لیست اختراعات با مالکیت مسعود اعتضادي نژاد
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1395/10/06
خلاصه اختراع:

اين اختراع كه در زمينه‌ مهندسي مكانيك و زير شاخه ‌مهندسي به مفهوم عام آن و مهندسي برق صورت گرفته است، به منظور طراحي خودرويي مي‌باشد كه براي حركت از انرژي خورشيد استفاده مي‌كند. خودرو اين انرژي را از طريق سلول‌هاي خورشيدي به دست آورده و در باتري ذخيره نموده و در نهايت موتور الكتريكي را به كار مي‌اندازد. لازم به ذكر است كه باتري‌هاي تعبيه شده امكان شارژ از طريق برق شهري را دارا مي‌باشند و در هر بار شارژ، امكان تأمين انرژي در حدود 6 ساعت را فراهم مي‌كنند. در طراحي اين خودرو سعي بر آن بوده است كه طرح نهايي به خودروهاي شهري نزديك‌تر باشد. براي اين منظور از تجهيزات ويژه‌اي در خودرو همانند سيستم تهويه و دوربين استفاده شده است. در غزال ايراني 3 نسبت به طرح‌هاي گذشته حداكثر سرعت ماشين افزايش يافته است و در طراحي آن از دو موتور الكتريكي استفاده شده است. اين دو موتور الكتريكي داراي سيستم بازيافت انرژي هنگام كاهش سرعت يا ترمز مي‌باشند. از ديگر بهبودهاي طرح حاضر نسبت به طرح‌هاي پيشين دو نفره بودن خودرو مي‌باشد و براي كاهش وزن بدنه خودرو از فيبر كربن استفاده شده است.

تاریخ ثبت: 1393/09/23
خلاصه اختراع:

توليد انرژي الكتريكي در خودرو با مصرف سوخت و توليد گازهاي آلاينده همراه است و هزينه زيادي در بردارد. در اين اختراع با استفاده از سلولهاي خورشيدي مجهز به الگوريتم ردياب نقطه بيشينه توان و با كنترل دينام خودرو به‌وسيله يك برد الكترونيكي، مصرف سوخت خودرو كاهش مي يابد. در اين طرح يك مترمربع سلول خورشيدي به‌صورت دو آرايه‌ي موازي بر روي سقف خودرو نصب مي شود. با استفاده از يك مبدل DC/DC كاهنده مجهز به الگوريتم رديابي نقطه بيشينه توان رسانايي افزايشي، بيشترين توان در دسترس از سلولهاي خورشيدي استخراج ميگردد و با ساختار ارائه شده در باتري خودرو ذخيره شده و تمامي مصارف الكتريكي خودرو را تغذيه مي‌نمايد. بدين ترتيب در ساختار جديد سيستم الكتريكي خودرو، هر سه منبع دينام، باتري و سلولهاي خورشيدي به‌صورت موازي به تأمين انرژي مورد نياز بارها ميپردازند. مديريت انرژي الكتريكي بين اين منابع و بارها با استفاده از يك برد الكترونيكي طراحي شده براي دينام انجام ميگيرد. اين برد با كنترل جريان تحريك دينام و در نتيجه كنترل ولتاژ خروجي دينام و قطع آن با توجه به شرايط مختلف عملكرد سامانه، باعث كاهش بار دينام از روي موتور خودرو، كاهش مصرف سوخت و آلاينده‌ها مي‌شود.

موارد یافت شده: 2