لیست اختراعات محمد نانكلي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 8
تاریخ اظهارنامه: 1392/04/27
تاریخ ثبت: 1392/06/26
مخترع/مخترعان: محمد نانكلي
خلاصه اختراع:

يك خودروي هيبريد تك سرنشين در كلاس شهري بوده كه از 4 منبع انرژي مجزا استفاده مي‌كند و به دليل طراحي منبع تغذيه‌ي سوپر خازني به جاي استفاده از باتري در اين خودرو شاهد افزايش چشمگير شتاب و كاهش حدودا 10 برابري زمان شارژ هستيم. اين خودرو داراي سه حالت Sport/Engine/Power Max بوده و با دارا بودن دو واحد تامين انرژي سوپرخازني كه هميشه در طول حركت، يكي در حال تغذيه‌ي سيستم و ديگري در حال شارژ شدن مي‌باشد قادر به طي مسافت‌هاي بسيار طولاني بدون توقف جهت شارژ مجدد مي‌باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/04/19
تاریخ ثبت: 1392/11/29
خلاصه اختراع:

موتوري كه براي اولين بار ابداع شده است، بعد از موتور وانكل دومين موتوري است كه بدون نياز به ميل لنگ كار مي‌كند كه يك مزيت مهم براي اين موتور محسوب مي‌شود زيرا يكي از قطعات مهم در موتورهاي فعلي يعني ميل لنگ از اين موتور حذف شده است و از نظر اقتصادي نوعي صرفه‌جويي بسيار عالي در وقت و هزينه تمام شده موتور خودرو مي‌باشد بعلاوه مكانيزم كاملا متفاوت آن باعث مي‌شود كه موتور داراي مزيت‌هاي زير باشد: 1 - عدم نياز به ميل لنگ 2 - كوچكتر شدن بلوكه سيلندر و امكان جانمايي بهتر سيلندر ها نسبت به حالت خطي در موتورهاي 4 سيلندر فعلي 3 - وزن سبكتر و مصرف سوخت كمتر 4 - امكان ساخت موتورهاي 6، 8 و يا 12 سيلندر با همين روش 5 - در موتورهاي احتراق داخلي فعلي انجام هريك از 4 مرحله‌ي سيكل اتو 180 درجه (Crank Angle) از حركت ميل‌لنگ و در نتيجه هر سيكل كامل موتور 720 درجه يا دو دور كامل ميل‌لنگ زمان نياز دارد اما در اين موتور هر مرحله 90 درجه و هر سيكل كامل احتراق 360 درجه است. 6 - قابليت بالانسينگ آسانتر اجزاي داراي اينرسي (بالانس ديناميكي). اين امر به خصوص در دورهاي بالا كه نيروي غالب نيروي اينرسي است بسيار اهميت دارد و به ما امكان ساخت موتورهايي با ماكزيمم دور بالاتر را مي‌دهد. 7 - تعداد قطعات كمتر و در نتيجه استهلاك كمتر 8 - و....

تاریخ اظهارنامه: 1393/06/01
مالک/مالکان: آقاي محمد نانكلي
تاریخ ثبت: 1394/02/06
خلاصه اختراع:

اين اختراع در زمينه انرژي‌هاي نو است. ايستگاه‌هاي مترو مولد برق با بهره‌گيري از تعدادي مولد برق AC انرژي جنبشي قطارهاي مترو را به انرژي الكتريكي تبديل نموده و بخش قابل‌توجهي از برق مصرفي ايستگاه را تأمين مي‌كنند. ژنراتورها در بين ريل قطار در تونلهاي منتهي به ايستگاه و بر سر راه ورودي قطارهاي مترو قرار دارند كه بر اثر تماس با قطار عبوري برق توليد مي‌كنند. مشكلاتي كه با اين اختراع حل شده‌اند o مشكل اول: حركت قطار به فعال بودن سيستم سيگنالينگ بستگي دارد برق اين سيستم بعلاوه برق سيستم مخابرات كه بستر انتقال اطلاعات است نبايد به هيچ عنوان قطع شود. معمولاً براي اين سيستم‌ها از UPS هاي on line استفاده مي‌شود كه بعد از قطع شدن برق با توجه به ظرفيت باطري‌ها معمولاً از 1 تا 10 ساعت برق اين تجهيزات از UPS ها تأمين مي‌شود. اما مشكلي كه وجود دارد اين است كه اولاً ظرفيت باتري‌ها محدود است و تا زماني مشخص مي‌تواند برق مورد نياز را تأمين كند دوما سيستم‌هاي خنك‌كننده اتاق‌هاي مخابرات و سيگنالينگ، كولرهاي گازي است و اين سيستم‌ها را نمي‌توان توسط UPS تأمين انرژي كرد و اگر قطعي برق طولاني شود گرم شدن سيستم، باعث مختل شدن كار مي‌شود. پس قطعي برق كل ايستگاه براي اين سيستم‌ها نمي‌تواند بيشتر از چند ساعت باشد . o مشكل دوم: با توجه به نور ناكافي در داخل ايستگاه مترو حتي در طول روز، قطع نشدن سيستم روشنايي ايستگاه در هنگام قطعي برق امري مهم است كه در اين مورد نيز حداكثر تا سه ساعت مي‌توان از UPS هاي صنعتي استفاده كرد. o مشكل سوم: متوسط مصرف برق ماهيانه يك ايستگاه مترو ضربدر تعداد ايستگاه‌هاي مترو موجود در شهر تهران هزينه‌ ماهيانه قابل‌توجهي را در پي خواهد داشت. چنانچه ميزان مصرف انرژي در ايستگاه‌ها كاهش يابد هزينه برق مصرفي نيز كاهش مي‌يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1394/07/17
تاریخ ثبت: 1396/05/15
خلاصه اختراع:

امروزه در كاربردهاي مختلف صنعتي از جمله توربين هاي بادي، گازي و همچنين ادوات دريايي مانند كشتي، زيردريايي و... براي ايجاد نيروي پيشران از پره‌هايي استفاده مي‌شود كه از طريق حركت اين پره‌ها مي‌توان انرژي مورد نياز را تامين كرد. از آنجائيكه اين پره‌ها روي قطعه‌اي به نام هاب سوار مي‌شوند، اتصال امن پره به هاب يكي از دغدغه هاي اصلي سازنده‌هاي اين تجهيزات صنعتي است. هاب هيدروليكي بر اثر اعمال فشار هيدروليك باز مي‌شود و پس از جازدن پره‌ها بر روي هاب و برداشتن فشار هيدروليك از روي هاب، به آرامي بسته مي‌شود و پره‌ها را كاملا محكم بر روي خود نگه مي‌دارد. مشكلاتي كه با اين اختراع حل شده‌اند : با توجه به اينكه يك پره در حين كار ممكن است آسيب ببيند يا نياز به انجام عملياتي بر روي پره باشد، طراحان هميشه به دنبال آسان‌ترين راه براي تعويض پره آسيب ديده هستند تا با تعويض همان پره مشكل را رفع كنند. در ادوات دريايي فعلي، پره‌ها با اتصالات پيچ يا جوش به هاب متصل مي‌شوند كه تعويض آنها مستلزم صرف زمان و هزينه بالايي است. اين اختراع يك هاب هيدروليكي است كه در صورت استفاده از آن، پره بدون هيچگونه اتصالات پيچ يا جوش مستقيما بر روي هاب نصب مي‌شوند و در صورت آسيب ديدگي هر يك از پره‌ها مي‌توان پره آسيب ديده را در زماني بسيار كوتاه با كمترين هزينه و به صورت مجزا از ساير پره‌ها تعويض كرد.

تاریخ ثبت: 1396/05/31
خلاصه اختراع:

اين اختراع در زمينه‌ي نانوكامپوزيت‌هاي پليمري پيزورسيستيو و پيزوالكتريك است. دستگاه مدولار ساخت ساخت و تست نانوكامپوزيت‌هاي پليمري پيزورسيستيو و پيزوالكتريك قادر به انجام دو فرآيند مهم ساخت و تست انواع نانوكامپوزيت‌هاي پليمري پيزورسيستيو و پيزوالكتريك است. اگر توانمندي اين دستگاه را به دو بخش ساخت و تست تقسيم‌بندي كنيم، اين دستگاه در بخش ساخت قادر است لايه‌هايي از چندين نوع نانوذره مختلف (مانند نانولوله هاي كربني، گرافن و غيره) را با الگوي دلخواه و ضخامت كنترل شده بر روي سطح زيرلايه ايجاد كند. لايه‌هاي هيبريدي ساخته شده توسط اين دستگاه از نانومواد مختلف با ضخامت كمتر از يك ميكرومتر و الگوهاي متنوع هستند و در طي فرآيندي كه توضيح داده خواهد شد به نانوكامپوزيت‌هاي پليمري پيزورسيستيو و پيزوالكتريك تبديل خواهند شد. در بخش تست نيز امكان تست حساسيت نانوكامپوزيت‌هاي ساخته شده با اين دستگاه وجود دارد، نانوكامپوزيت‌هايي كه در بسياري از حوزه‌هاي پيشرفته همچون سيستم‌هاي ميكروالكترومكانيكي، انواع اِلمان‌هاي حسگر نانوكامپوزيتي، مواد هوشمند، ميكروساختارهاي پيشرفته، مدارات الكترونيكي انعطاف‌پذير و غشاهاي پيشرفته كاربرد دارند.

تاریخ اظهارنامه: 1393/04/03
تاریخ ثبت: 1393/09/29
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1393/05/10
تاریخ ثبت: 1393/10/27
خلاصه اختراع:

موتور ديزل با پيستون دوبل توضيح كوتاه در مورد نحوه كاركرد موتور اين اختراع در زمينه موتورهاي ديزل است. سيستم پيستون دوبل با جايگزيني به جاي پيستون معمول مورد استفاده در موتورهاي ديزل، موجب بهبود چند مسئله اساسي در موتورهاي ديزل مي‌شود و با توجه به هزينه پايين ساخت و انطباق كامل و قابليت كاركرد اين سيستم با ساير اجزاي موتور ديزل، استفاده از آن در موتورهاي ديزل قدرتي پايين مربعي كه داراي كورس بلند و دور موتور پايين هستند و اغلب در ماشين‌آلات سنگين راه‌سازي، ماشين‌آلات كشاورزي، لكوموتيوهاي ديزل، كشتي‌هاي باربري ديزل و... استفاده مي‌شوند را توجيه مي‌كند. مشكلاتي كه با اين اختراع حل شده‌اند مشكل اول: لزوم افزايش هر چه بيشتر راندمان حرارتي موتور ديزل جهت كوچك‌تر شدن موتور. با كاهش تلفات و افزايش راندمان حرارتي مي‌توان موتورهايي با گشتاور خروجي يكسان اما در ابعاد كوچك‌تر توليد نمود. مشكل دوم: افزايش بيش از حد مصرف سوخت موتورهاي ديزل سنگين و ايجاد دود ناشي از احتراق ناقص در مواقعي كه موتور زير بار است. مشكل سوم: وجود آلاينده‌هاي NOx در گازهاي خروجي موتورهاي ديزل كه ناشي از طبيعت سيكل ديزل و به دليل دما و فشار بالاي احتراق در سيكل ديزل است.

تاریخ اظهارنامه: 1393/01/26
تاریخ ثبت: 1393/05/04
خلاصه اختراع:

اين اختراع يك خودرو هيبريدي با موتور احتراق داخلي 1000 سي سي از نوع فلكس بوده كه قابليت استفاده همزمان از دو نوع سوخت بنزين بعلاوه اتانول يا متانول را دارد. انرژي توليد شده توسط موتور احتراق داخلي يك ژنراتور 10 كيلووات از نوع BLDC را به حركت درآورده و الكتريسيته توليد شده توسط ژنراتور در دو عدد منبع تغذيه فلايويل (Flywheel Storage) هر يك با ظرفيت توان 8 كيلووات ساعت (8kWh) ذخيره ميشود تا در هنگام حركت خودرو به دو عدد موتور الكتريكي 8 كيلووات (8kW) واقع بر چرخهاي جلو راست و چپ برسد. در واقع اين دو موتور الكتريكي محركهاي اصلي خودرو بوده و موتور احتراق داخلي نقش تامين انرژي مورد نياز ژنراتور را دارد.

موارد یافت شده: 8