Tµ/Tn) كه (Tµ=Iµ/I0) و (Tn=In/I0) از ميكرو ساختار3WO نسبت به نانو ساختار آن به ميزان حداكثر 87/1 در kV40 با درصد وزني 60% به ضخامت 2/2 ميلي متر و 41/1 براي ضخامت 1/1 ميلي متر درkV70 مي باشد. همچنين مشخص شد كه در ولتاژ تيوب هاي (kV70-40) به ميزان حداقل 20% نمونه هاي نانوساختار3WO در تضعيف اشعه ايكس بهتر از نمونه هاي ميكرو ساختار عمل مي كنند.

تاریخ ثبت: 1395/02/06
خلاصه اختراع:

يك جفت سيم پيچ هلمهولتز متقارن در مركز تحقيقات حفاظت در برابر پرتوهاي يونساز و غير يونساز (INIRPRC) طراحي و ساخته شد. اين دستگاه ميدان مغناطيسي را توليد مي كند. اين سيم پيچ شامل 100 دور سيم كه روي دو حلقه از جنس تفلون پيچيده شده است.دو حلقه به صورت سري بهم وصل شده اند. قطر هر حلقه 25 سانيمتر و فاصله بين حلقه ها 5/12 سانتيمتر مي باشد(سيم پيچ ها با فاصله اي برابر شعاع حلقه ها از هم قرار دارند). ولتاژ 1/2ولت پيك تو پيك توسط يك منبع فاكشن ژنراتور تنظيم و به سيم پيچ براي توليد ميدان وصل شد. از يك اسيلسكوپ براي پايش شكل موج سينوسي با فركانس 50 هرتز اسفاده شد. در اين طراحي با توجه به شدت ميدان و مقدار جريان از سيم استاندارد 95/0 ميليمتر اسفاده شد. ميدان مغناطيسي توسط يك دستگاه اندازه گيري ميدان كه اخيراً كاليبره شده اندازه گيري شد. اين سيم پيچ ميدان مغناطيسي يكنواخت 6/97 ميكرو تسلا در مركز با خطاي ناهمگني 5± توليد مي كند.

تاریخ اظهارنامه: 1395/03/27
تاریخ ثبت: 1395/03/27
خلاصه اختراع:

در بخش هاي پزشكس هسته اي به واسطه ي گستره فعاليت ها همواره امكان ايجاد آلودگي به مواد پرتوزايي همچون Tc-99m و I-131 وجود دارد و چنانچه اين آلودگي ها تشخيص داده شده و برطرف شوند ميزان پرتوگيري تكنولوژيست هايي كه در اين بخش ها كار مي كنند به صورت قابل توجه اي كاهش ميابد. هدف از ساخت اين سيستم هشدار دهنده, آشكار سازي آلودگي ناشي از مواد پرتوزايي همچون يد 131 و تكنسيوم 99m ميباشد. اين سيستم داراي حساسيت قابل قبولي براي انواع مختلف پرتوهاي يونساز ميباشد. همچنين پوشش هاي استفاده شده در اين سيستم به گونه اي طراحي شده اند كه در شرايط آب و هوايي مختلف و در محيط هايي كه نويز هاي الكتريكي و الكترومغناطيسي وجود دارند قابل استفاده است. اين سيستم هشدار دهنده از دو بخش هشدار دهنده ديداري و شنيداري تشكيل شده به گونه اي كه در بخش ديداري تعداد LED هايي كه روشن ميشوند متناسب با شدت پرتوهاي يونساز دريافتي از منطقه آلوده است و در بخش هشدار دهنده شنيداري نيز فركانس صوت توليدي توسط Buzzer متناسب با شدت آلودگي است.

تاریخ ثبت: 1397/01/26
خلاصه اختراع:

بسياري از افراد هنگام استفاده از كامپيوتر هاي لپ تاپ اين وسايل را بر روي پا (دامن) خود قرار مي دهند كه اين كار با توجه به مسايلي همچون گرم شدن تدريجي اين رايانه ها در هنگام كار، خطر مواجهه با ميدانهاي الكترومغناطيسي توليد شده توسط لپ تاپ و بالاخره خطر مواجهه با ميدانهاي الكترومغناطيسي مربوط به اينترنت بي سيم (Wi-Fi) در اين كامپيوترها، نگراني هاي عمده اي را ايجاد مي نمايد. لازم به ذكر است كه مطابق تحقيقات موجود، هر كدام از عوامل ذكر شده فوق مي توانند بر روي قابليت باروري اسپرم تاثير قابل ملاحظه اي داشته باشد. با در نظر گرفتن مسايلي كه در ارتباط با استفاده از كامپيوترهاي Lap Top بر روي پا در مردان و بويژه مردان جوان مطرح مي گردد، در اين پروژه با همكاري و مساعدت مركز تحقيقات حفاظت در برابر پرتوهاي يونساز و غير يونساز دانشگاه علوم پزشكي شيراز نسبت به طراحي و ساخت LapPad ، يك حفاظ الكترومغناطيسي – گرمايي براي استفاده ايمن از اين رايانه ها ها اقدام شده است. ارزيابي هاي انجام شده بر روي نمونه هاي اوليه ساخته نشان داد كه با استفاده از حفاظ LapPad ميزان توان الكترومغناطيسي دريافتي حدود 13 dB معادل با 20 برابر كمتر از حالتي است كه LapPad استفاده نشده است. بدين ترتيب در حالتي كه LapPad حضور دارد تنها 5% توان امواج الكترومغناطيسي نسبت به حالتي كه اين مجموعه قرار ندارد دريافت شده است. همچنين نتايج آزمايشهاي انجام شده نشان داد كه LapPad قادر است به صورت موثري در حذف اثرات حرارتي كامپيوترهاي لپ تاپ كاربرد داشته و از اين منظر اثرات زيانبار مواجهه با ميدان هاي الكترومغناطيسي و گرما را بر روي فرايند اسپرماتوژنز، كاهش دهد.

تاریخ ثبت: 1399/03/11
خلاصه اختراع:

در حوزه پزشكي ساخت يكي از ملزومات دارويي كه موجب توقف غير فشاري خونريزي شود، از جمله اقداماتي است كه امكان زنده ماندن افراد مجروح را به شدت افزايش مي دهد. زيرا در هنگام خونريزي در مرحله اول با از دست دادن چيزي حدود 15 درصد از حجم خون، فشار وريدهاي مركزي افت مي كند، در مرحله دوم كه تا 20 درصد خون از دست ميرود تاكي كاردي و افت فشار نبض و تنگ شدن عروق محيطي بروز مي كند و در مرحله سوم كه 25 تا 35 درصد از حجم خون از دست مي رود، فشار خون سقوط كرده، نبض به زحمت لمس مي شود و در مرحله آخر كه بيش از 35 درصد از حجم خون از دست مي رود نبض ديگر لمس نمي شود. از اينرو با استفاده از كاني هاي معدني مونت موريلونيت، زئوليت، كائولين با ايجاد فضاي ملكولي بالا در نتيجه تغليظ ملكولهاي خوني و فعال سازي فاكتور 8، لخته سريعا شكل مي گيرد. همچنين استفاده از هيدروژل آلرژينات كلسيم علاوه بر اثر سينرژيستيك در تسريع فرايند تشكيل لخته، با ساختار ريز خود از محل خونريزي در برابر عفونت محافظت كرده و مانع رسيدن ميكروارگانيسم ها به سايت خونريزي مي شود.

تاریخ ثبت: 1390/04/21
خلاصه اختراع:

خلاصه: متعاقب يك سانحه هسته اي در حدود 400 راديوكلئيد مختلف در محيط پخش مي شوند كه از ميان آن ها تنها 40 راديونوكلئيد مي توانند براي زندگي انسان خطرناك باشند. يد-131 با نيمه عمر 8 روز از جمله راديوايزوتوپهايي است كه مي تواند به سهولت و به صورت كامل در بدن انسان جذب شود و ازاين منظر جلوگيري از گسترش آن در طبيعت وممانعت از ورود آن به بدن انسان از اهميت ويژهاي برخوردار است . با ورود راديوايزوتوپ هاي يد آزاد شده متعاقب يك سانحه هسته اي به داخل بدن ، يد راديو اكتيو در غده تيروئيد تجمع پيدا مي كند و از اين رو افزايش قابل ملاحظه اي در بروز ميزان سرطان هاي تيروئيد قابل انتظار خواهد بود. از طرف ديگر در بخش هاي پزشكي هسته اي نيز جذب راديوايزوتوپهايي همچون يد-131، 177-Lu و m99-Tc از محلوهاي آبي اهميت زيادي است و علاوه بر كاربرد گسترده در روش هاي رفع آلودگي (Decontamination) در كاهش خطرات ناشي از فاضلاب هاي بخش پزشكي هسته اي نيز نقش مهمي را ايفا مي نمايد بنابراين در اين اختراع به معرفي تكنيكي كارآمد و اقتصادي براي جذب راديوايزوتوپهايي همچون يد-131، m99-Tcو 177-Lu پرداخته شده است. در اين تكنيك ابداعي از كاني مونت موريلونيت كه توسط روش سل- ژل به صورت ذراتي با ابعاد 1 ميكرومتر(در حالت خشك) و با اندازه هاي 20 نانومتر(پس از جذب آب) درآمده است براي جذب راديوايزوتوپ ها از محيط آبي استفاده شده است. در اين آزمايشات كه در مركز تحقيقات علوم پرتوي دانشگاه علوم پزشكي شيراز صورت گرفته است cc1 از محلولي با اكتيويته 1 ميلي كوري از131- I، m99-Tcيا 177-Lu در لوله هاي آزمايش محتوي131 - I، m99-Tcيا 177-Lu اضافه شده و پس از مدت 2 ساعت اكتيويته واحد حجم اين محلول ها مورد اندازه گيري قرار گرفت. نتايج اين تحقيقات نشان داد كه نه تنها نانوكاني مونت موريلونيت در جذب راديونوكلئيدهايي همچون يد-131 از محلول هاي آبي از كارايي بالايي برخوردار است بلكه اين كاني مي تواند در روش هاي رفع (Decontamination) ودر كاهش خطرات ناشي از فاضلاب هاي بخش هاي پزشكي هيته اي نيز نقش مهمي را ايفاء نمايد.

تاریخ ثبت: 1389/12/23
خلاصه اختراع:

وظيفه اصلي مكانيزم فرمان منطبق نمودن مركز دوران چرخ بيروني وچرخ داخلي خودرو هنگام دورزدن به منظور عدم ايجاد لغزش وساييدگي درچرخ ها مي باشد به عبارتي ديگر باتوجه به شكل 1 بين زاوياي θ2 وθ1 رابطه زير برقرار گردد مكانيزم هاي رايج درخودروها مانند مكانيزيم دنده شانه اي ومكانيزم شش ميله اي توانايي برقراري اين رابطه دركليه زوايا ندارند بدين ترتيب اين مكانيزم ها سبب ساييدگي چرخ ولغزش نابجاي لاستيك ها مي گردند.براي رفع اين عيب مكانيزم فرمان بادامكي پيشنهاد گرديد دراين مكانيزم چرخاندن غربيك سبب چرخش يك استوانه مي گردد برروي اين استوانه شيارهايي با گام متغير طراحي شده است وجسمس انگشتي مانند درون آن قرار گرفته است بااستفاده ازاين ايده چرخش استوانه توسط انگشتي به حركت خطي تبديل مي گردد حال اين انگشتي به سيم روكش داري كه ازطرف ديگر به سگدست چرخ اتصال دارد متصل ميباشد بدين ترتيب با چرخش غربيلك سيم كشيده مي شود كه سبب دوران چرخ به ميزان مطلوب مي گردد

تاریخ ثبت: 1389/12/21
خلاصه اختراع:

خودرو وسيله اي پيچيده و مشتمل بر هزاران قطعه است كه هدف نهايي آن جابجايي بهينه و ايجاد رضايت در سرنشين آن مي باشد. در راستاي تأمين اين هدف تيم توسن كه در زمينه ي خودروي الكتريكي فعاليت دارد. برخي از مشكلات و نقايص خودرو را به صورت طرح هاي ابتكاري رفع نموده و آنها را به صورت كاربردي در خودروي توسن پياده كرده است. اين مشكلات به صورت خلاصه به شرح زير اند: 1- خوابيدن فنرها در سيستم تعليق و كم شدن نيروي آن ها در طول استفاده از خودرو 2- پايين افتادن بازده خودرو در صورت دور شدن از نقطه بهينه ي كاري در هنگام رانندگي با خودرو مانند رانندگي در سراشيبهاي تند و يا در ترافيك سنگين 3- تبديل انرژي جنبشي به گرما و اتلاف آن در فرايند ترمزگيري 4- تك منظوره بودن خودرو و كم شدن بازده آن در صورت استفاده از خودرو در يك حالت كاري ديگر مانند استفاده از خودروي درون شهري براي مسافرت هاي برون شهري 5- در صورت استفاده ي زياد از كلاچ ، مفصل زانوي راننده ساييده شده و دردهاي زيادي ايجاد مي كند. 6- عدم امكان تنظيم كورس و ارتفاع پدال گاز براي هر راننده 7- براي باز نگهداشتن درب كاپوت، از يك ميله به عنوان پايه استفاده مي گردد كه اين كار خطراتي را به همراه دارد (مانند در رفتن درب در صورت جا نگرفتن صحيح ميله در محل خود). براي هر يك از اين مشكلات راه حلي پيش بيني شده كه اساس آنها در ذيل به ترتيب مي آيند. 1- سيستم اتصال فنر به كمك فنر را با استفاده از يك بشقابك تنظيم شونده تغيير داده و امكان تغيير طول فنرها را به منظور ايجاد پيش بار در آنها فراهم نموده ايم. 2- دو موتور يكسان به هم كوپل شده اند و در مواقعي كه توان زيادي لازم نيست از يك موتور و در بقيه ي حالت از دو موتور استفاده مي شود. 3- با استفاده از خاصيت ژنراتوري موتورها،؛ انرژي جنبشي خودرو كه در ترمزگيري هدر مي رود، قبل از تبديل به انرژي گرمايي بازيافت مي گردد. 4-در صورت تغيير حالت كاري خودرو، به صورت نرم افزاري و با استفاده از كنترلر خودرو، مد كاري را عوض كرده و از آن به بعد دستورات مناسب حالت كاري مورد نظر صادر شده و به موتورها و ساير اجزا فرستاده مي شوند. 5- با قطع و وصل جريان موتورها توسط سيگنالي كه يك ميكروسوييچ به كنترلر مي فرستد، كلاچ را حذف كرده ايم. 6- استفاده از مقاومت براي سنجش زاويه ي پدال، امكان جابجا شدن مكان پايه پدال را فراهم مي كند همچنين با اين روش، مي شود كورس كاري پدال را تنظيم كرد. 7- به جاي ميله ي نگهدارنده از يك مكانيزم چهار ميله اي استفاده شده به طوري كه در هنگام باز بودن درب كاپوت، مكانيزم در نقطه ي مرگ خود قرار مي گيرد و در نتيجه درب بسته نخواهد شد. براي بستن درب بايد نيرويي عمود بر مفصل مكانيزم وارد شده تا آن را آزاد گرداند و بتوان درب را بست. خلاصه عمده ي منابع توليد آلودگي هوا و به دنبال آن گرمايش زمين، گازهاي خارج شده از اگزوز خودروهاي بنزين و گازوئيل سوز هستند. به دليل عدم موفقيت چندان در بالا بردن بازده اين خودروها، چاره اي جز استفاده از انرژي هاي جايگزين مثل برق نمي باشد. در اين راستا، خودروي دو نفره شهري توسن طراحي و ساخته شده تا نه تنها با مصرف برق به جاي بنزين، در كاهش آلودگي هوا نقشي بسزا داشته باشد، كه با استفاده از تكنيك هاي نو برخي مشكلات عمده ي گريبانگير تمامي خودروها را برطرف كند. از مشكلات خودروها مي توان به - بازده اندك - شتاب پايين - اتلاف انرژي جنبشي در فرايند ترمزگيري - عدم امكان كاربري چند گانه خودرو در حالت تمام بهينه - سنگين شدن خودرو در صورت افزايش امكانات امنيتي - عدم هماهنگي اتاق خودرو با مشخصات فيزيكي تمامي رانندگان - دردهاي ايجاد شده در زانو و مچ و كف پاي راننده در اثر گرفتن پدال ها در صورت استفاده زياد - ... اشاره كرد. در توسن، با كوپل شدن دو موتور يكسان براي توليد نيرو محركه و كنترل هر دو موتور توسط كنترلر قابل برنامه ريزي نه تنها بازده را در حالات مختلف رانندگي بالا رفته كه با توجه به قدرت بالاي اين دو موتور در ايجاد گشتاور ثابت در دوره هاي مختلف مشكل شتاب كم نيز حل گشته است. همچنين با توليد برق توسط ترمزهاي بازياب توسن، مي توان انرژي جنبشي تلف شده در فرايند ترمزگيري را بازيابي كرد. قابليت برنامه ريزي كنترلر، به توسن اين امكان را داده است تا در صورت لزوم نوع كاربري خودرو عوض شده و براي رانندگي برون شهري يا درون شهري و يا حالات ديگر بهينه شود. استفاده از مواد مركب در ساخت بدنه و قراردادن سازه ي خرپايي در زير آن نه تنها ايمني خودرو را افزايش داده كه وزن نهايي آنن را بسيار كم كرده است. با بكارگيري امكانات قابل تنظيم مثل پدال گاز يا قابليت تنظيم ارتفاع و كورس كاري راننده مي تواند توسن را براي مشخصات فيزيكي خود شخصي سازي نمايد. همچنين تعويض كلاچ خودرو با يك ميكروسوييچ بر روي دسته دنده راننده را از گرفتن پدال بي نياز نموده است.

موارد یافت شده: 18