لیست اختراعات با مالکیت وحيد اصفهانيان
7 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ ثبت: 1391/12/08
خلاصه اختراع:

در طراحي استراتژي كنترل هوشمند ارائه‌شده در طرح حاضر، ايده‌ي‎ اصلي آن است كه هر سيكل رانندگي با يك درجه‌ي عضويت مشخص شبيه به هريك از سيكل‌هاي رانندگي مرجع مي‌باشد. براين‌اساس‏ به هر سيكل رانندگي‏، اعدادي بين صفر و يك نسبت داده مي‌شود كه سيكل موردنظر متناسب با اين اعداد به هريك از سيكل‌هاي مرجع شباهت دارد. سپس‏ استراتژي‌هاي كنترلي بهينه كه براي هر سيكل مرجع بدست آمده‌اند‏، متناظر با آن درجات شباهت در استراتژي نهايي سيكل موردنظر تأثير داده مي‌شوند. به‌منظور اجراي اين استراتژي‏، مجموعه‌‌مدل شبكه‌ي عصبي به‌همراه مقادير مشخصات انتخاب‌شده (خروجي الگوريتم انتخاب مشخصه) متناظر با 4 سيكل رانندگي مرجع‏، در يك كتابخانه‏ ذخيره مي‌شوند. در هنگام شبيه‌سازي وسيله‌نقليه به‌صورت آنلاين در سيكل رانندگي ‏دلخواه‏، در 10 ثانيه‌ي اول از سيكل‏، ضرائب شباهت مساوي و برابر 0/25 براي هريك از چهار سيكل رانندگي استاندارد درنظر گرفته شده‌است. پس از آن‏، واحد شناسايي سيكل شروع بكار مي‌كند. به‌اين‌ترتيب كه ابتدا مشخصات مورد نظر از سيكل رانندگي استخراج مي‌شوند. در اين قسمت تنها مقدار سرعت سيكل رانندگي در زمان‌هاي گذشته‌ از سيكل به‌عنوان ورودي در نظر گرفته شده‌است. پس از آن مقادير مشخصات سيكل وارد بلوك خوشه‌بندي فازي مي‌شود. در اين مرحله‏، با در اختيار داشتن مقادير مشخصات مربوط به سيكل‌هاي مرجع‏، ضرائب شباهت سيكل حاضر به سيكل‌هاي مرجع تعيين مي‌گردد. اين ضرائب، خروجي نهايي واحد شناسايي سيكل مي‌باشد. در هر ثانيه از سيكل رانندگي‏، با درنظر داشتن مقادير سرعت سيكل رانندگي از ابتداي سيكل تا لحظه‌ي حاضر‏، مقادير ضرائب شباهت به‌روز مي‌شوند. اين روند تا انتهاي سيكل رانندگي ادامه مي‌يابد. خروجي نهايي كنترلر هوشمند با تركيب خطي مقادير كنترلرهاي بهينه كه با ضرائب شباهت وزن‌دهي شده‌اند بدست مي‌آيد.‎‎

تاریخ اظهارنامه: 1391/12/14
مالک/مالکان: وحيد اصفهانيان
تاریخ ثبت: 1392/02/08
خلاصه اختراع:

در سيستم هيبريد الكتريكي سري كه بر روي اتوبوس شهري o457 پياده شده است چون نياز به استفاده از موتورهاي الكتريكي كششي علاوه بر موتور احتراقي مي‌باشد و از طرفي نيز موتور احتراقي استفاده شده در اين اتوبوس كوچگتر از موتور احتراقي متعارف اين اتوبوس مي‌باشد ، نياز به يك گهواره براي جانمايي اجزاي توليد و انتقال قدرت اتوبوس هيبريد مي‌باشد. با استفاده از اين سازه علاوه بر اينكه نياز به تغييرات بر روي شاسي اتوبوس را برطرف مي‌كند، از دسته موتور‌هاي متعارف اين اتوبوس برروي شاسي استفاده مي‌شود. با استفاده از اين سازه صرفه جويي قابل توجهي در هزينه و زمان در مرحله‌ي توليد انبوه اين اتوبوس انجام مي‌پذيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/10/05
مالک/مالکان: وحيد اصفهانيان
تاریخ ثبت: 1392/02/29
خلاصه اختراع:

جعبه باتري ليتيومي براي خودرو الكتريكي شامل سازه نگهدارنده، مدارات الكترونيكي ديجيتال و آنالوگ، حسگرها و سامانه‌هاي حفاظت الكتريكي و حرارتي براي محافظت و استفاده از 14 سلول باتري ليتيوم پليمر 40 آمپرساعت توان بالا مي‌باشد. اين جعبه داراي ولتاژ نامي 8/51 ولت (بين 49 تا 8/58 ولت، سازگار با استاندارد ولتاژ تعيين‌شده براي تعمير خودرو) مي‌باشد كه به‌صورت لحظه‌اي 400 آمپر و به‌صورت پيوسته 200 آمپر جريان مي‌تواند تأمين كند. اين جعبه حفاظت سلول‌هاي باتري ليتيومي در برابر آسيب‌هاي مكانيكي، الكتريكي و نفوذ رطوبت را تضمين مي‌كند. سيستم مديريت حرارتي جعبه، دماي مناسب كاري باتري را به‌وسيله مبدل حرارتي كف جعبه فراهم مي‌كند تا علاوه‌بر حفظ ايمني، عمر باتري‌ها نيز از حد قابل قبول افت نكند. در اين جعبه ولتاژ تك تك سلول‌ها، دماي هفت نقطه مختلف و جريان عبوري همواره ديده‌باني (Monitoring) مي‌شود و فرامين مديريت (Management) موردنياز باتري ليتيومي براي كاربرد خودرو الكتريكي توليد مي‌شود. هر جعبه باتري قابليت ارتباط الكتريك قدرت و سيگنال‌هاي الكترونيكي با جعبه باتري‌هاي ديگر و مجموعه‌هاي ديگر خودرو الكتريكي را دارد. معمولاً براي هر خودروي سواري الكتريكي تعداد شش جعبه و براي خودروي سنگين الكتريكي تعداد 12 جعبه باتري لازم است. آب خنك‌كاري مورد نياز سيستم مديريت حرارتي ازطريق رابط‌هاي تعبيه‌شده از بيرون جعبه تأمين مي‌شود. جعبه طراحي‌شده ازنظر الكتريكي ايزوله از سيني باتري (شاسي خودرو) مي‌باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/01/23
مالک/مالکان: وحيد اصفهانيان
تاریخ ثبت: 1392/03/12
خلاصه اختراع:

در اين پروژه جهت يكپارچه‌سازي عمليات توزيع انرژي و مديريت اجزاي الكتريكي در خودروي هاي سنگين الكتريكي و هيبريد- الكتريكي، يك «سيستم توزيع انرژي الكتريكي هوشمند» طراحي و ساخته شد كه به‌عنوان يك عملگر و حد واسط بين كنترلر مركزي خودرو و اجزاي الكتريكي عمل مي كند و وظيفه‌ي انتقال انرژي الكتريكي مورد نياز از باتري‌ها به اجزاي مختلف‌، مانيتورينگ و بررسي صحت كاركرد قطعات الكتريكي را برعهده دارد. همچنين اين سيستم، به‌منظور حفاظت اجزاي الكتريكي و نيز تأمين ايمني مسافران در برابر خطر برق‌گرفتگي، همواره مقاومت بين خطوط قدرت و بدنه‌ي خودرو را بررسي مي نمايد و در صورت لزوم ابتدا با دادن اخطار، راننده را از وجود عيب آگاه ساخته و در صورت لزوم از ادامه‌ي كار خودرو جلوگيري كرده و خودرو را خاموش خواهد نمود. با توجه به اهميت وظايف اين سيستم دو برد الكترونيكي كه با نام‌هاي RTU1 و RTU2 نام‌گذاري شده‌اند، به‌عنوان كنترلر براي اين مجموعه طراحي شده‌اند كه با دريافت فرامين ارسال شده از كنترل مركزي خودرو و تحليل آنها، فرامين لازم را براي اجزاي مختلف صادر كرده و همچنين با بررسي پيام‌هاي فيدبك شده از قطعات الكتريكي، اطلاعات لازم را به كنترلر مركزي ارسال مي‌نمايند. دو كنترلر طراحي شده در اين قسمت قابليت برقراري ارتباط مجموعه‌هاي الكتريكي با كنترلر مركزي را از طريق پروتكل ارتباطي CAN فراهم خواهند نمود.

تاریخ اظهارنامه: 1392/03/02
مالک/مالکان: وحيد اصفهانيان
تاریخ ثبت: 1392/04/29
خلاصه اختراع:

سيستم كنترل اتوبوس هيبريد الكتريكي، يك سيستم كنترل گسسته شامل چند كنترل‌كننده محلي و يك كنترل‌كننده مركزي مي‌باشد. كنترل‌كننده مركزي اتوبوس هيبريد الكتريكي به‌عنوان مغز متفكرخودروي هيبريد، وظايفي همچون مديريت توزيع توان، برقراري ارتباط با ديگر اجزا، آماده‌سازي بخش‌هاي مختلف، حفاظت از اجزا و مديريت عملكرد كل خودرو را بر عهده دارد. كنترل‌كننده مركزي با توجه به فرامين دريافتي از سوي راننده و همچنين دريافت فيدبك‌هاي لازم از سوي كنترل‌كننده‌هاي محلي و خودرو، كليه تصميمات مورد نياز براي عملكرد صحيح خودرو را اتخاذ و به تمامي اجزاي خودرو نظير موتورهاي الكتريكي، مجموعه‌ي كمكي، ژنراتور و باتري‌ها ارسال مي‌نمايد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/07/13
تاریخ ثبت: 1392/12/13
خلاصه اختراع:

باتري‌ها از مهمترين اجزاي خودروهاي الكتريكي و هيبريد الكتريكي است و تأثير بسياري بر ايمني و عملكرد خودرو دارد. اين جعبه باتري سبك، كم‌حجم و داراي استحكام مكانيكي بالايي است تا از باتري در برابر آسيب‌هاي مكانيكي همچون ضربه و ارتعاشات، آسيب‌هاي الكتريكي و نفوذ گردوغبار و آب محافظت ‌نمايد. اين جعبه‌باتري با استفاده از 7 سنسور دمايي كه در 7 نقطه مختلف بين سلول‌ها تعبيه شده است و با توجه به حداكثر دماي تعريف شده براي سامانه، دماي جعبه باتري را كنترل مي‌كند و درصورت بالا بودن دما، فن‌ها و ترموالكتريك به‌صورت خودكار به‌كار افتاده تا دماي مجموعه را پايين بياورد. از ويژگي‌هاي بارز اين سامانه استقلال آن است كه وابسته به يك سيستم خنك‌كاري خارجي مثل رادياتور نيست. اين مساله موجب كاهش هزينه‌ها و بهبود كارآيي آن مي‌گردد. هر جعبه باتري مجهز به كنتاكتور، فيوز، سيستم خنك‌كاري و برد سيستم مديريت باتري (BMS) است. با استفاده از برد كنترلي BMS ، سلول‌هاي ليتيومي باتري در برابر محدوده غيرمجاز كاري از جمله افزايش دماي بيش از حد، جريان و ولتاژ غيرمجاز محافظت مي‌شوند. براي بهبود كاركرد مجموعه، يكسان‌سازي ولتاژ سلول‌ها توسط برد سيستم مديريت باتري انجام مي‌شود. دماي كاري درنظر گرفته‌شده براي باتري‌ها حدود ۴0 درجه سانتي‌گراد است.

تاریخ اظهارنامه: 1393/01/26
تاریخ ثبت: 1393/08/04
خلاصه اختراع:

"شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه براي تست واحد كنترل مركزي در اتوبوس هيبريد الكتريكي سري" هزينه و زمان صحه‌گذاري واحد كنترل مركزي را بشدت كاهش مي‌دهد. با توجه به پيچيدگي‌هايي كه در سيستم‌هاي كنترل خودروهاي هيبريد وجود دارد، لازم است قبل از نصب روي خودروي واقعي تست‌هاي گسترده‌اي روي واحد كنترل الكترونيكي در اين خودروها انجام شود. در اين اختراع، در راستاي ساخت اولين اتوبوس هيبريد الكتريكي در كشور، يك شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه طراحي و پياده‌سازي شده است و بوسيله آن عملكرد واحد كنترل‌ مركزي در اين اتوبوس بدون نياز به انجام تست روي خودرو واقعي مورد ارزيابي و صحه‌گذاري قرار گرفته است. هدف از طراحي اين شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه، ارزيابي و عيب‌يابي عملكرد واحد كنترل مركزي و فايق آمدن بر پيچيدگي‌هاي موجود در آن بدون نياز به هزينه‌هاي ناشي از تست روي خودروي واقعي و همچنين كاهش قابل ملاحظه زمان صحه‌گذاري و توسعه واحد كنترل مركزي است. با استفاده از شبيه‌ساز طراحي شده كاربر مي‌تواند به شكل راننده واقعي عمل كرده و رژيم‌ها و شرايط مختلف رانندگي را اعمال و عملكرد واحد كنترل مركزي به فرامين مختلف را ارزيابي كند.

موارد یافت شده: 7