لیست اختراعات با مالکیت سيد علي هاشمي
11 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 11
تاریخ اظهارنامه: 1396/08/11
تاریخ ثبت: 1398/01/25
خلاصه اختراع:

سيستم معلق سازي اجسام بصورت مغناطيسي و چرخان، به منظور به نمايش درآوردن اجسام بصورت معلق (شناور) و متحرك در هوا و بدون تماس فيزيكي، تعبيه شده است. اين سيستم در زمينه تبليغات محصولات، زيباسازي و دكوراسيون، ساخت كالاهاي تزئيناتي و ديگر كاربردهاي صنعتي كه نياز به معلق سازي اجسام مي باشد، كاربرد فراوان دارد. اين سيستم متشكل از 6 بخش اصلي شامل سيم پيچ (محرك)، سنسور، كنترلر، آهنرباي دائم متصل به جسم معلق، تغذيه و بدنه دستگاه ميباشد. عملكرد كلي اين سيستم به اينگونه مي باشد كه با قرار دادن آهنرباي دائم داخل جسم و نگه داشتن جسم در زير يك سيم پيچ با استفاده از نيروي ميدان مغناطيسي ايجاد شده توسط سيم پيچ و كنترل آن ميدان توسط كنترلر، جسم به صورت معلق در هوا درآمده و بدون تماس فيزيكي در همان حالت بصورت شناور باقي خواهد ماند.

تاریخ اظهارنامه: 1390/01/21
تاریخ ثبت: 1391/04/27
خلاصه اختراع:

در راستاي مقاوم سازي پنجره ما با همكاري استادان فيزيك و استادكاران فني آلومينيوم سازه اي را تكميل كرديم كه يك طرح عمراني و لازم الاجرا در همه ي كشورهاي جهان به خصوص كشورهاي زلزله خيز مي باشد. به دليل اينكه زمان زلزله با دشت و بزرگي كمتر از 6 ريشتر در ساختمانهاي داراي اسكلت محكم پرت شدن قطعات شيشه به سمت اهالي ساختمان جان افراد در معرض خطر قرار مي گيرد اين وظيفه را قبول كرديم تا با بهره گيري از علم اكتسابي و خداداديمان سازه اي طراحي كنيم و با رعايت مولفه هاي فني و فيزيكي به مرحله ي اجرا در آوريم. با استفاده از فنر حلقوي فلزي - چهارچوب آلومينيومي علاوه بر وجود قاب اوليه - زوار فلزي با روكش انعطاف پذير پلاستيك نرم (سمت بيرون ساختمان كه براي جلوگيري از عبور صدا هوا و رطوبت در بين قاب خارجي و قاب دروني وجود دارد. زوار بدون لبه اي كه مخصوص دور شيشه است. (سمت درون ساختمان) - فنر به خاطر حالت كشسان براي جلوگيري از وارد شدن فشار بر ششه بين قاب داخلي و چهارچوب. - چهارچوب علاوه بر محافظ و تكيه گاه فنرها استحكام سازه را حفظ مي كند. - براي جلوگيري از عبور سرما و رطوبت و حفظ انرژي استفاده از زوارهاي مخصوص شيشه ي در اتومبيل كه بين در و شيشه مانع نفوذ آب به داخل خودرو مي شود بهترين ايده است. از اين نوع زوارها به عنوان ضربه گير و جلوگيري از برخورد قاب با چهارچوب در سازه به كار برده شد. پنجره ي ساخته شده را مي توان به عنوان نورگير ، كشويي، لولايي، و در شيشه هاي بعضي درب هاي آلومينيومي استفاده كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1394/02/15
تاریخ ثبت: 1394/06/07
مخترع/مخترعان: سيد علي هاشمي
خلاصه اختراع:

وسيله كاهش خوردشدن برنج تا حداقل 12 درصد و با پخت صددرصد سالم در مرحله اول شالي برنج را كه از زمينهاي كشاورزي برداشت مي گردد توسط ماشينهاي باري وارد كارخانه مي گردد و سپس شالي برنج يا همان شلتوك به صورت فله وارد دستگاه اختراع شده توسط اينجانب مي گردد. در اين دستگاه اوليه به طور ميانگين 10 تن شلتوك يا همان شالي جاي ميگيرد كه ساختار اين دستگاه از جنس استيل بوده وقابليت تخليه شالي از طريق دو دستگاه گيربكس ، دو شافت و چهار ياتاقان مي باشد و داراي يك موتور با قدرت 5/1 كيلو وات مي باشد كه به مدت 5 دقيقه مخزن زير را كاملا به آرامي باز مي نمايد . قابليت اين دستگاه در اين طرح جابجايي شالي و تخليه آن را به عهده دارد بعد از ورود شالي به اين مخزن، وارد مخزن ديگري مي شود كه داراي آب با دماي 15 درجه سانتي گراد است و به مدت 1 ساعت در اين مخزن مي ماند براي جذب رطوبت شالي سپس بعد از 1 ساعت با دماي 25 درجه سانتي گراد به مدت 1 ساعت به رطوبت 15 ميرسد و بعد وارد دماي 35 درجه سانتي گراد مي شود به مدت 1 ساعت به رطوبت 16 مي رسد در واقع در هر يك ساعت 10 درجه دما را بالا ميبريم بعد از يك ساعت وارد دماي 45 درجه ميگردد و رطوبت شالي به 17 مي رسد و بعد از يك ساعت وارد دماي 55 درجه ميگردد و رطوبت به 18 مي رسد و بعد از يك ساعت وارد دماي 65 درجه ميگردد و رطوبت شالي به 19 مي رسد و بعد از يك ساعت وارد دماي 75 درجه ميگردد و رطوبت به 20 مي رسد بعد از يك ساعت وارد دماي 85 درجه ميگردد و رطوبت شالي به 21 درصد مي رسد و بعد از يك ساعت وارد دماي 100 درجه ميگردد به مدت 30 دقيقه و سپس اين مخزن را به واسطه جرثقيل سقفي كه در اين قسمت بايد 10 تني باشد با يك موتوركشنده 55 كيلو وات و دو موتور گيربكس 5 كيلو واتي مخزن را به مخزن ديگري كه آب آن با 4 مشعل در دما 65 درجه بوده وارد نموده و عمليات برگشت به روي شالي انجام ميگردد به مدت 15 دقيقه در اين مخزن مي ماند و سپس به واسطه جرثقيل وارد خشك كن 10 تني با يك موتور 20 كيلو واتي و يك مشعل 3 تا 5 و پروانه باد 70 سانتي متر تشكيل شده عمليات تخليه شالي به واسطه دستگاه اوليه ذكه توضيح داده شد اقدامات انجام ميگردد و با 65 درجه باد و گرما شروع به خشك كردن شالي مي نماييم و در هر 6 ساعت 5 درجه دما را كم ميكنيم يعني 6 ساعت بعد دماي خشك كن را توسط ترموستات به 60 درجه كاهش مي دهيم و بعد از 6 ساعت ديگر به 50 درجه كاهش ميدهيم و در همين حالت رطوبت شالي كم مي شود از 20 به 12 درصد كاهش مي يابد و بعد از 6 ساعت ديگر دما را به 45 درجه كاهش مي دهيم و رطوبت شالي به 5/7 مي رسد و بعد خشك كن را خاموش نموده وشالي مورد نظر وارد دستگاه تبديل شالي مي شود و تبديل به برنج سفيد روغني 100 درصد پختي مي شود كه در حال حاضذ در ايران اختراع نشده است كه خورد برنج را به 5 درصد برساند و همچنين پخت برنج 100 درصد شود كه پخت برنج يكي از مشكلات برنج ايراني در اين سالهاي اخيربوده و اين دستگاه بطور چشم گيري خورد برنج را 12 درصد كاهش مي دهد و پخت برنج را به 100درصد مي رساند كه هر آشپزي به راحتي اين برنج را طبخ مي نمايد . در مرحله اول شالي برنج را كه از زمينهاي كشاورزي برداشت مي گردد توسط ماشينهاي باري وارد كارخانه مي گردد و سپس شالي برنج يا همان شلتوك به صورت فله وارد دستگاه اختراع شده توسط اينجانب مي گردد. در اين دستگاه اوليه به طور ميانگين 10 تن شلتوك يا همان شالي جاي ميگيرد كه ساختار اين دستگاه از جنس استيل بوده وقابليت تخليه شالي از طريق دو دستگاه گيربكس ، دو شافت و چهار ياتاقان مي باشد و داراي يك موتور با قدرت 5/1 كيلو وات مي باشد كه به مدت 5 دقيقه مخزن زير را كاملا به آرامي باز مي نمايد .

تاریخ اظهارنامه: 1395/04/27
تاریخ ثبت: 1396/02/31
خلاصه اختراع:

عنوان اختراع: موتور با نيروي محرك مغناطيسي بدون مصرف سوخت اختراع در زمينه مكانيك است. با توجه به مشكلات عديده استفاده از سوخت‎هاي فسيلي به فكر طراحي موتور مغناطيسي كه بدون مصرف هيچ سوخت فسيلي و فقط با بكار گيري نيروي مغناطيسي‌كارمي‌كند افتاديم.اين موتور قادر به توليد الكتريسيته خواهد بود و مي‌توان با بهبود مواد و طراحي توان و بهره‌وري آن را افرايش داد. قسمت اصلي اين موتور مغناطيسي متشكل از محفظه سيلندر دايره‌اي، دو سيلندر، دو پيستون و ميل لنگ و در قسمت سرسيلندر شامل دو اهنرباي نيم دايره‌اي با‌‌‌‌‌قابليت چرخش بر روي سيلندراست. در سر هر پيستون يك اهنرباي‌استوانه‌اي به صورت قطب‌هاي مشابه متصل است. (شكل 4) در بالاي‌سيلندر‌ها يك سر‌‎سيلندر با طراحي‌خاص وجود دارد كه در نقطه مركزي سرسيلندر يك چرخ دنده و بلبرينگ دو اهنرباي نيم دايره‌اي شكل كه با اتصال شعاعي به بلبرينگ متصل است را به چرخش در مي‌آورد. يكي از اين اهنرباهاي نيم دايره‌اي با سطح ريزين S و ديگري N است.به اين ترتيب در موتور كه سيندرها رو به روي يك ديگر قرار دارند در يك سيلندر نيروي جاذبه و در سيلندر ديگر نيروي دافعه بوجود مي‌آيد كه موجب حركت پيستون و ميلنگ مي‌شود.انرژي مورد نياز براي چرخش مداوم اهنرباهاي نيم دايره‌اي توسط اتصالات تسمه و چرخ دنده تامين مي‌شود.

تاریخ اظهارنامه: 1388/07/28
مالک/مالکان: سيد علي هاشمي
تاریخ ثبت: 1388/07/28
مخترع/مخترعان: سيد علي هاشمي
خلاصه اختراع:

با توجه به اينكه خطر برق گرفتگي در منازل زياد مي باشد و همچنين لوازم برقي در اثر كاهش و افزايش ولتاژ برق شهر مي سوزند لذا از اين دستگاه براي مواردي كه فاز به بدنه مصرف كننده ها وصل مي شود استفاده مي شود و مصرف كننده را در صورت اتصال برق (فاز) به بدن دستگاه از برق شبكه قطع مي كند و براي كم و زياد شدن ولتاژ شهر نيز در اين اختراع تدابير جديدي انديشيده شده است و اين دستگاه با ولتاژهاي زير 179 قطع و نيز بالاي 240 ولت نيز قطع مي كند و ولتاژهاي بين 179 الي 240 مصرف كننده را به شبكه وصل مي كند.

تاریخ ثبت: 1400/04/27
خلاصه اختراع:

[ نردبان بعنوان ابزار ضروري در مصارف صنعتي، ساختماني، كارگاهي و...يك نياز بديعي هست. و سالانه نيروهاي انساني طي كاربري متنوع از آن دچار سانحه شده و معضلاتي ناشي از جابجايي و انتقال در مسيرهاي فعاليت مي-شوند. از اينرو اين دستاورد با اهداف بكارگيري پارامترهاي استاندارد، خودگردان بودن و سهولت در جابجاي و ارائه سيستم قفل و ممانعت از حركت يا ترمز شدن در حين استفاده از اهم ملاحظات مي¬باشند. دشواري در جابجايي و سقوط فرد ناشي از حركت ناخواسته نردبان عاملي هست كه همواره خسارت جبران ناپذيري بهمراه دارند. لذا اين نردبان به شكل دو طرفه از جنس فلزي با چهار چرخ متوسط (فاصله عرض چرخ در هر محور متغير و بصورت كشويي مي¬باشد) عرض پايه 50 در قاعده و 40 سانتي¬متر در منتهي فوقاني، ارتفاع متغير و فاصله هر پله 20 سانتي¬متر طراحي گرديد. حركت نردبان اينگونه هست كه در محور جلوي نردبان يك چرخ دنده فلزي قرار مي-گيرد كه از طريق زنجير به قسمت ارتفاعي كه قابليت دسترسي فرد بالاي نردبان باشد چرخ دنده ديگري نصب شده است، كه فرد در ارتفاع مي¬تواند با يك اهرمي دنده را بطور مدور چرخانده و به سمت جلو و عقب مسير نردبان را بدون پياده شدن تغير دهد. در واقع انتقال نيرو بين دو دنده زيرين و فوقاني با زنجير يا از طريق (فولي و سيم) اتفاق مي¬افتد. در حاشيه دنده فوقاني يك قطعه نگهدارنده نصب گرديد تا در صورت نياز موجب توقف حركت دنده و به تبع آن زنجير مي¬گردد و نقش ترمز را ايفا نموده و از حركت احتمالي نردبان كاملاً جلوگيري مي¬نمايد. البته زاويه و شيب نردبان ثابت بوده زيرا پايه¬هاي آن به همديگر متصل شد و قابل انعطاف نيستند.]

تاریخ اظهارنامه: 1387/11/09
مالک/مالکان: سيد علي هاشمي
تاریخ ثبت: 1387/11/09
مخترع/مخترعان: سيد علي هاشمي
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1387/11/09
مالک/مالکان: سيد علي هاشمي
تاریخ ثبت: 1387/11/09
مخترع/مخترعان: سيد علي هاشمي
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1387/10/15
مالک/مالکان: سيد علي هاشمي
تاریخ ثبت: 1387/10/15
مخترع/مخترعان: سيد علي هاشمي
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 11