لیست اختراعات با مالکیت مجتبي اسدي
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1391/11/12
تاریخ ثبت: 1391/11/12
مخترع/مخترعان: بدون نام
خلاصه اختراع:

1 : سوخت سلولزي قابل استفاده در وسايل نقليه موتوري مصرف كننده سوخت هاي فسيلي ( بنزين ، گازوئيل ، گاز طبيعي و مايع ) 2 : اين اختراع در زمينه شيمي آلي مي باشد. 3-1 : مشكل فني : مصرف بالاي سوخت هاي فسيلي ( بنزين ، گازوئيل ، گاز طبيعي و مايع ) و ناتواني بعضي از آنها (بنزين بدون سرب و گاز طبيعي) در توليد انرژي لازم موردنياز وسايل نقليه كه نهايتاً منجر به اتلاف منابع مالي و انرژي در سطح خرد و كلان و صدمات مكانيكي به وسيله نقليه مي شود. 3-2 : اساس راه حل : سوخت سلولزي توليد شده پس از تشكيل در محفظه احتراق ، با انفجار و توليد انرژي ، نياز به توليد انرژي از منبع سوخت فسيلي مورد استفاده را كاهش مي دهد . 3-3 : كاربرد : مصرف در وسايل نقليه موتوري و كاهش وابستگي و مصرف سوخت هاي فسيلي و همچنين افزايش شتاب و قدرت موتور كه منجر به جلوگيري از وقوع صدمات مكانيكي به وسيله نقليه ميگردد . 6 : برجستگيهاي تكنيكي : 1- مبتني بر پايه گياهي ميباشد 2- اين سوخت بصورت پودر ميباشد و از راه هوا به انتقال ذرات آن پرداخته ميشود 3- حجم سوخت به اندازه اي ناچيز است كه باعث كاهش هواي ورودي به محفظه احتراق نميشود 4- در شرايط معمولي و خارج از محفظه احتراق وسايل نقليه غير قابل اشتعال و انفجار ميباشد 5 – بر خلاف سوختهاي اتانولي و بيواتانول (افزاينده اكتان بنزين و مكمل بنزين) ، سوختي مستقل مي باشد.

تاریخ ثبت: 1396/06/12
خلاصه اختراع:

با توجه به نقش مهم سيستم رانشي در رفتار كشتي‌ها و شناورهاي تندرو از نقطه نظر راندمان هيدروديناميكي، سرعت، قابليت مانور و ساير پارامترها مانند نويز و موج ايجاد شده دست‌يابي به دانش فني و ساخت سيستم‌هاي رانشگر مفصل‌دار سطحي را مي‌توان به عنوان مبحث كليدي در فرايند طراحي شناورهاي تندرو ذكر كرد. هدف از ساخت اين دستگاه كاهش نيروي پساي سيستم انتقال قدرت، افزايش قدرت مانور شناور به خصوص در آب‌هاي كم عمق، و كنترل روي ميزان مغروق بودن پروانه است. اين سيستم رانشگر داراي سه بخش اصلي است. 1- مجموعه‌ي چهار شاخ گاردان 2- سيستم كنترل 3- مجموعه‌ي انتقال قدرت به پروانه. در اين سيستم، خورجي موتور به ورودي مجموعه‌ي چهار شاخ گاردان، كه بلافاصله در پشت بدنه‌ي شناور قرار دارد ، وصل شده است. خروجي مجموعه‌ي چهار شاخ گاردان، با تغيير راستاي گشتاور، وظيفه‌ي انتقال قدرت به شفت متصل به پروانه دارد. جهت كنترل سيستم رانشگر، بسته به تعداد رانشگرهاي مورد استفاده در شناور، از دو تا چند پيستون هيدروليك، جهت تنظيم زاويه‌ي تريم و زاويه‌ي استرن ، استفاده شده است.

موارد یافت شده: 3