لیست اختراعات با مالکیت
سيد صمد صمداني اقدم
3 عدد
خلاصه ي توصيف ونوآوري وابداع هواپيماي فوق سبك بابالهاي تاشوند ه ودو چرخشي هواپيماي فوق سبك باطراحي منحصر به فرد باقابليت پرواز بدون نياز به باندنشست وبرخاست مخصوص كه دراين زمينه جزءقابليت هاي اين ابداع مي باشد هواپيماي فوق سبك درحالت استاندارد وبراساس اطلاعات آماري موجود وقوانين هواپيمايي 103-far محاسبه گرديده ولي ممكن است درحين عمليات ساخت برخي ازاعداد وارقام تفاوت هاي جزيي از هم ديگر نشان دهد وتغيير نمايد 1-اين هواپيما داراي وزن خالي 300 كيلوگرم مي باشد كه اين وزن بااستفاده آلياژهاي مناسب الومينيوم كه نوع آن در صفحه 8 توصيف اختراع آمده است و نوع سوخت آن بنزين معمولي وگنجايش مخزن ان 10 گالن حدود 38 ليتر درنظر گرفته شده است 2-نواوري اين هواپيما درتاشدن بالهاي آن دونقطه (a)كه درصفحه 27،28،30 از طريق بلبرينگ وجك هيدروليكي كه زيربال تعبيه شده به سمت عقب باز وبسته شده وبه صورت مكعب مستطيل به طول 5متر وبه عرض 30/2 متر درمي ايد وكل وزن ان حدود 500كيلو گرم مي باشد 3-موتور هواپيماي مذكور در قسمت جلوي كابين قراردارد ونوع آن از موتورهاي هواخنك (air cooling )فولوكس مي باشد كه درقسمت هاي سيستم روغن تغييراتي به دليل جهت گيري زاويه دار هواپيما كه درنتيجه موتور نيز باآن زوايه پيدا مي كند طراحي شده است وهم چنين سيستم بنزين ازكاربراتور به پمپ انژكتور وسيستم برق از دلكو به مگنت تبديل گشته كه بتوان درهوا از آن دراين هواپيما استفاده نمود 4-كاربردهاي اين هواپيما عبارتنداز: الف: مي توان ازاين هواپيما به عنوان تاكنيكي درنيروهاي مسلح با تجهيز نمودن آن به راكت وتيربار بهره مند شد ب: در مرزباني بين پاسگاه هاي مرزي اقدام به گشت زني نموده وبه مكان هاي صعب العيور پرواز نمايد ج: اين هواپيما را مي توان به عنوان اموزش خلباني جهت آموزش جوانان وعلاقمندان به پرواز استفاده كرد د:اين هوايپما را مي توان به عنوان آموزش خلباني جهت آموزش جوانان وعلاقمندان به پرواز استفاده كرد د:اين هواپيما را با تجهيز نمودن يك تانكر صدليتري بهآن درروستا ها به مزارع وباغهاي كشاورزي سم پاشي نمود
دستگاه چرخدنده تراش اتوماتيك
سيستم تعليق ثانويه مذكور براي محموله حساس، ازتركيب چهار دمپر MR و فنرهاي مربوطه موازي با هر كدام از دمپرها تشكيل گرديده است كه اين مجموعه بر زير يك فريم كه محموله حساس بر روي آن قرار ميگيرد، بر روي قسمت باري كاميونت نصب مي شود. سيستم تعليق نيمه فعال ثانويه با چهار دمپر MR در گوشههاي يك صفحه صلب مستطيلي (بهعنوان سازه معادل شاسي سيستم نگهدارنده محموله حساس) حاوي محموله حساس روي شاسي خودروي باري در نظر گرفته شده است. سازه خودروي حامل بصورت صفحه صلب (بهعنوان سازه معادل شاسي خودروي حامل) روي چهار فنر و دمپر معمولي ويسكوز قرار مي گيرد. تابع تحريك جاده يك معادلهي ديفرانسيل زماني است كه تابع نوع جاده، سرعت خودرو و غيره ميباشد كه در راستاي عمودي به چرخ هاي جلو و عقب در دو طرف خودرو وارد ميشود. سيستم تعليق اوليه خودرو سهمي از تحريك اعمالي و ارتعاش ايجادشده از طريق جاده را ميكاهد، ولي در صورت استفاده از سيستم تعليق ثانويه مجهز به دمپرهاي مگنتورئولوژيكال دو سر ميله متحرك جهت حفاظت و كاهش شوك و ارتعاشات وارده به محموله هاي حساس در خودروهاي باري، با تغيير شدت جريان الكتريكي از صفر تا 2 آمپر، نيروي ميرايي دستگاه دمپر MRطراحيشده، بر اساس ميزان شدت جريان هاي الكتريكي كه به دمپرهاي مگنتورئولوژيكال اعمال مي شود، متغير بوده و نيروي ميرايي سيستم تعليق ثانويه را تغيير مي دهد و عملاً به ميزان قابل توجه و موثري از دامنه ارتعاشات و شوك هاي وارده به سيستم تعليق ثانويه حامل محموله هاي حساس و از آسيب هاي جدي وارده به آن ها مي كاهد.
موارد یافت شده: 3