شماره اظهارنامه: 139750140003008779

تاریخ اظهارنامه: 1397/10/17
شماره ثبت : 100075
وضعیت اعتبار: اعتبار ندارد

تاریخ ثبت: 1398/10/22
طبقه بندی بین المللی: G09B 25/00 G01M 15/00

خلاصه اختراع :

این اختراع در زمینه عیب یابی و تفكیك نوع عیب در سیستم احتراق موتور خودرو ها می باشد. یكی از مهم ترین مشكلات موجود در زمینه عیب یابی خودرو های امروزی پیچیدگی و تعداد قطعات بالا هست كه برای تست آن ها باید هزینه زمانی و مالی بسیار بالایی صرف شود. خوشبختانه شركت های سازنده خودرو، در كنترل كننده سیستم انژكتوری (ECU)، سیستم تشخیص عیب را قرار داده اند كه در موارد زیادی به تعمیر كار كمك می كند و تعمیر كار می تواند به كمك دستگاه دیاگ مشكلات شناسایی شده توسط این كنترل كننده را مشاهده كند. متاسفانه مشكلی كه در اینجا وجود دارد این است كه این سیستم بیشتر برای عیوب برقی سیستم انژكتوری را مشخص می كند، زیرا چشم و گوش این كنترل كننده سنسور های آن هستند اما اگر مشكلات در سایر قطعات ناشی شوند این كنترل كننده از شناسایی و تفكیك آن ها ناتوان است. (به عنوان مثال خرابی در سوپاپ ها، تایمینگ، واشر سرسیلندر و ...) در این اختراع از آنالیز داینامیك فشار سیلندر و پردازش سیگنال و در برخی موارد با تركیب این سیگنال با سیگنال های دیگر مانند جرقه برای دستیابی به اطلاعات بسیار مفید در مورد سلامت قطعات سیستم احتراق استفاده می شود كه دارای دقت بسیار بالا و ضریب اطمینان بالایی است. تكنیك های متفاوتی كه در پردازش سیگنال وجود دارد مانند تابع ماكسیمم، همبستگی ، تبدیل موجك و ... استفاده شده است. به كمك این اختراع بسیاری از تست های بسیار قوی را می توان به صورت خیلی سریع با دقت بسیار بالا و هزینه زمانی و مالی بسیار پایین انجام داد و یك تحول بزرگ در صنعت عیب یابی خودرو ایجاد نمود.

جهت استفاده از امکانات زیر در این صفحه به حساب کاربری خود وارد شوید و مراحل تایید امتا را به اتمام برسانید.

- نمایش لینک این اختراع در اداره ثبت اختراعات ایران

- ارسال پیام به مالک / مخترع این اختراع (لطفا جهت سوال در خصوص اختراع با شماره های موسسه نوفن تماس نگیرید، پس از ثبت نام در سایت دارکوب، میتوانید به اختراع پیغام دهید)

- نمایش اطلاعات تکمیلی (عکس، متن، و نحوه همکاری) این اختراع

دیگر اختراع/اختراع ها با مالک/مخترع مشابه