لیست اختراعات با مالکیت
فتح اله امي
11 عدد
اختراع حاضر مرتبط با وسيله نقليه دو منظوره است كه علاوه بر حركت بر روي زمين، توانايي پرواز با استفاده از چهار روتور را دارد كه روتور قابليت برخاست و فرود عمودي را به آن ميدهد. اين وسايل نقليه كه خودرو پرنده نيز ناميده ميشوند به صورتهاي مختلف از حالت وسيله زميني به وسيله پرنده تبديل ميشوند. در زمينه خودروهاي پرنده عمودپرواز مشكل اصلي پايداري خودرو بههنگام پرواز است و همچنين توانايي فرود خودرو بر روي انواع سطوح از جمله سطوح ناهموار است. همچنين نوع سيستم پيشران از عوامل تاثيرگذار بر عملكرد اين نوع وسايل نقليه است كه سرعت حركت و مداومت پرواز به آن بستگي دارد. در اين اختراع با استفاده از مكانيزم كوادروتور پايداري خودرو پرنده بههنگام پرواز تامين ميشود كه اين مكانيزم پايداري بيشتري نسبت به انواع وسايل پرنده عمود پرواز دارد و با استفاده از ارابه فرود از نوع تير-پايه قابليت فرود آسان براي خودرو پرنده بر سطوح ناهموار ايجاد ميشود. همچنين استفاده از موتورهاي پيستوني مرسوم سرعت حركت مناسبي را براي وسيله نقليه مورد نظر تامين ميكند.
در سند حاضر، يك سامانه يخچال گرماصوتي موج رونده با راه انداز موتور گرماصوتي موج رونده افشا شده است. يخچال- موتور مورد اشاره شامل يك لوله رزوناتور است كه در يك انتها موتور گرماصوتي و در انتهاي ديگر يخچال، به صورت هم محور با لوله رزوناتور قرار گرفته است. اين سامانه ضمن تامين بازدهي بالا به دليل ماهيت موج رونده صوت، يك پيكربندي كم حجم دارد. علاوه بر اين به دليل فاصله مبدل حرارتي گرم از ديواره و تماس مبدل حرارتي سرد با ديواره، اتلاف حرارتي از مبدل هاي حرارتي به حداقل رسيده است. سطح مقطع گاز كه در فضايي بين لوله رزوناتور، موتور و يخچال شكل مي گيرد، به گونه اي تغيير مي كند كه اثر جت پمپ روي گاز نوسان كننده ايجاد شده و باعث حذف جريان ثانويه جدئن شود.
اختراع ادعايي ميكروموتور سوخت مايعي با تراست حدود 30 كيلوگرم مي باشد كه از مجموعه سر (شامل انژكتور صفحه انژكتور رابط هاي ورودي سيال و پورت هاي اندازه گيري فشار) محفظه احتراق شامل پوسته خارجي پوسته داخلي و رابط هاي ورودي آب خنك كننده جداره محفظه احتراق ) و نازل ساخته شده است. مجموعه انژكتور گريز از مركز دو پايه از دو قسمت تشكيل شده است كه عبارتند از انژكتور احيا كننده و انژكتور اكسيد كننده انژكترو احيا كننده داراي دو مجراي وروئد سوخت مي باشد و داخل انژكتور اكسيد كننده كه داراي چهار مجراي ورود اكسيد مي باشد قرار مي گيرد. اين دو قسمت داخل مجموعه سر (پاشش) مونتاژ مي شوند. معمولا در مواقع تست گرم دما در محفظه احتراق و گلوگاه نازل بشدت بالا مي رود بنحوي كه اگر خنك كاري مناسب صورت نگيرد در همان لحظات اوليه كاركرد موتور ديواره تخريب مي شود. در اين ميكروموتور جداره خنك كاري بضخامت دو ميلي متر در نظر گرفته شده است تا در هنگام تست و كاركرد ميكروموتور با گردش دائمي آب در اين جداره خنك كاري ديواره محفظه و نازل انجام گيرد. به همين علت موتور از دو پوسته داخلي و خارجي تشكيل شده است. براي ورود و خروج آب خنك كننده نيز دو مجراي ورودي و خروجي به ابتدا و انتهاي پوسته خارجي جوش مي شوند.
موارد یافت شده: 11