لیست اختراعات با مالکیت
ابراهیم امینی
5 عدد
در سيستمهاي كنترل دسترسي و نظارتي و حفاظتي موجود، در صورتي كه فرد غيرمجاز بتواند به طريقي مانند فريب سيستم نظارتي يا با زور و تهديد وارد محيط شود، مي تواند به اشيا و اسناد ارزشمند دسترسي داشته باشد و در كوتاهترين زمان اقدام به سرقت نموده و از محيط خارج شود. در اين اختراع يك سيستم حفاظتي طراحي شده است كه در صورت ورود افراد غيرمجاز به محيط مورد نظر، علاوه بر ايجاد آژير و هشدار، با ايجاد دود غليظ و نورهاي مزاحم و شديد، محدوده ديد فرد به شدت كاهش يافته و فرد ناگزير به خروج از محيط مي شود. بنابراين در صورتي كه فرد غيرمجازي به هر طريق وارد مكان مورد نظر شود، با دريافت فرمان از سنسورهاي نصب شده در محل يا با فرمان دستي توسط كاربر در محل (مانند فروشنده) سيستم حفاظتي مذكور فعال شده و سطح ديد در محيط را به حداقل رسانده و با ايجاد نورهاي مزاحم در محيط، فرد را دچار استرس و تنش عصبي كرده و او را وادار به خروج از محيط مي نمايد. همچنين در اين سيستم علائم راهنما به سمت خروجي محل در نظر گرفته شده است كه با فعال شدن سيستم، افراد را به سمت خروجي محل هدايت مي كنند.
تشخيص حركت در محيطهاي امنيتي از اهميت بالايي برخوردار مي باشد، و استفاده از دوربين و سنسورهاي حرارتي و مادون قرمز مي توانند اين امنيت را تا حدودي تامين نمايند ولي مشكل فني كه در اين ابزارات وجود دارد عدم كاربرد در شرايط خاص مي باشد به عنوان مثال هنگامي كه محيط تاريك يا پر گرد غبار است دوربين نمي تواند حركت را تشخيص دهد يا در شرايطي كه جسم متحرك پشت مانعي مانند ديوار قرار مي گيرد هيچ كدام از ابزارات بالا نمي توانند حركت در محيط را تشخيص دهند از طرفي استفاده از چندين سنسور علاوه بر پيچيدگي ها خاص ضريب خطاهاي احتمالي سيستم كه توسط محركهاي كاذب به وجود مي آيد را بسيار افزايش مي دهد. هدف از اين اختراع تشخيص حركت و پوشش تمام معايب بالا مي باشد يعني با ابزارهاي ارزان، ساده و پركاربرد حركت را در محيط هاي بدون نور ، بد كيفيت و از پشت موانع با حداقل امكانات تشخيص دهد
خنك كردن ابزار توسط تركيب ماده روانكار كه اصطلاحا Z1 ناميده ميشود و آب - كه اصطلاحا به تركيب اين دو آب صابون گفته ميشود - جزء جدا نشدني ماشينكاري تراش و فرز به كمك دستگاههاي CNC مي باشد. در حال حاضر نسبت تركيب آب صابون و اضافه كردن آن به تانكر دستگاه CNC توسط اپراتور انجام ميشود. جداي از تركيب مناسب ماده Z1 و آب به صورت دستي، در بسياري موارد خصوصا هنگامي كه زمان ماشينكاري طولاني بوده و دستگاه در حال ماشينكاري باشد، مقدارآب صابون به اتمام رسيده و در صورت بيتوجهي اپراتور خصوصا هنگام شب، ابزاري كه عمليات ماشينكاري را انجام ميدهد در صورت فقدان آب صابون، دچار تنش حرارتي بسيار زياد و فرسايش آن و نهايتا شكست ابزار در حين كار ميشود. اين اتفاق باعث تلف شدن زمان ماشينكاري و ابزار ميشود. دستگاهي كه در اين اختراع ارائه شده است با اندازه گيري سطح مايع خنك كننده در مخزن دستگاه، در صورت نياز، مقدار آب و مايع ديگر مانند Z1 را با نسبت تعيين شده توسط اپراتور وارد كرده و در يك مخزن تركيب ميكند. اين مخلوط به مخزن اصلي وارد مي شود. چنانچه سطح مايع كمتر از حد مجاز باشد، دستگاه هشداري به كاربر اعلام مي كند. همچنين سطح روغن دستگاه نيز با اين سيستم قابل اندازه گيري بوده و در صورت كمتر شدن از حد مشخصي، دستگاه به كاربر هشدار صوتي يا پيامك ارسال مي كند. تا كنون نمونه مشابهي در داخل و خارج براي اين دستگاه ارائه نشده است.
خلاصه: ((سيستم خودكار ارسال و دريافت پيام هاي اضطرار در دريا ))نواوري جديد بوده كه داراي قابليت اجرايي ميباشد و در زمان بروز اضطراري بر روي شناوري در دريا اين سيستم به صورن خودكار نوع اضطرار را از طريق سنسور هاي تعبيه شده تشخيص داده و با انجام عمليات هاي پايش بر روي اطلاعات دريافتي و ادغام ان با ساير اطلاعات موجود اين اضطرار را به صورت اتوماتيك از طريق دستگاه هاي تعريف شده در ان، ارسال مينمايد . علاوه بر اين ، قابليت نمايش اضطرار ارسال شده و دريافت اضطرار ارسالي از سوي شناورهاي ديگر را نيز درمواردي دارد ميتوان ادعا نمود كه تا كنون نمونه خارجي و داخلي اين دستگاه ( سيستم )موجود نميباشد ، اين اولين سيستمي ميباشد كه به صورت اتوماتيك ميتواند حالت هاي اصلي اضطرار در دريا را به صورت اتوماتيك تثسخيص داده و سپس با (نجام فرآيند هاي ياد شده ارسال نمايد ، اين عمليات نيز به راحتي بر روي صفحه نمايش قابل مشاهده مي باشد . همچنين پس از ارسال پيام اضطرار اين امكان براي مراكز دريافت پيام اضطرار وجود دارد كه با تشخيص سريع شناور، براحتي با ان تماس حاصل نمايند. چكيده به طور كلي و بصورت خلاصه مي توان گفت سيستم جديد دريافت و ارسال پيام هاي اضطرار در دريا به صورت اتوماتيك، پس از مشاهده اشكالات فراوان از جمله ارسال پيام هاي اضطرار نادرست و عدم پاسخگويي مناسب و به موقع و نيز صرف هزينه هاي بي مورد، به ذهن تيم تحقيقاتي فعلي رسيد. اين سيستم بر پايه آخرين تكنولوژي نوين در عرصه الكترونيك و ارسال و دريافت داده ها قرار گرفته است. سيستم دريافت و ارسال خودكار پيام هاي اضطرار در دريا، به صورت خودكار ايجاد اضطرار هاي تعريف شده را تشخيص مي دهد و پس از تشخيص با استفاده از سنسورهاي تشخيص دهنده، اطلاعات موجود را به دستگاه AIS ارسال مي نمايد در اين فرايند دستگاه AIS ضمن تبديل اطلاعات به اطلاعات قابل ارسال ساير اطلاعات مورد نياز (تعريف شده براي سيستم) را نيز به آن اضافه نموده و كليه اطلاعات را به صورت يك بسته قابل ارسال از طرق دستگاه SAR BEACON به آن ارسال مي نمايد، پس از آن دستگاه SAR BEACON نيز اطلاعات را به ماهواره هاي مربوطه در بالاترين مدار زمين انتقال داده و پس از آن اين ماهواره ها به كليه اطلاعات اضطراري دريافت شده را به ايستگاههاي زميني دريافت اطلاعات منتقل مي نمايند. لازم به ذكر است در حين انجام اين فرايند با توجه به تعريفي كه براي سيستم انجام شده است ممكن است اطلاعات از دستگاه AIS به دستگاه اينمارست سي منتقل شده و از آنجا نيز به صورت خودكار به ماهواره هاي اينمارست ارسال شود و باز اطلاعات از طريق دستگاه AIS به دستگاه VHF/MF/HF DSC بر حسب نوع آن در كشتي منتقل شده و از اين طريق و به طور خودكار به كشتي ها و ايستگاههاي دريافت كننده DSC ارسال شود. اما پس از ارسال پيام اضطرار (بسته اطلاعاتي) از هر يك از طرق ذكر شده در بالا، نحوه ارسال اطلاعات و نوع آن و دستگاه ارسال كننده نيز از طريق پيام براي دستگاه ECDIS ارسال مي گردد، علاوه بر اين دستگاه ECIDS نيز با توجه به اتصال به دستگاههاي رادار، نشان دهنده ميزان سرعت و جهت باد، عمق ياب، موقعيت ياب و قطب نماي جايرو، كليه اطلاعات ياد شده بر روي صفحه نمايش و بر روي نقشه الكترونيكي دريايي به نمايش در مي آورد به گونه اي كه شناور اعلام اضطرار (خودكشتي) بر روي نقشه نشان داده مي شود و به صورت تغيير رنگ نمايش روشن و خاموش مي شود و اطلاعاتي ارسال شده از سوي شناور به همراه نوع وسيله ارسال كننده در كنار آن به نمايش در مي آيد. همچنين شناورهاي عبوري كه به اين دستگاه مجهز نمي باشند نيز با توجه به متصل بودن دستگاه EC DIS به DF و در صورت ارسال اضطرار از طريق امواج راديويي و يا دستگاه SARBRACON (موج MHz406) به راحتي پيام اضطرار را دريافت نموده و آن را بر روي نمايش گر ECDIS به نمايش مي گذارد. اين موضوع مي توان كمك قابل توجهي براي شناور در حال اضطرار ايجاد نمايد چرا كه علاوه بر ايستگاههاي خشكي دريافت كننده هر يك از پيام هاي اضطراري ارسال شده و اقدام آنها جهت كمك رساني و نجات كشتي مضطر، كشتي هاي عبوري نيز مي توانند به راحتي و با اين سيستم جديد پيام اضطرار در دريافت و به كمك شناور مضطر بشتابند.
در پمپهاي بادي هواي ورودي به مخزن تا فشار بالايي فشرده ميشود. در اين وضعيت به علت وجود بخار آب در هوا، با فشرده شدن هوا و افزايش فشار در حجم ثابت، بخار آب و رطوبت هوا چگاليده شده و به صورت آب در كف مخزن قرار ميگيرد. اين آب به علت شرايط محيطي خاصيت اسيدي هم دارد و در صورتي كه به موقع از كف مخزن تخليه نشود، به مرور باعث پوسيدگي ديواره داخلي مخزن ميشود. سيستم كنترلي طراحي شده به اين صورت عمل ميكند كه در بازههاي زماني تعيين شده توسط كاربر، فرماني به شير برقي مخزن اعمال شده و شير برقي براي چند ثانيه باز شده و مجدداً بسته ميشود. در اين سيستم بازههاي زماني براي باز و بسته كردن هر شير برقي به طور مستقل توسط كاربر قابل تنظيم هستند و همچنين ميتوان زمان باز بودن شير تخليه را تنظيم نمود. تنظيمات زماني موجود، علاوه بر بازه زماني دلخواه توسط كاربر ميتوانند بازههاي زماني متعارف ساعتي، روزانه و هفتگي هم باشند. همچنين ميتوان در صورتي كه نياز به باز و بسته كردن شير برقي در شرايط خاص و بدون تنظيم زماني باشد، اين كار را به صورت دستي و با كليدهاي تعبيه شده روي دستگاه انجام داد. در صورتي كه رطوبت محيط زياد باشد، آب تهنشين شده در كف مخزن بيشتر از حالت معمول ميباشد و نياز است كه پمپ در فواصل كمتر تخليه شود و يا شير برقي براي مدت بيشتري باز بماند. سيستم كنترلي طراحي شده شامل سنسور رطوبت و دما نيز ميباشد كه در صورت افزايش رطوبت از يك مقدار معين، ميزان باز بودن شير تخليه و همچنين بازه هاي زماني باز و بسته شدن شير به صورت خودكار تغيير ميكنند. اين حالت توسط كاربر قابل تنظيم است و ميتوان فرمان سنسور را وابسته به زمان يا وابسته به ميزان رطوبت محيط تنظيم كرد. در اين حالت با افزايش رطوبت محيط از يك مقدار معين (كه توسط كاربر قابل تنظيم است)، شير برقي فعال شده و مايعات تهنشين شده در كف مخزن تخليه ميشوند.
موارد یافت شده: 5