لیست اختراعات با مالکیت حامد رضائي
10 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 10
تاریخ اظهارنامه: 1393/01/18
تاریخ ثبت: 1394/03/02
خلاصه اختراع:

يكي از مشكلات و دغدغه هايي كه افراد معلول از ناحيه دست و همچنين جانبازاني كه دچار نقص عضو شده اند از آن رنج مي برند اين است كه نمي توانند به راحتي با كامپيوتر ارتباط برقرار كنند. يكي از ابزارهايي كه افراد مختلف به وسيله آن با كامپيوتر ارتباط برقرار مي كنند موس يا جوي استيك مي باشد. اين ابزار جهت كنترل كامپيوتر توسط انسان طراحي شده است و افرادي كه از ناحيه دست دچار ضعف هستند نمي توانند با اين ابزار به راحتي كار بكنند در ضمن بسياري از سيستم هاي طراحي شده داراي وسايل جانبي گوناگون از جمله نگهدارنده ها و كابلهاي ارتباطي در حين كار مي باشد كه تا حد زيادي آزادي فرد معلول را محدود مي نمايد. سيستم طراحي شده فوق در ابتدا سيگنالهاي بيولوژيكي حاصل از عضلات و ماهيچه هاي فرد معلول را ضبط مي نماييد و پس از عمل پردازش و كنترل روي سيگنالها فرامين را به كامپيوتر جهت كنترل نشانه گر موس ارسال ميكند. همچنين اين سيستم از يك سامانه ارتباط بيسيم براي ارسال و دريافت اطلاعات استفاده مي كند كه باعث كاهش حجم وسايل متصل به فرد معلول مي گردد.

تاریخ ثبت: 1394/06/29
خلاصه اختراع:

به‌منظور مقابله با اخلال در عملكرد پهپاد در اثر نفوذ سايبري يا عوامل جوي-محيطي در اين اختراع يك سيستم خلبان خودكار ارائه‌شده است كه داراي معماري لايه‌اي مي‌باشد و به شكل هوشمند كنترل پهپاد را در هر لايه توزيع كرده است. با توزيع وظايف كنترلي و قرار دادن فصول مشترك براي لايه‌ها كنترل‌كننده پهپاد قادر به جابجا كردن اختيارات كنترلي بين لايه‌ها مي‌باشد و اين امر سبب جلوگيري از عملكرد نامناسب پهپاد خواهد شد. لايه اول اين اختراع از تعدادي ترانزيستور الكترونيكي ماسفت ساخته‌شده است كه وظيفه كنترل عملگرهاي پهپاد را در پايين‌ترين لايه بر عهده مي گيرد و برحسب نوع پهپاد مورداستفاده از شدت‌جريان 1 تا 100 آمپر را براي موتورهاي پهپاد تغيير مي‌دهد. در لايه دوم اختراع مجموعه‌اي از حسگرها و مدارات مجتمع الكترونيكي قرار داده‌شده است كه وظيفه كنترل لايه اول و مجموعه‌اي از وظايف كنترلي ديگر ازجمله پايدارسازي پهپاد و تعقيب نقاط تنظيم را بر عهده دارد. لايه سوم اختراع وظيفه اصلي ناوبري خودكار و يادگيري مسير را بر عهده دارد.

تاریخ اظهارنامه: 1395/12/26
تاریخ ثبت: 1397/02/05
خلاصه اختراع:

عنوان اختراع ساخت آسفالتي با واكنش مثبت نسبت به رطوبت و با درصدTSR بالا (آسفالت بتني آبدوست ACH) اثرات مخرب رطوبت، منجر به كاهش مدول آسفالت تا حدود 25%، افزايش شيارشدگي تا حدود 60% و نيز افزايش خرابي‏هاي ناشي از خستگي تا حدود 30% مي ¬شود. بنابراين براي ارتقاي عملكرد بهينه روسازي آسفالتي يكي از پارامترهايي كه در فرآيند طرح اختلاط آسفالت بايد مورد توجه قرار گيرد، توليد آسفالت مقاوم در برابر رطوبت است. هدف اين اختراع ساخت آسفالتي مقاوم در برابر رطوبت با روشي نوين و با درصدTSR بسيار بالا است بصورتي كه TSR نمونه آسفالت اشباع بيشتر از نمونه خشك باشد؛ بدين معنا كه وقتي رطوبت به آسفالت مي رسد مقاومت آن بجاي كاهش، افزايش يابد.

تاریخ ثبت: 1397/02/25
خلاصه اختراع:

سيستم نمايشگر رباتيك 5 بعدي دستگاهي است كه قادر به نمايش تمام اطلاعات جنس مشخص‌شده توسط مشتري بر روي نمايشگر را دارد. اين نمايشگر به‌گونه‌اي طراحي‌شده است كه مشتري با انتخاب سرويس مدنظر خود سرويس توسط بازويي كه براي آن طراحي‌شده است به جلو آورده مي¬شود و در معرض ديد مشتري به نمايش درمي‌آيد. اين نمايشگر علاوه برافزايش امنيت فروشندگان زيبايي خاصي را به فروشگاه مي¬دهد. ازجمله استفاده¬هاي اين ويترين مي¬توان در طلافروشي‌ها ،موبايل فروشي¬ها ، فروشگاه-هاي لوازم لوكس و بسياري از جاهاي ديگر اشاره كرد.

تاریخ ثبت: 1397/12/19
خلاصه اختراع:

حفاظ ها جهت كاهش شدت تصادفات وسايل نقليه منحرف شده از مسير اصلي به كار گرفته مي شوند، بدين صورت كه وسيله نقليه انحرافي را از شيب هاي تند خاكريز كنار جاده يا موانع ثابت دور كرده و انرژي جنبشي آن را زايل مي كنند. به هر جهت اين امر زماني مفيد است كه برخورد با حفاظ از برخورد با موانع ثابت كنار جاده يا پرت شدن از شيب موجود، خطر كمتري در بر داشته باشد . هر روز در سراسر دنيا، بيش از 3000 نفر بر اثر تصادفات و صدمات ناشي از آن جان خود را از دست مي دهند. در كشورهاي كم درآمد متوسط، علت مرگ حدود 85 درصد از فوت شدگان و معلوليت حدود 90 درصد از افرادي كه دچار ناتواني ها و نقص عضو گشته اند، تصادفات جاده اي بوده است . در تحقيقات نشان داده شده است كه بيش از 30 درصد تمام تصادفات برون شهري به علت انحراف از جاده و خروج وسايل نقليه از مسير و برخورد با موانع كناري جاده را شامل مي شود اگر هنگام انحراف از مسير در حاشيه جاده مانعي وجود داشته باشد كه به طور مناسبي حفاظت نشده باشد و يا موقيعت آن به خوبي براي رانندگان قابل تشخيص نباشد ايمني رانندگان را به ميزان قابل توجهي به مخاطره مي اندازد. بنابراين حفاظ¬هاي ايمني را تنها زماني بايد نصب كرد كه از افزايش ايمني اطمينان داشته باشيم. از مباحث اين پژوهش و مطالعات دقيق مي توان نتيجه گرفت كه با طراحي حفاظ هاي با واكنش مثبت به وسيله نقليه و همچنين استفاده متناسب با طراحي انجام شده براي مكان هاي مختلف باعث افزايش ايمني، كاهش خسارات و خرابي هاي حفاظ، كنترل ضربه وارده، افزايش سختي و مقاومت خمشي حفاظ شده ، مؤثر باشد. براي حل مشكل فني بيان شده در بالا، تمركز اين اختراع بر روي يافتن روش ارتقاء مقاومت كششي حفاظ و شناسايي عوامل و همچنين علل ايجاد خسارات جاني و مالي از سوي گارد ريل و ضعف حفاظ ها در كنترل صحيح و به موقع وسيله نقليه درمناطق مختلف بخصوص درمناطق با رطوبت زياد، كوهستاني و ...كه در اكثر نقاط وسيله نقليه دچار انحراف از مسير و ايجاد تصادف مي شده اند معطوف گرديد. هدف اين اختراع ساخت حفاظ مقاوم در برابر وسيله نقليه با روشي نوين و با درصد اطمينان كنترل بسيار بالا است بصورتي كه وسيله نقليه منحرف شده را بجاي برگرداندن به طرف جاده به آغوش خود ميكشد و آن را كاملا كنترل ميكند و اين عمل ميتواند حداقل تا دو برابر از خسارات جاني و مالي بكاهد.

تاریخ اظهارنامه: 1399/02/10
تاریخ ثبت: 1399/07/12
خلاصه اختراع:

دوربين هاي كنترل سرعت به عنوان يكي از راهكار هاي تاثيرگذار در كاهش متوسط سرعت در جاده ها و كاهش تصادفات ناشي از سرعت از طريق افزايش تسلط راننده در زمان رانندگي شناخته شده است . براي كاهش تصادفات ناشي از سرعت در جاده ها ، استفاده از روش هاي مديريت و كنترل دوربين هاي سرعت سنج و اعمال قانون توسط پليس مي تواند در كاهش اين نوع تصادفات اثر بخش باشد.از مباحث اين پژوهش و مطالعاتي كه از سوي اينجانبان در زمينه افزايش ايمني افراد و نظارت بر وضعيت بحراني صورت گرفته مي توان نتيجه گرفت كه با طراحي دوربين پايش وضعيت اضطراري و سرعت سنج متحرك كنترل از راه دور و استفاده متناسب با طراحي انجام شده براي مكان و شرايط هاي مختلف باعث افزايش ايمني، هدايت افراد در مواقع بحراني (سيل زلزله و..) ، بازگشايي گره هاي ترافيكي، كاهش خسارات جاني و مالي ، كنترل آسان تر بر ترافيك و تسلط كامل بر مكانهاي پرخطر و حادثه خيز، افزايش ايمني اپراتور ثبت تخلف (متصدي پليس راهنمايي و رانندگي) ، مؤثر باشد. هدف اين اختراع ساخت دوربين متحرك كنترل از راه دور با روشي نوين و با درصد اطمينان كنترل بسيار بالا است بصورتي كه گشت هاي راهنمايي و رانندگي ، اداره بحران و... با به كارگيري اين تكنولوژي مي توانند در مسير هاي پرخطر و كوهستاني جهت نظارت و ثبت تخلفات و يا در مسير هاي ترافيكي جهت هدايت و بازگشايي و يا در مواقع بحراني ( سيل ، زلزله و...) اين وسيله را به پرواز دربياورند و شرايط را كنترل كنند. همچنين اين تكنولوژي قابليت تحليل تصادفات ، جداسازي و راهنمايي افراد جهت بازگشايي تصادفات و درنتيجه آزاد سازي مسير و ترافيك صورت گرفته قبل از رسيدن فيزيكي پليس راهنمايي و رانندگي را دارد.

تاریخ اظهارنامه: 1387/06/10
مالک/مالکان: حامد رضايي
تاریخ ثبت: 1387/08/12
مخترع/مخترعان: حامد رضايي
خلاصه اختراع:

تاریخ ثبت: 1393/09/27
خلاصه اختراع:

خلاصه توصيف اختراع: "هم اكنون در تعداد قابل ملاحظه اي از چاههاي توليدي نفت، ذرات جامد همراه نفت توليد مي گردد. ذرات جامد توليدي (براي مخازن شني ذرات شن و براي مخازن كربناته ذرات كربناته) مي تواند براي خطوط انتقال و واحد بهره برداري مشكلات عديده اي از جمله خوردگي در اثر سايش، اشغال بخشي از ظرفيت حجمي تفكيك كننده ها و سيستم هاي فرآورش و در نتيجه كاهش راندمان واحد بهره برداري و نياز به تعميرات كلي به منظور تخليه و تميز سازي را دربر داشته است. براي ممانعت از ورود شن به خطوط انتقال و واحد بهره برداري بر سر چاه وسيله اي بنام تله شن نصب شده است، تا قسمت اعظم ذرات جامد توليدي همراه نفت در آن تله جمع و از انتقال آن به خطوط انتقال و واحد بهره برداري جلوگيري بعمل آيد. اگر چه قرار گرفتن تله سنگ مشكل ورود ذرات جامد را به واحد بهره برداري تا حد زيادي حل نموده است ولي پس از پر شدن (كه از افزايش فشار ورودي و خروجي آن مشخص مي گردد) مي بايستي چاه بسته و يا به گودال آتش جريان داده شود تا بتوان تله سنگ را جدا نموده و ذرات جامد آن تخليه سپس تميز و دوباره در جاي خود نصب گردد. با انجام تغييرات پيشنهادي، در سر چاه و اضافه نمودن يك تله سنگ بصورت موازي ديگر براي تميز كردن تله شن نيازي به بستن چاه و يا جريان دادن آن به گودال آتش نمي باشد فقط كافيست شير مربوط به تله سنگ دوم باز و در مسير توليد قرار داده شود و شير مربوط به تله سنگ پر شده بسته و از مسير توليد جدا گردد. پس از تميز شدن تله شن پر شده، در جاي خود نصب مي گردد. در مراحل بعدي پس از پر شدن تله شن فعال دوباره طبق روش ارائه شده مسير جريان نفت به داخل تله شن خارج از مدار با باز نمودن شير آن هدايت و با بستن شير تله شن پر شده آن را از مدار خارج و عمليات تميز كاري صورت خواهد پذيرفت."

موارد یافت شده: 10