لیست اختراعات با مالکیت محمدرضا دهقاني تفتي
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1398/08/04
خلاصه اختراع:

اين اختراع يك سيستم جراحي رباتيك براي عمل جراحي كرينيوتومي براي برش و سوراخ¬كاري استخوان جمجمه است كه منجر به كاهش قابل ملاحظه‌ي خستگي جراح و افزايش دقت كارش بر روي بافت حساس مغزي در مرحله بعدي مي شود. مكانيزم كروي استفاده شده در اين طراحي نياز عمود بودن ابزار جراحي به سطح جمجمه را تامين مي نمايد. بدين صورت ابزار همواره به سمت مركز كره فرضي اشاره دارد. با محيط شدن كره فرضي به جمجمه بيمار، بدون تلاش كنترلي، ابزار تقريبا عمود بر سطح باقي مي ماند. فضاي كاري هدف ربات به صورت محل برخورد مخروطي با زاويه راس 40 درجه با كره فرضي انتخاب گرديد كه توانايي پوشش پنج تكه استخوان از جراحي هاي كرينيوتومي را دارد. ابعاد مكانيزم ارائه شده براي پوشش فضاي كاري هدف و همچنين بيشينه كردن سفتي و ايزوتروپي بهينه سازي شده است. انجام هر سه نوع رويه خودكار، همكاري كننده و جراحي از راه دور توسط اين سيستم قابل انجام است. علاوه بر اين با نصب اين سيستم رباتيك به عنوان ربات پيرو در نقاط محروم و يا در مناطق جنگي، پزشك متخصص مي‌تواند در هر كجاي كشور با در دست داشتن ربات راهبر مراحل برش و سوراخ كاري را انجام دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/10/17
تاریخ ثبت: 1391/10/17
خلاصه اختراع:

عنوان اختراع: سيمولاتور موتور احتراقي و جاده جهت استفاده در آزمايش‌هاي عملكرد و دوام خودرو زمينه فني: مهندسي مكانيك خلاصه: براي تست اجزاي مختلف سيستم انتقال قدرت در صنايع خودروسازي نياز به تست هاي جاده اي است. اين تست ها مصرف بالاي بنزين را به همراه دارد. علاوه بر اين نمي توان همه شرايط كاري را از طرف جاده و موتور احتراقي براي قطعه آزمايش ايجاد نمود. جايگاه هاي تست موجود براي انجام تست هاي عملكرد و دوام نيز تنها در سرعت هاي مشخص آزمايش ها را انجام مي دهند. با استفاده از اين اختراع مي توان بدون نياز به تست جاده اي، اجزاي مختلف سيستم انتقال قدرت مانند گيربكس را در شرايط كاري مختلف تست نمود. با بستن قطعه مورد نظر روي اين دستگاه و وارد نمودن اطلاعات موتور احتراقي و شيب جاده مورد نظر و راه اندازي دستگاه، مي توان آزمايش را آغاز نمود. با استفاده از نرم افزار طراحي شده، شبيه سازي رفتار همه موتورهاي احتراقي و جاده هاي مختلف امكان پذير است. علاوه بر اين انرژي مصرفي در قسمت موتور احتراقي، در قسمت جاده بازيابي شده و سيستم داراي مصرف انرژي بسيار اندك مي باشد.

موارد یافت شده: 2