لیست اختراعات با مالکیت محمد يزدانيان
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1388/05/21
تاریخ ثبت: 1388/08/05
مخترع/مخترعان: امید پاکپورربطی‌
خلاصه اختراع:

رباط طراحي شده يك ربات ميكروموس است كه براي حركت آن زا چهار استپ موتور 1.8 درجه 8.5 اهم و چهار چرخ دو جهته استفاده شده است. با اين قالب ربات بدون نياز به دور زدن مي تواند در جهت هاي محورهاي مختصات حركت كند. بدنه ي اين ربات از يك ورقه ي آلومينيومي تشكيل شده است. چهار موت براي پياده سازي الگوريتم ربات ميكروكنترلر Atmega32 انتخاب شد كه داراي 32 كيلو بايت حافظه ي فلش جهت برنامه نويسي و 2 كيلوبايت حافظه ي SRAM براي متغييرها و 1 كيلو بايت حافظه ي EEPROM و چهار پورت 8 بيتي، كه به صورت I/O مي تواند پيكربندي شود مي باشد. ور دو به دو به صورت عمود بر هم روي بدنه سوار شده. الگوريتم به اين شكل است كه به خانه ي شروع مقدار صفر را اختصاص مي دهيم. سپس خانه هاي باز كه در جلو ، عقب، چپ يا راست است تشخيص داده مي شود بعد از آن مقدار عدد خانه با يك جمع شده و در خانه هاي باز اطراف قرار داده مي شود. سپس به خانه هايي كه مقدار جديد در آن قرار گرفته (تمام خانه ها) مي رويم و اين روند را تكرار مي كنيم.

تاریخ اظهارنامه: 1387/05/21
تاریخ ثبت: 1388/02/30
خلاصه اختراع:

در حال حاضر سيستم كيسه هواي خودرو تنها در صورتي فعال مي شود كه سنسورهاي حساس به ضربه ، ضربه اي را در جلوي خودرو حس كند و در اثر اين ضربه گاز نيتروژن توليد شده باعث حجيم شدن كيسه مي شود. ممكن است در حاليكه هيچ گونه تصادف صورت نگرفته است اين سيستم فعال شود در اين سيستم جديد كه متكشل از يك آونگ و يك سيستم ريلي با قابليت حركت خطي است اين امكان براي دستگاه به وجود مي آيد كه پس از هشدار سنسورهاي ضربه فقط در صورتي كه سرنشين با شتاب به سمت شيشه اتومبيل در حال برخورد باشد عمل كند. اين دستگاه متشكل از يك عدد ميكروكنترلر و 19 عدد سنسور فتوترازنزيستور بوده كه براي تشخيص موقعيت و شتاب و سرعت خطي كاريچه و تشخيص موقعيت شتاب و سرعت زاويه اي آونگي كه بر روي كاريچه نصب شده است استفاده مي شود و كل مجموعه بر روي ريل حركت خطي انجام مي دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1387/05/21
تاریخ ثبت: 1388/02/30
خلاصه اختراع:

كنترل كننده PSI اين دستگاه متشكل از يك ميكروكنترلر AVR از 8 تا 10 عدد سنسور CNY70 و يك سيستم كاهنده سرعت (بسته به شرايط ترمز يا كلاچ الكترومغناطيسي مي باشد) عملكرد اين دستگاه به گونه اي است كه با توجه به موقعيتProportion و جهت تمايل نيرو باعث مي شود در مدت زمان كمتر و با صرف نيرو و هزينه كمتر به هدف و موقعيت مورد نظر خود برسيم برنامه اين سيستم كنترلي از سه قسمت (P) تناسب، تمايل (I)و كاهنده (S) تشكيل شده است. كه در هر قسمت با توجه به موقعيت مكاني جزء متحرك و شيب مقدار متوسط حركت جزء متحرك دستگاه و از طريق كنترل سرعت، كنترل موقعيت انجام مي شود و در پايان با تلفيق اين سه سيستم (S,P,I) با يكديگر كنترل PIS بدست مي آيد كه باعث مي شود در كمترين زمان به مطلوب خود برسيم اين سيستم قابل نصب بر روي انواع دستگاه هاي متحرك با سيستم رانش تفاضلي مي باشد و همچنين مي توان با اندك تغييراتي در برنامه اين سيستم آن را براي تمامي سيستم هاي موتوردار همچون جرثقيل هاي صنعتي ، انواع بالابر ، آسانسور ، خودروهاي خورشيدي با محرك الكتريكي و انواع موبايل روبات ها با سيستم رانش تفاضلي استفاده كرد.

موارد یافت شده: 3