لیست اختراعات با مالکیت حسين احمديان
16 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 16
تاریخ ثبت: 1392/01/26
خلاصه اختراع:

پانچ هيدروليك با قابليتهاي پرس ، خم ، گيوتين(برش) سيستمي است هيدروليك جهت ايجاد حفره بر روي صفحات فلزي تا عمق 30ميلي متر ونيز قطر30 ميلي متر. در صنعت جهت سوراخكاري صفحه هاي فلزي به طور معمول از مته استفاده مي گردد.جهت ايجاد حفره هايي با قطر زياد نياز به چندين بار تعويض سر مته مي باشد،چراكه اگر در ابتداي كار از سرمته ها بزرگ استفاده گردد سطح تماس زيادي ايجاد شده در نهايت دما افزايش مي يابدو انرژِي بيشتري مصرف مي گردد،با تمام اين شرايط در نهايت ممكن است مته توان كافي را دارا نباشد ودر عمل سوراخكاري غير ممكن گردد. تعويض سرمته ها نيز در كارهاي سري كاري كه نياز به سوراخكاري فراوان مي باشد بسيار زمان بر و با صرفه هزينه زياد(به علت كندي كار) مي باشد.سيستم جايگزين جهت ايجاد سوراخ پانچ بوده كه عملكرد پانچهاي صنعتي بسيار شبيه پانچ كاغذ مي باشد با اين تفاوت كه سرعت و توان آن بشدت افزايش يافته است. در سيستم طراحي شده با نام پانچ هيدروليك دستگاه قادر است با سرعت وتوان بالا به ايجاد سوراخ بپردازد.در اين سيستم دور ريز حذف شده وتبديل به واشر مي گردد.دستگاه علاوه بر قابليت پانچ توانايي پرس،خم وگيوتين را نيز داراست و تمامي اين اعمال تنها با تعويض سري دستگاه انجام مي پذيرد كه بسيار سريع و مقرون به صرفه مي باشد.

تاریخ ثبت: 1392/09/18
خلاصه اختراع:

از زماني كه انسان ماشين را براي استفاده در صنعت به كار گرفت و بويژه از هنگامي كه از موتورها به عنوان منابع قدرت استفاده شد، مشكلات كاهش ارتعاش و عايق¬بندي آن¬ها مهندسان را به خود مشغول داشته است. به تدريج كه كاهش ارتعاش و عايق¬بندي آن به جزء جدا نشدني طراحي ماشين تبديل شد، نياز به اندازه¬گيري دقيق و تحليل ارتعاشات مكانيكي رشد كرد. در عمل حذف ارتعاش و جلوگيري از به وجود آمدن آن خيلي مشكل است. ارتعاش اغلب به علت اثرات ديناميكي تولرانس¬هاي طراحي و ساخت، لقي¬ها، تماس¬هاي غلتشي و سايشي بين اجزاي ماشين و نيروهاي متعادل نشده قسمت¬هاي دوار و اجزاي نوسان¬كننده به وجود مي¬آيد. اغلب ارتعاشات كوچك بر فركانس تشديد ساير اجزا منطبق شده و باعث ارتعاشات شديد¬تري مي¬شوند. گاهي اوقات نيز انسان ارتعاشات را براي برخي اهداف ايجاد مي¬كند مثل: فشرده¬كننده¬هاي بتن، انواع دريل¬ها، و غربال¬ها، جداكننده¬ها و.... آسايش، ايمني و سلامت كاربران يكي از مواردي است كه بايد در طراحي، ساخت و استفاده از ماشين¬ها در نظر گرفته شود. ارتعاش يكي از عواملي است كه باعث عدم آسايش و بروز بيماري و ناراحتي جسماني در رانندگان وسايل نقليه و ماشين¬هاي كشاورزي مي¬شود. همچنين اندازه گيري، تحليل و پردازش ارتعاشات ماشين ها به مهندسين كمك مي كند كه منبع ايجاد آن را پيدا كرده و جهت رفع آن اقدام كنند. اين ارتعاشات نا خواسته باعث ايجاد خرابي به طور مستقيم و غير مستقيم مي شوند. با توجه به اين مطالب كاهش و كنترل ارتعاش مستلزم اندازه¬گيري و تحليل ارتعاشات وسيله مورد نظر در شرايط عملي كاربري از آنها مي¬باشد. دستگاه حاضر قابليت اندازه گيري، ثبت و تحليل ارتعاشات را دارا مي باشد. از جمله قابليت هاي اي دستگاه شامل: اندازه گيري ارتعاشات در سه جهت به صورت هم زمان، كارايي با انواع حسگر هاي ارتعاش، تحليل سيگنالهاي ارتعاش در حوزه زمان، باند باريك و باند پهن در حوزه فركانس و ذخيره اطلاعات با فرمت دلخواه مي باشند.

تاریخ اظهارنامه: 1392/10/04
تاریخ ثبت: 1392/11/15
خلاصه اختراع:

سيستم مسطح كننده و نفوذ دهنده بتن وسيله ايست براي مسطح نمودن سطح رويين بتن در عمليات بتن ريزي و نيز پر نمودن فضاهاي خالي باقي مانده در ميان بتن ونيز تزريق بتن در ميان بلوكها. در شيوه معمول ابتدا بتن را بوسيله شيلنگ ، ويبره مي نمايند.هنگام بتن ريزي بر روي تيرچه بلوك ضربه سري شيلنگ ويبره باعث خورد شدن بلوكها مي گردد در ضمن پس از پايان ويبره نيز نياز به شمشه نمودن (كشيدن شمشه يا همان قوطي هاي فلزي بر روي بتن)جهت صاف نمودن سطح مي باشد.سيستم فوق هردو عمل را بدون آسيب به بلوكها انجام مي دهد.مزيت سيستم فوق بر نمونه هاي خارجي نصب تراز ويژه جهت تعيين شيب و نيز قابليت گسترش صفحات بمنظور پوشش سطوح طولي بيشتر مي باشد. دستگاه از چهار قسمت اصلي شامل موتور – ويبره – كفي يا شمشه – دسته كنترل وترازتشكيل شده است.موتور بنزيني دستگاه دوران مورد نياز ويبره را تامين مي نمايد.ويبره توليد ارتعاش نموده وشمشه ارتعاشات را به بتن منتقل مي نمايد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/05/06
مالک/مالکان: حسين احمديان
تاریخ ثبت: 1388/08/26
مخترع/مخترعان: حسين احمديان
خلاصه اختراع:

براي كاهش خسارت در زمان جنگ از روش استتار به شدت بهره مي جويند استتار معمولاً به همرنگ سازي نفرات و تجهيزات با م حيط پيرامون اطلاق مي گردد. در روش نورپرداز استتاري اين عمل به وسيله تابش نورهاي رنگي صورت مي گيرد. براي تعيين رنگ ها از اسكن محيطي بهره مي جييم. بدين صورت كه يك اسكنر (دوربين) اقدام به جمع آوري نمونه هاي رنگي از محيط پيرامون مي نمايد. نمونه هاي جمع آوري شده پس از تحليل و بررسي توسط سيستم عامل به وسيله يك ويديو پروژكتور به سطح نفرات و تجهيزات تابانده مي شود كه اين عمل منجر به همرنگ شدن تجهيزات با محيط پيرامون در كمترين زمان و به بهترين شكل مي گردد. از مهمترين مزاياي طرح قابليت تطبيق سريع و كم هزينه با محيط پيرامون ميباشد.

تاریخ ثبت: 1388/05/11
خلاصه اختراع:

استخراج صنعتي آسپارژين از گياه ريشه شيرين بيان با خلوص بالا طي فرايندهاي استفاده از حلال و واكنش هاي مربوطه

تاریخ اظهارنامه: 1387/11/26
مالک/مالکان: حسين احمديان
تاریخ ثبت: 1388/01/25
مخترع/مخترعان: حسين احمديان
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1386/12/05
مالک/مالکان: حسين احمديان
تاریخ ثبت: 1387/03/11
مخترع/مخترعان: حسين احمديان
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1387/02/29
تاریخ ثبت: 1387/03/11
خلاصه اختراع:

امروزه ديگر پيشرفت تكنولوژي بر كسي پوشيده نيست جوامع صنعتي و نيمه صنعتي هر روز شاهد گامي نوين در عرصه تكنولوژي و ساخت و طراحي ماشينها و تجهيزات جديد مي باشند. اما اين پيشرفت و توسعه آثار جانبي خاص خود را همراه دارد كه شايد هميشه خواست و ميل بشر نباشد. نكته اي كه در اين پروژه تحليل و به رفع كاستي هاي آن پرداخته شده است سيستمي است با نام اعلام موانع هليكوپتر كه همانطور كه از نامش بر مي آيد در صنايع هوايي و به خصوص هليكوپتر كاربرد دارد، برخورد هليكوپتربا موانع طبيعي و مصنوعي مانند صخره ها ساختمانهاي بلند سيستمها و دكلهاي انتقال برق ما را بر آن داشت تا با طراحي سيستمي ارزان - كارا و با قابليت اجرا امكانات موجود در داخل كشور به رفع اين معذل اقدام نماييم. اميد آنكه طرح مذكور گامي باشد در راه پيشرفت صنايع هوايي كشور عزيزمان ايران.

تاریخ اظهارنامه: 1386/02/25
تاریخ ثبت: 1386/03/20
خلاصه اختراع:

كمبودي كه اكنون در خودروهاي امداد جاده اي به چشم مي خورد نداشتن شتاب كافي كه دليل آن مسدود بودن مسير عبور به وسيله خودروهاي ديگر مي باشد. مسدود نمودن راه در اكثر مواقع امري است سهوي كه به دليل عدم اطلاع رساني كافي از وجود خودروهاي امدادي صورت مي گيرد. و آنچه در اين طرح به آن پرداختيم راه حلي است مفيد و ساده كه تواند نه كاستي هاي موجود در سيستم چراغ گردان و آژير را جبران نمايد عاملي كه باعث ناكارآمدي چراغ گردان مي شود غالبا روشنايي روز و يا هواي آلوده است و عاملي كه در عملكرد درست آژير اختلال ايجاد مي كند شيشه هاي بسته و روشن بودن پخش اتومبيل است. سيستم ارائه شده با ارسال امواج قبل از رسيدن به خودروهاي موجود در مسير به پخش آژير ملايم به همراه چراغ چشمك زن مي پردازد كه باعث آگاهي راننده و باز نمودن به موقع راه مي گردد.

موارد یافت شده: 16