لیست اختراعات با مالکیت شرکت تک موتور مبتکر یدک کویران
1 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 1
تاریخ اظهارنامه: 1401/11/19
تاریخ ثبت: 1402/12/21
مخترع/مخترعان: عباس عبادی مقدم
خلاصه اختراع:

موتور XU7 در طيف گسترده‌اي از خودروهاي سواري در ايران وجود دارد از جمله: پژو 405، پژو پارس، سمند و خودروهايي ديگر. مشكلاتي از جمله زاويه دار بودن موتور خودرو(داشتن شيب)، طراحي و مونتاژ غير اصولي قطعات موتوري، گرم(داغ) كار كردن موتور خودرو، وابستگي زياد به آب، افقي بودن رادياتور، حبس هواي توليد شده در سيستم خنك كننده، ايجاد نقص در ترموستات، اتصال سوپاپ دود در بلوك دو و سه سيلندر، و درنتيجه جذب حرارت و دماي زياد در اين محل و از طرفي تاخير در روشن شدن چراغ هشدار دماي بيش از حد(STOP) در موتور XU7 سبب شده است تا مشكل تخريب و سوختن واشر سرسيلندر در اين خودروها به يك چالش جدي و غيرقابل حل تبديل شود. راه حل هاي جايگزين همچون: تعويض واشر سرسيلند، استفاده از واشر مسي، واشر نسوز، واشر چند لايه، سيستم هاي هشداردهنده تخليه آب رادياتور، فيكسچرها و محافظ دور بوش ها، كاهش دماي موتور خودرو، نصب مقاومت روي فشنگي حرارت و ريمپ ECU جهت استارت زودتر فن ها، حذف ترموستات و ساير روش ها هم نتوانسته اين مشكل را به طور دائم و قطعي حل نمايد. هدف از اين اختراع ارائه مجموعه اي از قطعات متمايز ولي وابسته به هم جهت نصب در موتور خودرو و به طور خاص سيستم خنك كاري است كه بيشتر خودروهاي سواري با موتورهاي XU7 را پوشش مي دهد. اين مجموعه قطعات سبب كاهش زمان پاسخ دهي حسگرهاي دماي آب و به دنبال آن به موقع روشن شدن چراغ هشدار دماي بيش از حد(STOP) در شرايط بحراني(بيشتر كمبود و يا نشتي مايع خنك كننده) و در نهايت ايجاد حفاظت بيشتر از سلامت و طول عمر واشر سرسيلندر در موتورهاي XU7 مي شوند.

موارد یافت شده: 1