لیست اختراعات با مالکیت
عبداله حسيني
6 عدد
در اين پژوهش از بريده هاي حفاري در ساخت كف قير استفاده شده است. تركيبات مختلف قير با بريده هاي حفاري ساخته شد و پارامترهاي نسبت انبساط و نيمه عمردر آن تعييين گرديد. جدول شماره يك نتايج نهايي پارامترهاي نسبت انبساط و نيمه عمر كف قير توليد شده را نشان مي دهد: جدول شماره ( ١ ) نتايج نهايي پارامترهاي نسبت انبساط و نيمه عمر در تركبيات مختلف قير با بريده هاي حفاري اين نتايج نشان مي دهد كه زماني كه بريده هاي حفاري به مقدار60% وزني قير، با قير تركيب مي شوند، كف قيري با نسبت انبساط07/6 توليد مي گردد. به عبارت ديگر، كف قيري توليد مي شود كه حجم آن07/6 برابر شده كه در اين حالت نيمه عمر آن برابر با 260 ثانيه خواهد شد. اين كف قير مي تواند در ساخت آسفالت سرد و گرم مورد استفاده قرار گيرد.
ابتكار حاصل در زمينه استفاده از بريده هاي حفاري در ساخت بتن آسفالتي است كه در آن از سه گروه و سه روش براي تركيب مصالح سنگدانه اي، قير و بريده هاي حفاري استفاده شده است. گروه هاي مورد استفاده عبارتند از: 1.گروه اول: در اين گروه بريده هاي حفاري جايگزين مصالح عبوري از الك شماره ٢٠٠ (فيلر) مي شوند. 2. گروه دوم: در اين گروه بريده هاي حفاري جايگزين مصالح عبوري از الك شماره100 و مانده روي الك شماره ٢٠٠ مي شوند. ٣ . گروه سوم: در اين گروه بريده هاي حفاري جايگزين مصالح عبوري از الك شماره ٣٠ و ماندد روي الك شماره ۵٠ مي شوند. در هر گروه بريده هاي حفاري جايگزين درصدهاي مشخصي از مصالح همان گروه شد كه عبارتست از 10% ، 20% ، 40% ، 60% ، 80% ، 100% همچنين روش هاي مورد استفاده عبارتست از: 1.روش اول : در اين روش ابتدا بريدد هاي حفاري با سنگدانه ها مخلوط شده و سپس قير به تركيب حاصل اضافه مي گردد. ٢ . روش دوم: در اين روش ابتدا قير با سنگدانه ها مخلوط شده و سپس بريده هاي حفاري به تركيب حاصل اضافه مي گردد. ٣ . روش سوم: در اين روش ابتدا در ظرفي به طور جداگانه قير با بريده هاي حفاري مخلوط شده و سپس تركيب حاصل به سنگدانه ها افزوده مي شود. در اين روش كه كاملآ ابتكاري است، كف قير توليد مي گردد. براي هر درصد مورد استفاده در هر گروه و در هر روش تركيب سه نمونه بتن آسفالتي ساخته شد و آزمايشات لازم براي تعيين پارامترهاي استقامتي بتن آسفالتي (استقامت مارشال، رواني مارشال و كشش غير مستقيم) تعيين گرديد. نتايج آزمايشات نشان داد كه امكان استفاده از بريده هاي حفاري حداكثر تا6/3 درصد وزني بتن آسفالتي با استفاده از روش سوم در گروه اول وجود دارد بطوريكه كيفيت آسفالت ساخته شده در حد كاملآ مطلوب باقي بماند كه اين روش در پژوهش هاي قبلي انجام نشده است.
در شرايط وقوع بحران نظير زلزله، انفجار، شكست لوله ها، حريق آلودگي و ساير بلاها، قطع به موقع و سريع جريان در لوله هاي خروجي مخازن آب، سوخت هاي فسيلي، گازها و ساير سيالات، بسيار ارزشمند و ضروري بوده و مي تواند از گسترش خطرات و زيان هاي مالي و جاني مرتبط جلوگيري كند. چنين عملكرد به موقعي همچنين مي تواند در نقاط مناسبي از شريان هاي حياتي به كار گرفته شود تا از بروز خسارات ياد شده جلوگيري نمايد. اختراع حاضر وسيله اي است مكانيكي – الكترونيكي و قابل دستورگيري بر اي نصب در داخل مخازن و نقاط مناسبي از شريان حياتي كه به صورت هوشمند از طريق دريافت پيام رسيده از حسگرهاي محيطي و پردازش اطلاعات و تشخيص شرايط بحران نسبت به قطع به موقع جريان و اطلاع رساني مناسب به بهره بردار يا مركز مديدريت بحران عمل نمايد.
كمانش زود هنگام بادبندها در برابر نيروي فشاري ناشي از تحريك زلزله موجب افت قابل ملاحظه سختي و مقاومت در اين اعضاء مي گردد. اختراع حاضر وسيله اي است هيدروليكي كه در انتهاي عضو بادبندي در قابلهاي ساختماني قرار گرفته و از كمانش بادبند جلوگيري مي كند. اجزاء آن عبارتند از يك جك هيدروليكي دو طرفه با دو ميله پيستون انتهايي ، دو شير يكطرفه و يك شير ترتيبي كه طبق شكل زير با لوله هاي رابط به يكديگرمتصل شده اند و روغن در آن ها جريان مي يابد. در طرح حاضر به عضو مهاربند اين قابليت داده دشه است تا در هنگامي كه تحت نيروي فشاري قرار مي گيرد تا آستانه كمانش به جذب نيرو پرداخته و تغيير شكل ارتجاعي دهد و پس از اين مرحله با افزايش نيروي فشاري پيستون با تحمل نيرويي ثابت و برابر با نيروي كمانش عضو مهاربندي داخل وسيله ابداعي لغزيده و به تبع آن مهاربند نيز مي لغزد. همچنين هنگامي كه بادبند در كشش قرار مي گيرد. وسيله ابداعي اجازه حركت عضو مهاربندي را تا انتهاي كورس مي دهد و سپس مهاربند تحت نيروي كششي با تغيير شكل غير خطي خود به اتلاف انرژي مي پردازد.
موارد یافت شده: 6