لیست اختراعات آرش سليماني
طراحي و ساخت سيستم ضد نشت واگن مخزن دار با كمك اجسام كروي، سيستم مكانيكي خودكاري است. كه از نشت محموله ي مخازن ، بعد سوراخ شدن به واسطه ي تصادم جلوگيري مي نمايد. هر ساله ميليون ها تانكر حاوي مواد خطرناك توسط واگن هاي مخزن دار جابجا مي شوند. ساختار حمل مواد سوختي در حمل و نقل ريلي همواره مخاطره اميز بوده است. كارهاي زيادي به جهت ايمني واگن هاي مخزن دار صورت گرفته ، اما متاسفانه هيچ يك از آن ها نتوانسته تاثيري بر ايمني كامل واگن هاي مخزن دار بعد از نشت داشته باشد. اين اختراع به منظور ايمن نگه داشتن واگن هاي مخزن دار يك سري اجسام كروي با اندازه هاي مختلف متناسب با سايز سوراخ شدگي احتمالي با دانسيته برابر و يا كمتر با محموله ي واگن مخزن دار كه به وسيله ي طناب هايي در اطراف ديواره ي داخل مخزن مهار شده اند استفاده كرد. تا بعد از سوراخ شدن مخزن به سرعت جلوي نشت را بگيرد و از خطرات بالقوه ي آن جلوگيري كند.
خلاصه: با توجه به اين كه توربو موتورهاي چون فن ها كمپرسورها ، پمپ هاي گريز از مركز و.... همگي به دليل جريان خاص و سيال داخلشان كه باغث ايجاد يك شوك هيروليك با قدرت بالا موثر بر قطعات دستگاه (روتور، استاور و پره ها )مي شود داراي لرزش و صداي بسيار در هنگام عملكرد دستگاه مي شود كه باعث ايجاد مشكلاتي براي كاربرآن مي گردد باعث شد كه اين اختراع ايجاد شود. دستگاه حاضر داراي روتوري با ٧ پره است كه نوك هر تيغه با خط مركزي پره داراي توازن خاص مي باشد . اين پره ها درنوك خود صيقلي بوده و داراي يك خم عمودي خاص هستند همچنين داراي طولي متفاوت از هم مي باشند و حداقل ٢ عدد از پره باعث ايجاد گپ اوليه كه خود اين ٢ پره مي توانند مجاور و يا بصورت متناوب باشند. و حداقل ٢ پره ديگر با طول متفاوت باعث ايجاد گپ ثانويه با پهنايي متفاوت از گپ اوليه مي شوند وحداقل يكي از پره ها طولي بيشتر از سايرين دارد كه باعث توازن و تعادل در جريان هيدروليك سيال داخل بخش حلزوني مي شود. با توجه به طراحي خاص روتور و استاتور در اين دستگاه نتيجه مطلوب كه همانا كاهش قابل ملاحظه لرزش و صدا در آن است حاصل مي گردد.
براي ساخت پيشرانه هواپيماي بدون سرنشين كه از چهار قسمت كمپرسور و محفظه احتراق توربين و نازل تشكيل شده است ابتدا طرحي جهت ساخت پره هاي كمپرسور و چند مرحله اي بودن آنها انجام گرديد سپس آناليز آلياژي و استفاده از فلزات جايگزين استفاده از جدول مندليف جهت برقراري پيوندهاي كوالانسي و شبكه كريستالي فلز با توجه به خواص آن فلزات ريخته گري آغاز گرديد با توجه به فرمول هاي كشف شده و رسيدن به فرمول هاي جديد زواياي رتورها و استاتورها طراحي رتورها طراحي محاسبه و در دستگاه هاي تراشكاري و فرز كاري CNC سه محور چهار محور و پنج محوره نسبت به نياز قطعه تراش داده شده اند و پس از اتمام كار مرحله بالانس در دستگاه هايي با دقت يك هزارم ميلي متر شروع شده مراحل طراحي ثابت شدن استاتورها و دوباره ثابت نگه داشتن آنها در پوسته باعث شده كه پوسته با تحمل دوري 33 هزار دور نسبت به فشار استاتيك و ترموديناميكي طراحي و ساخته شده نوبت به طراحي استاتورها در پوسته رسيد و لذا تراش كاري با دقت 0.01 ميلي متر آغاز شد و در انتها كمپرسور براي اينكه براي كامل بودن انفجار نياز به هواي صاف و آشفته به نسبت هاي معين بود طراحي قطعه اي با آلياژ خاص و ضريب انبساط معين طراحي ساخته و نصب گرديد در دهانه ورودي موتور نياز به قطعه اي بود كه همانند تمامي موتورها علاوه بر جهت دادن سيال به زاويه مناسب و فشار 1/6 طراحي ساخته و نصب گرديد. كه ادامه مراحل طراحي در اظهارنامه به صورت كامل قيد شده است. همانند موتورهاي جت رايج در دنيا با چهار نوآوري در علم كه عبارتند از: طراحي انتخاب ساخت آلياژها و ريخته گري در خلاء در كوره هاي القايي در زواياي خاص دور بالاي موتور در حدود 33 هزار دور دو برابر موتورهاي فعلي رساندن كمپرسور استال موتور به صفر استفاده از سيستم سوخت پاش پودري بر عكس موتورهاي فعلي رايج در دنيا مي باشد.
موارد یافت شده: 3