لیست اختراعات با مالکیت
جواد رضائي
10 عدد
دستگاه خنك كننده بدون كمپرسور
امروزه صنعت ساختمان سازي در حال پيشرفت و ترقي مي باشد و مواد و مصالح نيز با توجه به شرايط مو جود و نياز جامعه در حال تغيير و تحول مي باشد . و هم چنين استفاده از مواد بازيافتي و ضايعات كارخانه جات نيز در ساخت مصالح جديد از جمله مواردي است كه اهميت فراواني دارد . يكي از مصالحي كه در صنعت ساختمان سازي و ساير سازه ها بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد بتن مي باشد كه در حال حاضر به شكل هاي مختلفي از آن بهره برداري مي شود از جمله : بتن سبك سازه اي و غير سازه اي ، اسفنجي ، خود متراكم ، پر مقاومت و... كه در حال حاضر مقاوم سازي سازه ها همراه با مقاومت بالا بسيار حائز اهميت مي باشد . كه در طرح حاضر سعي بر آن شده تا مشكلات سازه اي موجود را حل كرده و ويژگي هاي جديدي را در آن به وجود آوريم كه از لحاظ صنعت ساختمان سازي اهميت فراواني دارد لذا در اين طرح با استفاده از سنگدانه هاي سيليكات منيزمي مقاومت بتن را چندين برابر كرده و همچنين سرباره هاي ضايعاتي بلا استفاده را كاربردي كرده ايم ودر شرايط كاملا اجرايي نتايج قابل قبولي از آن كسب شده است.
بتن فوق سنگين ميراگر پرتو ك با چگالي 9100kg/m3بالاترين چگالي در بتن مي باشد كه تا به حال در هيچ كجا به ثبت نرسيده است و به اين عدد دست نيافته اند با توجه به اينكه اين بتن بر روي وزن خود استوار مي باشد و در مقابل حرارت تا 1200درجه مقاومت مي كند . مقاومت فشاري اين بتن 25-30 مگاپاسكال مي باشد . بتن با دانسيته بالا براي حل خواستار امروز كه محدوديت فضا مي باشد به كار مي رود . وبراي محافظ تابش تراكم بالا ، خزانه شتاب دهنده خطي و اتاق درمان ، گرانش ديوار يا سد دريايي، حفاظت از سازه هاي ساحلي،بالاست براي كشتي هاي اقيانوس و سيستم عامل ساحل مورد استفاده قرار مي گيرد ودر حال حاضر بالاترين چگالي كه در جهان زده شده است 8900kg/m3مي باشد.
در اين طرح، ميز ابتكاري براي اندازه گيري مولفه هاي مستقل تانسور اينرسي اجسام، طراحي و ساخته شده است. عملگرهاي مربوطه با توجه به وضعيت قرارگيري محورهاي دوران، ميز را در حالات مختلف بگونه اي قرار داده كه ميتوان شرايط اندازه گيري (تست) تمامي مولفه هاي اينرسي اجسام با ظرفيت جرمي بين 10 تا 300 كيلوگرم را فراهم ساخت.
بسمه تعالي بتن شناور ماده جامدي با چگالي كمتر از آب ميباشد كه براي ساخت سازه هاي دريايي و هوايي مناسب است .بتن در اختراع حاضر با قابليت منحصر به فرد مقاومت سازه اي كه دارد (مقاومت بيش از 25 مگا پاسكال) و همچنين دانسيته كمتر از 1000 كيلوگرم بر مترمكعب و قابليت جذب آب پايين، ميتواند در سازه هاي شناور بر روي آب يا در ساخت كشتي ها و قايق ها استفاده گردد و بارهاي سازه اي را تحمل نمايد. همچنين با توجه به وزن بسيار سبك و مقاومت زياد ميتواند در صنايع هوايي نيز استفاده گردد .
خلاصه طرح : با توجه به وسعت زياد شبكه هاي توزيع شعاعي با ايجاد خطا در هركجاي اين شبكه بخش قابل توجهي از شبكه بي برق مي شود لذا به علت وسعت زياد و گاها صعب العبور بودن منطقه عيب يابي و پيدا كردن مسير معيوب كار سحت و زمان بري خواهد بود و مشكلاتي چون نارضايتي و بي اعتمادي مشتركان و همچنينش ضرر و زيانهايي را براي مشتركان و شركت توزيع به همراه خواهد داشت. هدف از اجراي اين طرح ارسال اطلاعات مربوط به محل وقوع خطا به شركت توزيع جهت اقدامات سريع مي باشد . در اين سيستم پس از بروز خطا و تشحيص آن در شبكه توسط سنسورها سه گانه نصب شده بر روي سيمهاي خطوط توزيع ،سيگنال توسط يك پردازشگر محلي پردازش شده و بوسيله يك مدم مخصوص به شركت توزيع ارسال مي شود و در اين مرحله پس از بررسي تمام سيگنالهاي دريافتي محل دقيق وقوع خطااشكار و گزارش ميشود . اين در حاليست كه در حال حاضر براي تشخيص محل خطا اكيپ تعميرات بايد حتما در محل حضور يافته و تمام قسمتهايي را كه قطع برق رخ داده است ( كه وسعت زيادي هم خواهد داشت ) را بازديد نمايد تا پس از زمان نسبتا طولاني محل وقوع خطا را پيدا كنند و پس از انجام تمهيدات لازم اقدام به رفع نقص نمايد كه اين خود ممكن است موجب قطع برق براي ساعت ها شود كه از نظر اجتماعي نارضايتي مشتركان كه ركن اصلي يك تجارت ميباشد را به همراه خواهد داشت از نظر اقتصادي نه تنها ممكن است خصارت هاي زيادي را براي مشتركان به همراه داشته باشد بلكه فروش انرژي را براي مدت زمان قابل توجهي مختل مي نمايد.
هم اكنون امر حفاظت كاتديك توسط T/R هايي صورت مي گيرد كه غالبا خود تنظيم نمي باشند و با توجه به شرايط جوي و تغيير مقاومت زمين تنظيم ولتاز آنها مي بايست توسط اپراتور صورت گيرد كه اين مساله همراه با خطا مي باشد .لذا در طرح كنوني علاوه بر خود تنظيم كردن آن وابستگي ركتيفاير را نسبت به ولتاژ تفذيه ورودي كاهش داده بطوريكه توان كار در شرايط سه فاز، دو فاز و تك فاز و حتي كاهش ولتاژي به ميزان ١١٠ ولت را داشته باشد از طرفي با توجه به بهره گيري از تكنولوژي نيمه هادم ما و منابع تغذيه سوئيچينگ در طراحي آن از انرژي نيز به صورت بهينه بهره برداري شده و به صورت چشمگيري تلفات و ابعاد دستگاه را كاهش داده است. و از سويي با توجه به اماده سازي ورودي دستگاه براي ولتاژ مستقيم امكان بهره برداري از انرژي هاي نوين (سلول هاي خورشيدي و ...) را نيز فراهم مي آورد .
عيب ياب خودروهاي انژكتوري قابل حمل
موارد یافت شده: 10