لیست اختراعات رضا بهنام فر
سيستم هوشمند مديريت حمل و نقل توسط ناوگان اتوبوسراني، زمينه فني آن عمران و الكترونيك است. يكي از مشكلات جدي مالكين اتوبوس هاي دورن شهري عدم كنترل بر روي هزينه هاي جابجايي مسافر توسط دستگاههاي آنان مي باشد. مالكين اتوبوسهاي خود را به رانندگان سپرده تا كار جابجايي مسافرين را انجام دهند. در اين بين بعضي از مسافرين به دليل نداشتن بليت، به راننده پول پرداخت مي كنند. حال اين وظيفه راننده است تا تمام درآمد دستي دريافتي از مسافرين را به مالك عودت دهد. اما در اكثر مواقع متاسفانه به دلايلي اين اتفاق نمي افتد و راننده كل درآمد را عودت نمي دهد. اين سيستم مي تواند تعداد افرادي كه توسط اتوبوس جا بجا شده است را به مالك تحويل داده تا مالك اتوبوس روي درآمد هاي دستي كنترل بيشتري داشته باشد. از اهداف ديگر اين اختراع دسترسي دقيق به تعداد استفاده كنندگان از اتوبوس به تفكيك خط بوده و بنابراين اين اختراع خواهد توانست با ارايه آمار مسافرين به دستگاههاي مربوطه، زمينه برنامه ريزي هاي دقيق كوتاه مدت و بلند مدت را فراهم آورد.
عنوان اختراع: سيستم تشخيص سبقت مجاز در مناطق مجاز با استفاده از ليزر زمينه فني : عمران( كنترل ترافيك) و الكترونيك مشكل فني: با توجه به اينكه علت اكثر تصادفات بين شهري سبقت هاي نا به جا بوده است . راننده به هنگام سبقت تشخيص درستي از فاصله خودرو خود با خودرويي كه از مقابل به سمتش مي آيد ندارد راننده اقدام به سبقت گرفته و در حين سبقت به خودروي مقابل برخورد مي كند. ارائه راه حل: براي حل اين مشكل دستگاهي را در نظر گرفته ايم كه فاصله بين خودروي خود را تا خودروي مقابل اندازه گرفته و با توجه به سرعت خودرويي كه دستگاه بر روي آن نصب است و خودروي طرف مقابل زمان مورد نياز را اندازه گيري كرده و در صورت ممكن به راننده اجازه سبقت مي دهد. طرز كار: در اين دستگاه دو جفت فرستنده و گيرنده ليزري وجود دارد. فرستنده و گيرنده برد پايين همواره فاصله خودرو تا خودرو جلويي كه هم جهت حركت مي كند را اندازه گيري مي كند. فرستنده و گيرنده برد بالا همواره فاصله خودرو تا خودرويي كه از مقابل به طرفش مي آيد را اندازه گيري ميكند. علاوه براين دستگاه داراي يك سرعت سنج مي باشد كه همواره سرعت خودرو را مشخص مي كند و با توجه به داده هاي دريافتي از گيرنده هاي ليزري سرعت خودروي جلويي و خودرويي كه از طرف مقابل مي آيد را نيز اندازه گيري مي كند. با توجه به اين داده ها پردازنده دستگاه محاسباتي را انجام مي دهد و براي راننده مشخص مي كند كه سبقت او موفقيت آميز خواهد بود يا منجر به تصادف مي شود.
گياه پياز داراي ساقه تحليل رفته كوتاه و به صورت صفحه يا كپه اي محصور در برگهاي سفيد رنگ گوشت دار و مملو از مواد ذخيره اي به خصوص گلوكز هستند. شكل كلي برگهاي پياز تقريبا مخروطي و به عبارت ديگر در كنار برگها به هم چسبيده اند. محل اتصال برگها روي ساقه كپه اي به صورت دايره اي شكل و مدور است. برگها در اطراف ساقه كپه اي كاملا همديگر را پوشانده نيام آنها مجموعه اي مسدود و همپوش را به وجود مي آورد. انتهاي برگهاي پياز يعني بخش فوقاني آنها نازك و غالبا خيلي زود پژمرده و خشك مي شود. پياز خوراكي به طور معمول پوشيده از نيام برگهاي گوشتي و آبدار و برگهاي ذخيره اي ضخيم و فلس مانند هستند. علاوه بر اين برگهاي گوشتي پيازها غالبا به وسيله برگهاي خارجي فلس مانند، نازك، غشائي، رنگين و خشك محافظت مي شوند. در مركز پياز يعني در وسط برگهاي آن ساقه كپه اي پياز كه در راس آن جوانه انتهائي و در بخش تحتاني آن ريشه هاي نابجا به طور دسته اي و متراكم قرار مي گيرند وجود دارند. در اين ريشه هاي نابجاي سفيد رنگ كلروفيل به مقدار فراوان ديده مي شود كه عصاره توليد شده توسط اين ريشه ها هنگام عبور از روده بزرگ بر روي ديواره كولون تاثير گذاشته و عمل سريع جذب آب را در سيگموئيد (S شكل) كاهش مي دهد و در ركتوم ذخيره مي گردد تا از طريق مقعد دفع گردد و از چسبندگي روده ها جلوگيري مي كند و باعث ليز شدن روده و دفع آبكي مدفوع مي شود.
موارد یافت شده: 3