لیست اختراعات با مالکیت
سيدبهروز مجيدي
1 عدد
به طور معمول كوپلينگها در حين عملكرد به محورها اجازه جدا شدن نميدهند گرچه كوپلينگهاي محدود كنندهي گشتاور ميتوانند زماني كه ميزان گشتاور از حدي بالاتر برود دچار لغزش و يا جدايي شوند. • هدف اوليهي كوپلينگها اين است كه دو قطعهي دوار را به هم متصل كنند و در عين حال اجازه انحرافاتي را به آنها بدهند. با انتخاب، نصب و نگهداري دقيق كوپلينگها ميتوان صرفه جويي زيادي در هزينه نگهداري و زمان خروج از كاركرد به عمل آورد. • كوپلينگهاي شفت در ماشين آلات براي اهداف مختلفي استفاده ميشوند كه معمولترين آنها عبارتند از: -1 فراهم كردن اتصال محورهاي دستگاههايي مانند موتور و ژنراتور كه به طور جداگانه ساخته شدهاند و همچنين قطع ارتباط در زمان تعميرات يا جابجاييها -2 امكان فراهم كردن هممحوري و ايجاد انعطاف پذيري مكانيكي -3 كاهش انتقالهاي ناگهاني از يك محور به ديگري -4 محفاظت در برابر اضافه بار -5 تغيير خواص ارتعاشي تجهيزات دوار -6 اتصال بخش درايور -7 انتقال توان از يك انتها به انتهاي ديگر(مثال توان انتقال موتور به پمپ در كوپلينگ) كوپلرهاي مغناطيسي گشتاور را بدون هيچ تماس مكانيكي انتقال ميدهند، درحاليكه ارتعاشات را ميرا و امكان شروع نرم را فراهم ميسازند. همچنين، به انطباق دقيق كه در كوپلرهاي متداول مكانيكي، ضرورت دارد، نيازي نيست. كوپلرهاي مغناطيسي از دو بخش تشكيل شدهاند: يك بخش به محرك اوليه متصل است، درحاليكه دومي، متصل به بار است. اساسا دو نوع كوپلر وجود دارد: كوپلرهاي جريان گردابي و كوپلرهاي سنكرون، كه هر دو داراي پيكربنديهاي شار شعاعي و محوري هستند. كوپلرهاي شار محوري به راحتي اين امكان را به ما ميدهند تا يك گشتاور از ميان يك ديواره جداسازي شده انتقال يابد مثلا در سيستمهاي ايزوله مانند مخازن خلأ يا فشار بالا، و پمپها، كاربرد دارند. همچنين، كوپلرهاي با مشخصه جذب شوك ميتوانند مزايايي براي توربينهاي بادي PM در گشتاورهاي بالاتر فراهم سازند.
موارد یافت شده: 1