لیست اختراعات با مالکیت
محمدرضا صفرپور
3 عدد
سرعت گير پنوماتيكي توليد كننده برق * انرژي جنبشي را به صورت انرژي پتانسيل كه همان نيروي فشار هوا مي باشد ذخيره مي كند و با اعمال آن به يك مولد و قرار دادن ان در شرايط ايده ال، توليد برق انجام مي گيرد. براي عملي ساختن دستگاه از روابط زير استفاده شده است: P=F/A P= فشار مخزن هوا … F= نيروي اعمالي چرخ به سرعت گير فشار مخزن و نيروي اعمالي چرخ به صورت پيش فرض مشخص مي باشد حال A را محاسبه مي كنيم: A=πr^2 , D=2r از طرفي A=F/P A=سطح سيلندر هوا r = قطر سيلندر …. D= قطر سيلندر بعد از محاسبه قطر سيلندر به سراغ محاسبه تعداد خودروي عبوري مورد نياز براي پر شدن مخزن و ايجاد فشار مورد نظر ميرويم: v=2rL v = حجم سيلندر هوا L = كورس پيستون حجم سيلندر و مخزن ذخيره مشخص مي باشد و به راحتي تعداد خودرو محاسبه مي شود. V=4xv V=حجم مخزن هوا x= تعداد خودرو
نحوه عملكرد دستگاه: دودهاي خروجي داراي مقدار زيادي انرژي جنبشي مي باشند پس اين انرژي را از طريق يك توربين جذب ميكنيم و آن را از طريق يك شافت به يك كمپرسور هوا منتقل مي كنيم. كمپرسور، هوا را فشرده ميكند.كه آن را به يك مخزن منتقل ميكنيم.هنگامي كه مخزن پر از هوا شد ما مخزني حاوي انرژي داريم كه ميتوانيم از آن استفاده كنيم اما فشاري كه كمپرسور توليد مي كند آنقدري نيست كه مد نظر ما مي باشد.در واقع فشار مخزن براي استفاده در حد دلخواه ما نيست. در اين سيستم در واقع از يك موتور كه بوسيله هواي فشرده به چرخش در مي آيد در كنار موتور اصلي يا همان موتور احتراق داخلي استفاده ميكنيم.اما براي چرخش موتور هوا به يك مخزن با فشار هواي زيادتري نياز داريم.حال چاره چيست؟ در خودروهاي گاز سوز همواره يك مخزن پر از انرژي را بي آنكه بدانيم با خود حمل مي كنيم. آري همان مخزن پر از گاز طبيعيCNG.اين مخزن داراي فشاري به اندازه 300bar مي باشد از طرفي وقتي مي خواهيم از اين گاز استفاده كنيم بايد فشار آن را تا حد 0/5bar كاهش دهيم كه اين كاهش فشاراز طريق رگولاتور انجام مي گيرد. در اين سيستم براي كاهش فشار ديگر نيازي به رگولاتور نيست و كاهش فشار به اين صورت انجام مي گيرد كه: در قسمت قبل گفتيم كه ما يك مخزن پر از هوا داريم كه فشارش براي استفاده در حد دلخواه ما نيست.ما مي توانيم فشار مخزنCNG را از طريق لوله به درون مخزن هوا منتقل كنيم و براي جلوگيري از مخلوط شدن گاز با هواي داخل مخزن از يك ديافراگم در بين آنها استفاده مي كنيم. پس فشار مخزن هوا و مخزنCNG با هم در تعادل در مي آيند و فشار مخزن هوا زياد مي شود و پس از تعادل فشار بين اين دو مخزن يك شير برقي ارتباط بين مخزن CNG و مخزن هوا را قطع مي كند.حال از هواي فشرده استفاده مي كنيم و خودرو را به حركت در مي آوريم. هنگامي كه هواي فشرده كامل مصرف شد به دليل افزايش حجم در مخزن هوا، فشار مخزن كاهش مي يابد در واقع فشار گاز CNG در پشت ديافراگم كاهش يافته است پس بدون استفاده از رگولاتور فشار گاز را كاهش داديم.حال اين گاز آماده استفاده مي باشد و اين بار به جاي استفاده از موتور هوا از موتور احتراق داخلي استفاده مي كنيم و با استفاده از دودهاي خروجي آن دوباره مخزن هوا را پر از هوا مي كنيم و سيكل را دوباره انجام مي دهيم و به اين شكل مصرف سوخت را كاهش داديم.
موارد یافت شده: 3