شماره اظهارنامه:
140050140003009320
مالک/مالکان:
شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا توگا
تاریخ اظهارنامه:
1400/12/09
مخترع/مخترعان:
الهه یوسفی ابوذر شعبانی صمغ آبادی سجاد ملافیلابی عباس فخرطباطبائی
شماره ثبت :
108652
وضعیت اعتبار:
اعتبار دارد
تاریخ ثبت:
1401/11/09
طبقه بندی بین المللی:
F02C 1/00
خلاصه اختراع :
در این اختراع روش طراحی، بهینهسازی و مونتاژ دیفیوزر كمپرسور محوری توربینهای گاز مطرحشده است. در ابتدا بین چند مدل پیكربندی برای هوای احتراق و هوای خنك كاری، با استفاده از تحلیل حرارتی و توزیع یكنواختتر دما، یك مدل انتخابشده است. سپس پارامترهای هندسی این پیكربندی برا ی بهینهسازی مشخص میشوند. مقادیر اولیه از طراحی اولیه و بازه تغییرات هر پارامتر تعیین و بهینهسازی به روش پارتو بر روی آنها صورت میگیرد. بهینهسازی بر اساس دو تابع هدف متضاد انجامشده است: 1) افت فشار توتال بین خروجی كمپرسور و ورودی محفظه احتراق (كاهش این تابع هدف برای راندمان كلی توربین گاز مطلوب است،. 2)همگنی جریان ورودی به محفظه احتراق (برای رسیدن به احتراق پایدار با آلایندگی كم لازم است)، كه این مورد بر میزان افت فشار فرآیند احتراق هم مؤثر است. درنهایت ازآنجاكه طراحی اولیه بر اساس یكپارچه شدن دیفیوزر كمپرسور صورت گرفته است،یك روش مونتاژ نیز عنوان میشود. در این روش روتور بهصورت عمودی قرار میگیرد، دیسكهای توربین جدا میشوند، دیفیوزر نصب و در انتها دیسكهای توربین مجدد نصب میشوند. كلیه موارد گفته برای ماشین MGT-75 در این اختراع افشا میشود اما روش بهطوركلی برای سایر ماشینهای مشابه ازنظر محوری بودن كمپرسور، قابلاجرا است.
جهت استفاده از امکانات زیر در این صفحه به حساب کاربری خود وارد شوید و مراحل تایید امتا را به اتمام برسانید.
- نمایش لینک این اختراع در اداره ثبت اختراعات ایران
- ارسال پیام به مالک / مخترع این اختراع (لطفا جهت سوال در خصوص اختراع با شماره های موسسه نوفن تماس نگیرید، پس از ثبت نام در سایت دارکوب، میتوانید به اختراع پیغام دهید)
- نمایش اطلاعات تکمیلی (عکس، متن، و نحوه همکاری) این اختراع