لیست اختراعات با مالکیت محمدمهدی رشیدی
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1401/02/15
تاریخ ثبت: 1401/07/10
مخترع/مخترعان: محمدمهدی رشیدی
خلاصه اختراع:

افزونه خنك‌كاري اتوماتيك رادياتور با استفاده از كلكتور نازل آ‌ب‌پاش در زمينه فني مهندسي مكانيك، موتور ماشين، خنك‌كاري ماشين يا موتورهاي احتراق داخلي، كنترل خنك‌كاري با ترموستات به كار مي‌رود. وسائل نقليه اعم از سبك و سنگين در هواي گرم و در شرايط اضطراري احتمال از كار افتادن سيستم خنك كاري موتور را دارند كه تحت اين شرايط موتور ماشين آسيب ديده و خسارت احتمالي به اجزاي موتور به بار خواهد آمد. اختراع ادعايي سيستمي براي جلوگيري از توقف عملكرد سيستم خنك كاري خودرو و كاهش دماي رادياتور در شرايط اضطراري مي‌باشد كه از طريق پاشش آب توسط يك كلكتور نازل بر بالاي رادياتور باعث بهبود عملكرد رادياتور اصلي مي‌‌گردد. به علاوه در اين سيستم يك شير باي-پس نرمالي كلوز در نظر گرفته شده است كه در مواقع اضطراري قفل شدن مسير آب از موتور به رادياتور اصلي، جريان آب از رادياتور بخاري به سمت رادياتور اصلي هدايت گردد. سيستم‌هاي هشدار دهنده و كنترل دستي فن رادياتور با دور تند و پاشش آب بر روي آن نيز جهت اطمينان از عملكرد سيستم در مواقع بحراني و كاهش دماي موتور پيش از خاموشي سيستم در نظر گرفته شده‌ است.

تاریخ اظهارنامه: 1401/11/17
تاریخ ثبت: 1402/06/29
مخترع/مخترعان: محمدمهدی رشیدی
خلاصه اختراع:

سيستم افزونه خنك‌كاري موتور اتومبيل هنگام خاموش كردن موتور در زمينه فني مكانيك خودرو و سيستم خنك‌كاري موتور اتومبيل مي‌باشد. جهت خنك‌كاري خودرو پس از خاموش كردن آن، يك برد الكترونيكي متصل به سوئيچ در حالت LOCK، برق منفي خود را از بسته شدن سوئيچ و برق مثبت خود را از باتري دريافت مي‌كند. همزمان يك پمپ آب افزوده شده و فن اتومبيل با فعال شدن برد الكترونيكي، برق منفي را از برد و برق مثبت را از باتري دريافت كرده و شروع به كار مي‌كنند. پمپ با ايجاد يك مسير باي پس از واترپمپ، آب را سيركوله مي‌كند و فن، آب ورودي به رادياتور را خنك مي‌كند و خنك‌كاري موتور انجام مي‌شود. يك سنسور دما به بدنه موتور متصل مي‌شود و دماي موتور را سنجش مي‌كند و به برد گزارش مي‌دهد و چرخه سيستم تا زماني‌كه دماي سنجش‌شده از موتور اتومبيل توسط سنسور به زير حد نرمال برسد، ادامه مي‌يابد. هنگامي‌كه دماي موتور به زير صفر برسد، فقط پمپ آب افزوده شده براي مدت زمان كوتاهي با فواصل زماني زياد روشن مي‌گردد تا از ايجاد توده‌هاي يخ در مجاري جلوگيري كند. اين سيستم افزونه قابل استفاده در خنك‌كاري موتورهاي تمامي اتومبيل‌ها در زمان خاموش كردن آنها مي‌باشد.

موارد یافت شده: 2