لیست اختراعات با مالکیت
افشين عزيزخاني
3 عدد
دستگاه انتقال دهنده پيوسته متغيرلنگي (AB+CVT)؛ داراي قابليت تغيير پيوسته درنسبت انتقال قدرت مي باشد و انتقال نيرو بواسطه بازوي مكانيكي متغير انجام مي پذيرد به دليل اين مهم كه نحوه انتقال قدرت مستقل از نيروي اصطكاك مي باشد، بازده مكانيكي دستگاه نسبت به سامانه هاي اصطكاكي بسياربالاتر مي باشد. لازم به ذكر است كه دستگاه انتقال دهنده هاي مرسوم به دليل استفاده از اصطكاك؛ دچار مشكلاتي چون دوام؛ عمر و بازده مكانيكي كمتر مي باشند . كاربرد اصلي دستگاه انتقال دهنده پيوسته متغير لنگي در خودرو همانند جعبه دنده هاي مرسوم مي باشد و براي تغييرگشتاور انتقالي و سرعت چرخشي مورد استفاده قرار مي گيرد. هدف مهم دراين ايده افزايش بازده مكانيكي همراه با بي نهايت نسبت انتقال در يك سامانه انتقال دهنده پيوسته متغير بوده كه منجربه اختراع اين دستگاه شده است و امكان حذف سامانه كلاچ بوجود مي آيد و همچنين سبب كاهش مصرف سوخت موتور و گازهاي آلاينده خروجي خودرو خواهد شد.
از ترمز پارك براي توقف خودرو در زمان پارك استفاده مي شود. نيروي لازم براي توقف خودرو در ترمزهاي پارك الكتريكي به وسيله ي كنترل يك موتورالكتريكيDC تامين مي شود. اين سيستم از دو قسمت: موتورالكتريكيDC ومجموعه سياره اي تشكيل شده است. لذا اين امر موجب كم حجمي وسادگي طرح مي شود (اشكال 6 و7 توصيف اختراع). از موتورالكتريكي به عنوان محرك سيستم و مجموعه سياره اي براي افزايش نيرو وگشتاور ترمزي استفاده شده است. در اكثر خودروها، ترمز پارك در چرخ هاي عقب فعال مي شوند. بنابراين محل نصب اين سيستم داخل صندوق عقب خودرو مي باشد (اشكال 3و4 توصيف اختراع). با نصب در صندوق عقب، سيستم از حرارت، ارتعاشات و غيره به دور است. با فعال سازي ترمز پارك، كابل ترمز حول پولي فولادي كه روي محور خروجي مجموعه ي سياره اي قرار دارد، چرخيده و اين امر موجب كشش در كابل و فعال شدن ترمز پارك مي شود (اشكال 13و14 توصيف اختراع). بنابراين با تغيير قطر پولي نيروي ترمزي تغيير كرده و از اين خاصيت مي توان براي نصب سيستم روي اكثر خودروها به خصوص خودروهاي داخلي استفاده نمود.
موارد یافت شده: 3