لیست اختراعات با مالکیت
فرهاد فولادي نيا
3 عدد
قسمت سختافزاري اين ربات حركات سنگ كاغذ و قيچي را به واسطه موتورهاي تعبيه شده در ساختمانش به نمايش مي گذارد. واحد كنترل كننده اين ربات داراي پردازندهاي (ميكروكنترلري) جهت كنترل حركت انگشتان مي باشد. اين ربات به گونه اي طراحي گرديده كه با استفاده از ميكروكنترلر آن ميتوان از الگوريتمهاي متفاوتي همچون زنجيره ماركوف و... براي تصميمگيري ربات جهت انتخاب يكي از عناصر سنگ كاغذ قيچي در هر مرحله از بازي اقدام نمود. روشي ديگر براي پياده سازي اين بازي با استفاده از نمايشگر بهمراه صفحه كليد (مانند استندهاي بازي موجود در شهربازي ها) و الگوريتم استفاده شده در پردازنده اين ربات براي كنترل بازي مي باشد. بخش نرم افزاري در پردازنده اين ربات آن را مجهز به هوش مصنوعي كرده است. اين مورد سبب شده ربات براي هر مرحله از بازي براي انتخاب يكي از حالات سنگ كاغذ قيچي تصميم گيري كند. از الگوريتم هاي مختلفي مانند RBF و زنجيره ماركوف و ... ميتوان براي كنترل بخش سخت افزاري اين ربات استفاده نمود.
دستگاه بازي سرعت سنج توپ از سنسورهاي مادون قرمز و ارتعاش، ميكروكنترلر و دروازه ساخته شده است. سنسور مادون قرمز در فاصله ي مشخص از دروازه قرار مي گيرد و سنسور ارتعاش بر روي دروازه قرار مي گيرد بنابراين فاصله ي بين سنسور ها مشخص است. در محل شروع حركت توپ، سنسور مادون قرمز قرار مي گيرد هنگامي كه توپ شروع به حركت مي كند سنسور مادون قرمز تشخيص مي دهد توپ حركت كرده است و بنابراين پالس مثبت به ميكروكنترلر ارسال مي كند. زماني كه توپ به دروازه رسيد، سنسور ارتعاش دريافت توپ را حس مي كند و پالسي را به ميكروكنترلر ارسال مي كنند. اختلاف زمان بين پالس هاي ارسال شده توسط سنسور مادون قرمز و ارتعاش، به وسيله ي ميكروكنترلر محاسبه و ذخيره مي شود. سپس با استفاده از فرمول v=x/t مي توان سرعت توپي كه توسط بازيكن شوت مي شود را به دست آورد. در اين فرمول x فاصله بين سنسور مادون قرمز و ارتعاش، t اختلاف زمان بين پالس هاي ارسال شده توسط سنسور مادون قرمز و سنسور ارتعاش و v سرعت توپ مي باشد.
دستگاه بازي فوت سنج با استفاده از مادون قرمز داراي مدار طراحي و ساخته شده با استفاده از سنسور مادون قرمز، ميكروكنترلر، نمايشگر و كليد استارت ميباشد. سنسور مادون قرمز روبه روي پره ها قرار ميگيرد. هنگامي كه پره روبهروي سنسور قرار ندارد سنسور پالسي را به پردازنده ارسال نميكند اما زمانيكه پره روبهروي سنسور قرار ميگيرد سنسور پالس مثبتي را به پردازنده ارسال ميكند و به اينصورت توسط برنامه نوشته شده در پردازنده به ازاي هر دور كامل چرخش پرهها، يك عدد به شمارش چرخش افزوده ميشود. برنامهنويسي براي دو حالت انفرادي و رقابتي طراحي گرديده است. در حالت انفرادي در مدت زماني مشخص بازيكن سعي ميكند توسط فوت يا با چرخاندن پرهها توسط دست، بيشترين تعداد چرخش پرهها را انجام دهد كه پس از منقضي شدن زمان، نتيجه روي نمايشگر به نمايش در خواهد آمد. در حالت رقابتي نيز دو كاربر بصورت مجزا پرهها را به حركت در ميآوردند و دستگاه با مقايسه تعداد دورهاي چرخيده شده توسط آنان، برنده را اعلام ميكند.
موارد یافت شده: 3