لیست اختراعات با مالکیت سعيد حشمتي
4 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ ثبت: 1397/10/15
خلاصه اختراع:

سيستم سخت افزاري براي شبيه سازي رفتار توربين بادي سرعت متغير بدون جعبه دنده"Gearless Variable Speed Wind Turbine Emulator"

تاریخ ثبت: 1393/09/02
خلاصه اختراع:

براي توليد آلياژهاي شيشه اي (آمورف) (و آلياژهاي حافظه دار نياز) به مواد با درجه خلوص بالا، عدم اكسيداسيون مواد در حين ذوب و سرعت سرمايش بالا مي باشد. براي رسيدن به چنين شرايطي بايد بتوان ابتدا محيط ذوب را تقريبا از تمام گازهاي اتمسفر عاري كرد(خلاء بالا) و پس از آن به منظور جلوگيري از تبخير مواد، ذوب تحت فشار گاز خنثي انجام شود. پس از آماده سازي آلياژ تحت چنين شرايطي، مذاب تحت نيروي كششي درون قالب مسي آبگرد (جهت حصول سرعت سرمايش بالا) تزريق مي شود. فرايندهاي معمول ريخته گري قابليت توليد قطعات ريختگي تحت شرايط ذكر شده را ندارند. دستگاه ريخته گري مكشي با قابليت ريخته گري قطعات با ابعاد و اشكال هندسي مختلف (مخروط، ميله و يا صفحه با ضخامت هاي مختلف) در قالب مسي آبگرد تحت خلاء يا محيط خنثي، براي اولين بار در ايران طراحي، شبيه سازي و ساخته شده است كه مي تواند نقش بسيار موثري در ايجاد، نوآوري و توسعه دانش فني، و صنعتي شدن اين مواد را داشته باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1393/05/10
تاریخ ثبت: 1393/10/27
خلاصه اختراع:

موتور ديزل با پيستون دوبل توضيح كوتاه در مورد نحوه كاركرد موتور اين اختراع در زمينه موتورهاي ديزل است. سيستم پيستون دوبل با جايگزيني به جاي پيستون معمول مورد استفاده در موتورهاي ديزل، موجب بهبود چند مسئله اساسي در موتورهاي ديزل مي‌شود و با توجه به هزينه پايين ساخت و انطباق كامل و قابليت كاركرد اين سيستم با ساير اجزاي موتور ديزل، استفاده از آن در موتورهاي ديزل قدرتي پايين مربعي كه داراي كورس بلند و دور موتور پايين هستند و اغلب در ماشين‌آلات سنگين راه‌سازي، ماشين‌آلات كشاورزي، لكوموتيوهاي ديزل، كشتي‌هاي باربري ديزل و... استفاده مي‌شوند را توجيه مي‌كند. مشكلاتي كه با اين اختراع حل شده‌اند مشكل اول: لزوم افزايش هر چه بيشتر راندمان حرارتي موتور ديزل جهت كوچك‌تر شدن موتور. با كاهش تلفات و افزايش راندمان حرارتي مي‌توان موتورهايي با گشتاور خروجي يكسان اما در ابعاد كوچك‌تر توليد نمود. مشكل دوم: افزايش بيش از حد مصرف سوخت موتورهاي ديزل سنگين و ايجاد دود ناشي از احتراق ناقص در مواقعي كه موتور زير بار است. مشكل سوم: وجود آلاينده‌هاي NOx در گازهاي خروجي موتورهاي ديزل كه ناشي از طبيعت سيكل ديزل و به دليل دما و فشار بالاي احتراق در سيكل ديزل است.

موارد یافت شده: 4