لیست اختراعات با مالکیت محسن عبدالهي
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1392/05/29
خلاصه اختراع:

نيروسنج ديناميكي سه محوره در دو نوع تكي و چندتايي به منظور ثبت نيروهاي وارده تا ميزان 30 تن طراحي شده است. در مراحل طراحي اين نيروسنج از لحاظ مشخصه هاي ديناميكي و ارتعاشي، استاتيكي و مقاومت مصالحي بهينه شده است. ميزان خطاي ناشي از عدم هم محوري بار و ميزان نرخ كرنش نيز كنترل شده است. ظرفيت اين نيروسنج با تغيير ابعاد به راحتي قابل تغيير است. همچنين بعد از طراحي، نيروسنج طراحي و تست شده است. فرمول‌هاي مورد نياز براي كاليبراسيون آن تهيه شده است. نرم افزار مورد نياز براي اتصال به كامپيوتر كه حاوي فرمول‌هاي كاليبراسيون است، طراحي و بهينه سازي شده است. ميزان خطاي ناشي از عوامل مختلف در هر دو نوع تكي و چندتايي زير 2 درصد برآورد شده است.

تاریخ ثبت: 1392/05/29
خلاصه اختراع:

نيروسنج در واقع يك مبدل است كه نيرو را به سيگنال الكتريكي تبديل مي‌كند. نيروسنج‌ها با كرنش‌سنج، متداول‌ترين نوع نيروسنج هستند. نيروي اندازه‌گيري شده توسط اين نيروسنج 2000 كيلوگرم (معادل 2 تن) مي‌باشد. جنس سازه به دلايل اقتصادي، استحكام در برابر ارتعاشات و ... از نوع فولاد ضد زنگ انتخاب شده است. اين نيروسنج‌ها به خاطر جنس مناسب خود قابليت اندازه‌گيري نيروها در محيط‌هاي صنعتي را دارند. هم‌چنين از آن جايي كه اين نوع نيروسنج نيرو را در يك جهت اندازه‌گيري مي‌كند، هندسه‌ي آن به گونه‌اي است كه تاثير مابقي جهات بر روي جهت اندازه‌گيري شده به حداقل رسيده و اين درصد زير 0.1 درصد آن نيرو است. در كل تاثير نيروهاي جانبي با در نظر گرفتن مناسب هندسه‌ي نيروسنج به حداقل رسيده است. از ديگر مواردي كه در هندسه‌ي طرح تاثيرگذار بوده قابليت اتصال، افزونه‌هاي گوناگون بر روي سازه به منظور اندازه‌گيري در شرايط گوناگون است. وزن سازه نيز بهينه بوده و نه آنچنان كم است كه ميزان ارتعاشات سازه زياد شود و مشخصات ديناميكي سازه را با مشكل مواجه سازد و نه آن قدر زياد است كه جلوي قابل‌حمل بودن نيروسنج را بگيرد. در كل اين نيروسنج با وجود آن‌كه مي‌تواند نيروهايي تا ميزان 2 تن را اندازه‌گيري كند ولي قابل حمل نيز بوده و وزن آن 2540 گرم است.

تاریخ ثبت: 1395/01/14
مخترع/مخترعان: محمدمصطفي غفوريان
خلاصه اختراع:

افزايش آلاينده هاي زيست محيطي و كمبود ذخاير انرژي باعث شده تا ذخيره انرژي در خودروها به هدف بسيار مهمي تبديل شود. در اين پژوهش هدف اصلي طراحي سيستم ترمز بازيافتي، به منظور كاهش انرژي هاي اتلافي و فراهم آوردن شرايطي جهت استفاده مجدد از اين انرژيها ميباشد بدين منظور به پياده سازي سيستم ترمز بازيافتي در يك خودروي پرداخته خواهد شده سعي شده است

موارد یافت شده: 3