لیست اختراعات با مالکیت
يوسف اختر شناس
13 عدد
اهميت ميزان ضريب توان در يك مدار به هزينه هاي مربوط به آن باز مي گردد. در بسياري از كشورها مصرف كننده هاييكه ميزان ضريب توان آ«ها از ميزان استاندارد (اين استاندارد براي بييشتر مصرف كننده ها مقداري بين 0.9 تا 0.95 است) كمتر باشد جريمه مي شوند. همچنين در مدارهاي پر مصرف ضريب توان پايين موجب افزايش جريان در هادي ها شده و هزينه هاي مربوط به انتخاب هادي را افزايش مي دهد اين جريان اضافي موجب كاهش طول عمر تجهيزات تامين كننده و توزيع كننده انرژي الكتريكي نيز مي شود. به علت تغيير دايم ميزان انرژي وارد شده به مدارهاي بارهاي راكتيو مي توانند AC در يك مدار موجب ايجاد اختلال در عملكرد شبكه شوند به اين صورت كه در آغاز هر سيكل بارهاي راكتيو مانند يك مصرف كننده از مدار انرژي دريافت مي كنند و اين انرژي را تا لحظه ماكسيمم با پيك موج در خود نگاه مي دارند. با كاهش يافتن روند تغذيه بار اين بار انرژي ذخيره شده خود را كه با توجه به نوع بار مي تواند به صورت ولتاژ يا جريان باشد.
ادراري كه در مخزن ذخيره كرديم از كاتاليزور كه طراحي كرده ايم مي گذرد و به دو عنصر هيدروژن غني شده با املاح و اكسيژن تبديل مي شود و بعد از متراكم شدن هيتروژن غني شده به داخل سيلندر و نهايتا با انفجار و احتراق موتور صورت مي گيرد و شروع به توليد برق كرده و برق حاصله را در باتري ليتيومي ذخيره مي كند سلول هاي خورشيدي نيز همين طور پس از دريافت انرژي خورشيد و تبديل آن به برق انرژي حاصله را در باتري ذخيره مي كند سپس برق به خازن انتقال پيدا مي كند براي بالا بردن راندمان شارژ باطري و حداكثر استفاده از انرژي خالزن برق را به صورت ساماندهي شده به درايو مي دهد و درايو برق را به مقدار نياز كه ما مقدار آن را مشخص مي كنيم به الكتروموتور مي دهد و الكتروموتور كه خروجي موتور ماست برق را به دور متحرك تبديل مي كند.
با استارت موتور برق كه با سوخت (آب)شروع به توليد برق كرده و برق حاصله را در باتري ليتيومي ذخيره مي كند. سلول هاي خورشيدي نيز همينطور پس از دريافت انرژي خورشيد و تبديل آن به برق انرژي حاصله را در باتري ذخيره ميكند سپس برق به خازن انتقال پيدا مي كند. براي بالا بردن راندمان شارژ باتري و حداكثر استفاده از انرژي خازن برق را به صورت ساماندهي شده به درايو مي دهد و درايو برق را به مقدار نياز كه ما مقدار آن را مشخص مي كنيم به الكتروموتور مي دهد كه خروجي موتور ماست برق را به دور متحرك تبديل مي كند.
براي راه اندازي اين سيستم و استارت آن احتياج به حداقل ٩٠ درجه حرارت داريم كه در اتومبيل از حرارت اگزوز و در منازل براي تقويت سرماي كولر آبي يا معادل آن از حرارت آب داغ ، گاز شهري ، و حتي انرژي هاي مانند انرژي خورشيد و بيوگاز . . . تغذيه مي كند . با جذب حرارت از طريق ژنراتور هايع آمونياك تبخير شده و تبديل به گاز شده و سپس گاز به سرعت وارد اپراتور مي شود و گرماي اپراتور را گرفته و بعد از طريق لوله مويي از اپراتور خارج شده و به سمت كندانسور آب و رادياتور خنك كننده مي رود مجددا گاز شده و تبديل به مايع مي شود و به مخزن اوليه بر مي گردد . كارايي اين سيستم در منازل : در كولر آبي به عنوان تقويت كننده سرما با مصرف انرژي كم نسبت به راندمان بالاي آن كارايي اين سيستم در اتومبيل : تبديل كننده سيستم گرمايشي بخاري به سيستم سرمايشي كه مانند چيلر عص مي كند كه انرژي فعاليت خود را از انرژي هاي تلف شده خودرو حرارت اگزوز بدست مي آورد . فرق كلي اين سيستم با سيستم هاي ساخته شده : به علت انتقال سرما آمونياك به آب باعث جلو گيري از نشت آمونياك و نهايتا جلوگيري از انتقال گاز آمونياك در فضا كه باعث مصموميت مي شود .
موارد یافت شده: 13