لیست اختراعات با مالکیت
روبن ميناسيان
3 عدد
اين اختراع در زمينه عيب يابي و تفكيك نوع عيب در سيستم احتراق موتور خودرو ها مي باشد. يكي از مهم ترين مشكلات موجود در زمينه عيب يابي خودرو هاي امروزي پيچيدگي و تعداد قطعات بالا هست كه براي تست آن ها بايد هزينه زماني و مالي بسيار بالايي صرف شود. خوشبختانه شركت هاي سازنده خودرو، در كنترل كننده سيستم انژكتوري (ECU)، سيستم تشخيص عيب را قرار داده اند كه در موارد زيادي به تعمير كار كمك مي كند و تعمير كار مي تواند به كمك دستگاه دياگ مشكلات شناسايي شده توسط اين كنترل كننده را مشاهده كند. متاسفانه مشكلي كه در اينجا وجود دارد اين است كه اين سيستم بيشتر براي عيوب برقي سيستم انژكتوري را مشخص مي كند، زيرا چشم و گوش اين كنترل كننده سنسور هاي آن هستند اما اگر مشكلات در ساير قطعات ناشي شوند اين كنترل كننده از شناسايي و تفكيك آن ها ناتوان است. (به عنوان مثال خرابي در سوپاپ ها، تايمينگ، واشر سرسيلندر و ...) در اين اختراع از آناليز دايناميك فشار سيلندر و پردازش سيگنال و در برخي موارد با تركيب اين سيگنال با سيگنال هاي ديگر مانند جرقه براي دستيابي به اطلاعات بسيار مفيد در مورد سلامت قطعات سيستم احتراق استفاده مي شود كه داراي دقت بسيار بالا و ضريب اطمينان بالايي است. تكنيك هاي متفاوتي كه در پردازش سيگنال وجود دارد مانند تابع ماكسيمم، همبستگي ، تبديل موجك و ... استفاده شده است. به كمك اين اختراع بسياري از تست هاي بسيار قوي را مي توان به صورت خيلي سريع با دقت بسيار بالا و هزينه زماني و مالي بسيار پايين انجام داد و يك تحول بزرگ در صنعت عيب يابي خودرو ايجاد نمود.
در اين اختراع به طراحي و ساخت يك نوع بورد الكتريكي جهت كنترل بيمه نامه شخص ثالث خودروها و موتور سيكلت ها پرداخته شده است هدف از طراحي اين بورد كاهش خسارت هاي وارده ناشي از نبود بيمه نامه شخص ثالث مي باشد. همواره نيروي انتظامي با مسئله بيمه شخص ثالث خودروهاي سواري و موتور سيكلتها مواجه بوده است و هزينه ها ي بسيار زيادي را بابت اين مسئله متحمل شده است طبق آمار اعلام شده از طرف مراجع قانوني 4500000موتور سيكلت از 6000000موتور سيكلت توليدي فاقد بيمه نامه شخص ثالث هستند همچنين حدود 5 درصد خودروهاي سواري نيز فاقد بيمه نامه شخص ثالث هستند كه اين امر باعث به وجود آمدن خسارات بسيار زيادي براي سازمان هاي دولتي و بخصوص براي نيروي انتظامي و شهروندان ديگر شده است. همچنين تعداد بسيار زيادي از زندانيان به دليل نداشتن بيمه شخص ثالث در زندان ها به سر مي برند همانطور كه گفتيم اين امر به دليل بيمه نبودن خودروهاي سواري و موتور سيكلت ها مي باشد بخصوص كه در اين روزها بيمه شخص ثالث افزايش يافته است.اين بورد اين قابليت را دارد كه در تاريخ اتمام بيمه نامه از روشن شدن خودرو يا موتور سيكلت جلوگيري كند به اينصورت كه اين بورد يك هفته مانده به اتمام بيمه نامه به شخص دارنده وسيله نقليه هشدار مي دهد وتايك روز مانده به اتمام بيمه نامه اين هشدار ها ادامه دارد. و در روز آخر با اتمام بيمه نامه شخص ثالث باعث جلوگيري از روشن شدن وسيله نقليه مي شود
همان طور كه آشنا هستيم امروزه صنعت خودرو با پيشرفت فراواني كه داشته است، از سيستم كاربراتور و دلكو گذر نموده و خودرو هاي امروزي از سيستم جديد انژكتور استفاده مي كنند. در واقع در سيستم جديد يك سيستم كنترلي داريم كه در راس آن كنترل كننده الكترونيكي (ECU ) قرار دارد و به كمك دريافت اطلاعات آنلاين از سنسور هاي متفاوت موجود در خودرو و پردازش آنها و تعيين وضعيت سيستم كنترل، به جدول از پيش تعريف شده ( Look up Table ) توسط سازنده خودرو مراجعه كرده و بعد تصميم گيري ، دستور مناسب را به عملگر هاي موجود در خودرو را مي دهد. در اين اختراع دستگاهي طراحي و ساخته شده است كه مي تواند سلامت 3 سنسور مهم و حياتي( سنسور اكسيژن، سنسور دور موتور، سنسور كيلومتر شمار) كه در تمامي خودرو هاي انژكتوري وجود دارد را به سرعت و با هزينه كم و بدون باز كردن سنسور تست نموده و عيب ها را تفكيك كند و از تعويض بي مورد آن جلوگيري كند و در هزينه ها صرفه جويي شود.
موارد یافت شده: 3