لیست اختراعات با مالکیت
محمد رضا محمد عليها
4 عدد
فرآيند جوشكاري مالشي برهم زني يكي از انواع روشهاي جوشكاري غير ذوبي مي باشد كه بر اساس تبديل انرژي مكانيكي به انرژي گرمايي استوار است كه دو قسمت مورد اتصال را به هم نزديك كرده و با ايجاد حركت دوراني سريع يكي از آنها بر روي ديگري و مالش و اصطكاك دو قطعه، گرماي زيادي توليد شده و موجب حالت پلاستيسيته در درز اتصال مي شود وبا فشار اعمال شده نهايي قطعات در هم فرو مي روند و اتصال ايجاد مي شود. مكانيزم مورد نظر و ارائه شده جدا از نگهداري قطعه براي انجام جوش مالشي برهم زني بعنوان يك فيكسچر، دو پارامتر مهم و اساسي كه در تعيين استحكام و كيفيت جوش مؤثرند را توسط سنسورهايي كه درون مكانيزم بكار گرفته شده است، حس كرده و توسط كنترلر و يا نرم افزار مختص مكانيزم به اپراتور گزارش مي كند. حرارت و نيروي فورج (فشار) كه دو عامل مهم در جوشكاري مالشي برهم زني مي باشند، توسط مكانيزم ساخته شده به اپراتور گزارش داده مي شود و اپراتور با كنترل اين دو عامل و نگهداشتن آن ها در محدوده مجاز، كيفيت جوش را بهينه مي كند. كنترل حرارت و فشار در محدوده بهينه، موجب يكنواختي و تكرارپذيري جوش با كيفيت و استحكام يكسان مي شود.
جوشكاري مالشي بر هم زني آلومينيوم- مس متالورژي-مكانيك امروزه موضوع اتصال آلياژ هاي آلومينيوم و مس از مسائل كليدي صنعت الكتريك به شمارميآيد. جوشكاري به عنوان پراستفادهترين اتصال دائمي مطرح است كه با دو روش ذوبي و غير ذوبي انجام مي شود. جوشكاري غير هم جنس آلياژهاي آلومينيوم به روش ذوبي داراي محدوديت هاي زيادي مي باشد كه اين موضوع باعث شده اتصال دهي اين آلياژ ها با روش جوشكاري غير ذوبي انجام شود. فرآيند جوشكاري اصطكاكي برهم زني، يكي از انواع روشهاي جوشكاري غير ذوبي مي باشد كه بر اساس تبديل انرژي مكانيكي به انرژي گرمايي استوار است كه دو قسمت مورد اتصال را به هم نزديك كرده و با ايجاد حركت دوراني سريع يكي از آنها بر روي ديگري و مالش و اصطكاك دو قطعه، گرماي زيادي توليد شده و موجب حالت پلاستيسيته در درز اتصال مي شود. با فشار اعمال شده نهايي قطعات در هم فرو مي روند و اتصال ايجاد مي شود. اين روش جوشكاري به دليل حرارت ورودي كم ،در مقايسه با روشهاي ذوبي اعوجاج و تنش هاي پسماند كمتري در قطعهكار ايجاد ميكندوبه طوركلي80درصدمحدوديتهاي موجود درجوشكاري ذوبي دراين فرآيند حذف شده است .
فرآيند جوشكاري اصطكاكي برهم زني يكي از انواع روشهاي جوشكاري غير ذوبي مي باشد كه بر اساس تبديل انرژي مكانيكي به انرژي گرمايي استوار است كه دو قسمت مورد اتصال را به هم نزديك كرده و با ايجاد حركت دوراني سريع يكي از آنها بر روي ديگري و مالش و اصطكاك دو قطعه، گرماي زيادي توليد شده و موجب حالت پلاستيسيته در درز اتصال مي شود وبا فشار اعمال شده نهايي قطعات در هم فرو مي روند و اتصال ايجاد مي شود. روش متداول در اتصال لوله ها به يك ديگر استفاده از روش جوشكاري ذوبي مي باشد كه معمولا داراي عيوب متععد بوده و انرژي مصرفي بسيار بالايي دارد. همچنين در مناطقي كه مواد مستعد اشتعال وجود دارد استفاده از روشهاي جوشكاري ذوبي بدون تخليه كامل لوله از سيال امكانپذير نمي باشد. ولي روش جوشكاري FSW اين امكان را به وجود مي آورد تا جوشي با كيفيت و خواص مكانيكي و متالورژكي بالاتري با صرف هزينه و انرژي كمتر بدست آيد. اصول كار جوشكاري اصطكاكي بر هم زني لوله ها با استفاده از نوآوري مورد ادعا به اين صورت مي باشد كه ابزار با استفاده از يك دستگاه فرز شروع به دوران مي كند و پس از نفوذ در محل اصال لوله در اثر حرارت ايجاد شده سبب خميري شدن ماده در ناحيه زير شانه ابزار مي گردد. دوران موتور گيربكس از طريق يك دستگاه تايكوپ به محوري كه لوله ها روي آن سوار مي باشند انتقال مي يابد.حركت همزمان دوراني ابزار و محور سبب انجام جوشكاري مي شود.
پايه ي تور بدمينتون تاشو و پرتابل
موارد یافت شده: 4