لیست اختراعات با مالکیت سيد محمد علي بدري
4 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ ثبت: 1392/07/13
مخترع/مخترعان: احسان پيرهادي
خلاصه اختراع:

زمينه فني اختراع : مكانيك خلاصه اختراع در قسمت پيوستها آورده شده است.

تاریخ ثبت: 1392/07/06
خلاصه اختراع:

اين اختراع يك نمونه جديد ربات بازرس خطوط انتقال قدرت با زمينه فني رباتيك مي باشد. از اين ربات به منظور حركت بر روي خطوط گارد جهت بازرسي و يافتن عيوب خطوط انتقال قدرت استفاده مي شود. خطوط انتقال قدرت يكي از المان هاي حياتي در زندگي بشر بوده و هرگونه اختلال در اين خطوط باعث مشكلات اساسي در سيستم هاي شهري مي گردد. بنابراين نگهداري و بازرسي اين خطوط از اهميّت ويژه اي برخوردار مي باشد. بازرسي خطوط فشار قوي توسط انسان داراي خطرات فراواني است. به همين دليل امروزه سعي بر آن است تا از ربات ها بدين منظور استفاده گردد. در نمونه ربات هاي خارجي ارائه شده تا به امروز قابليّت عبور توام از گوي اخطار و همچنين دكل آويزي و زاويه وجود ندارد. اين ربات اوّلين ربات طراحي و ساخته شده در كشور با قابليت عبور از تمامي موانع خطوط گارد با يك سيستم كنترلي ساده مي باشد. مكانيزم هاي فعّال و غير فعّال طراحي شده در اين ربات، آن را قادر به عبور از روي خطوط گارد به همراه كلّيه موانع موجود بر روي آن از جمله بست ها، گوي هاي اخطار و دكل هاي آويزي و زاويه (پيچ و ياو) با حداكثر سرعت 20 متر بر دقيقه مي سازد.

تاریخ ثبت: 1391/01/30
خلاصه اختراع:

بخشي از محدوديت ديد زير دريايي ها را مي توان با بهره گيري از ريز پرنده هاي بدون سرنشين Micro Air Vehicle )MAV قابل پرتاب از آن ها جبران نمود. استفاده از ريز پرنده ها كه چشمي در هوا براي زير دريايي ها محسوب مي شوند به دليل قابليت پروازي تا ارتفاع چند صدمتري و شعاع پروازي چندين كيلومتري و خاصيت رادار گريزي مي تواند با شناسايي اهداف سطحي و زير سطحي آن ها را در انجام ماموريت هاي خود ياري رساند. در اين طرح سيستم لانچر هوشمندي براي پرتاب اين ريز پرنده ها از زير دريايي ها طراحي شده است كه با توجه به شرايط جوي دريا اقدام به پرتاب مي نمايد. به گونه اي كه اين ريز پرنده هاي MAV مجهز به اتوپايلت و انواع سنسورها در دريا مي توانند علاوه بر شناسايي اهداف جهت بررسي شرايط جوي دريا و مطالعه موجودات دريايي مورد استفاده قرار بگيرند. سيستم طراحي شده به گونه اي است كه ابتدا پس از قرارگيري در محيط پروازي سنسورهاي جهت سنج جهت وزش باد را تعيين مي كنند سپس ميكروكنترلر پس از پردازش خروجي هاي لازم را جهت كنترل استپر موتور براي چرخش سيستم پرتابه براي قرار گيري در خلاف جهت باد مي فرستد. برنامه نوشته شده در ميكرو كنترلر به گونه اي است كه پس از دريافت جهت وزش باد به صورت مقدار منطقي مقدار پالس لازم را جهت دوران موتور به اندازهπ+α به استپر موتور مي فرستد بعد از قراگيري سيستم در راستاي وزش باد نوبت قراردادن هواپيما در داخل مكانيزم پرتاب جهت اندازه گيري وزن مي باشد. ترازوي نصب شده در سيستم وزن هواپيما را محاسبه نموده و سپس مقدار وزن به عنوان داده ورودي به ميكروكنترلر فرستاده مي شود. در اين لحظه كاربر لازم است مقدار سطح بال هواپيما را در صفحه كليد وارد نمايد. پس از محاسبه مقدار فشردگي ميكرو كنترلر پالس لازم را براي به دوران درآوردن استپر موتور جهت فشردگي X مي فرستند. با چرخش استپر موتور فنر توسط مكانيزم تعريف شده فشرده مي گردد. و انرژي مورد نياز جهت پرتاب هواپيما را در خود ذخيره مي نمايد. بعد از محاسبه سرعت لانچ ميكروكنترلر دستورات لازم براي پرتاپ ريز پرنده را مي دهد.

تاریخ ثبت: 1391/01/30
خلاصه اختراع:

معمولا كنترل ربات هاي زير آبي به صورت دستي و خودكار صورت مي گيرد. در اين طرح به طراحي سيستمي جديد جهت ارسال فرامين به اين وسايل پرداخته شده است در اين سيستم ارسال فرامين جهت كنترل و هدايت از طريق خطوط مخابراتي صورت مي پذيرد كه لازمه آن نصب و برنامه ريزي يك بورد مجهز به سيم كارت دوربين و ... در داخل آن ها مي باشد. تمامي قطعات از قبيل موتور ، سرورها و ... به طور غير مستقيم به بورد مركزي تلفن همراه متصل مي گردند. و با دريافت دستور از ايستگاه مركزي كه اين ايستگاه مي تواند يك تلفن همراه يا سيستمي ديگر باشد تحت كنترل در مي آيند. اين دستگاه يك سيستم كنترل ار راه دور است كه با استفاده از شبكه تلفن كار مي كند اين دستگاه براي كار با سيستم تن طراحي شده است و قادر است 10 كانال را به صورت دو حالت خاموش يا روشن كنترل كند. البته تعداد كانال هاي ارتباطي را در صورت نياز مي توان با افزودن يك طبقه به 32 كانال رساند. از جمله پارامترهاي مهمي كه براي بررسي دستگاه هاي كنترل از راه دور مورد بحث قرار مي گيرند برد مفيد آن دستگاه است. منظور از برد مفيد در اين جا فاصله مكاني است كه از آن جا كاربر همچنان قادر به برقراري ارتباط و كنترل دستگاه خواهد بود. لازم به ذكر است كه با بهره گيري از اين سيستم مي توان برنامه هاي اجرايي سيستم خلبان خودكار اين ربات ها را از راه دور تغيير داد. با توجه به اين كه در اين سيستم براي ارسال و دريافت اطلاعات و فرامين از شبكه تلفن استفاده مي شود برد قابل كنترل براي اين دستگاه مستقيما به ميزان گستردگي و قابليت شبكه مخابراتي بستگي دارد. به عبارت ديگر از هر كجايي كه امكان برقراري ارتباط با شبكه مخابراتي موجود باشد مي توان اين دستگاه را كنترل كرد. هدف اصلي طراحي سيستم ارسال فرامين و كنترل از راه دور رباتهاي بدون سرنشين AUV,ROV مي باشد كه امروزه از مهم ترين مسايل در اين وسايل محسوب مي گردند. اين سيستم با توجه به گسترش روز افزون شبكه هاي مخابراتي در سرتاسر كره خاكي مي تواند روشي مناسب براي هدايت اين گونه وسايل باشد.

موارد یافت شده: 4