لیست اختراعات با مالکیت مصطفي صادقي فر
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1393/04/10
تاریخ ثبت: 1394/05/19
خلاصه اختراع:

از بدو ساخت خودرو تا كنون ، واژگوني خودرو ، در حين حركت ، يكي از مهمترين ، خطرناك ترين و پرهزينه ترين حوادث رانندگي بوده است ، كه جداي از خسارات سنگين مالي ، باعث فوت ، معلوليت هاي سنگين و يا نقص عضوهاي دائمي بسيار زيادي نيز گرديده است. به همين دليل ممانعت از واژگوني خودرو ويا به حداقل رساندن احتمال آن ، در شرايط مختلف ، يكي از مهمترين دغدغه هاي مهندسين و طراحان خودرو بوده ، كه منجر به ابداعات و اختراعات و پيشرفتهاي بسيار خوب و چشمگير و مؤثري نيز در اين زمينه گرديده است. با اين وجود هنوزهم واژگوني خودرو يكي از مهمترين و مرگبارترين حوادث رانندگي بوده و هراز گاهي شاهد خسارات مالي و جاني شديدي بر اثر اين حادثه حتي بوسيله پيشرفته ترين و مدرن ترين خودروهاي روز دنيا مي باشيم. سيستم LT ( لگد تفنگي ) ممانعت از واژگوني خودرو ، يك وسيله با مكانيزم بسيار ساده ، ارزان و مكانيكي مي باشد كه نه بعنوان جايگزيني براي ساير سيستمهاي معمول ممانعت از واژگوني در خودرو ، بلكه يك وسيله تكميلي و يكبار مصرف و آخرين خط دفاعي در برابر واژگوني خودرو مي باشد. اين وسيله بر اساس عملكرد نيروهاي وارد بر يك اسلحه ساده در هنگام شليك و لگد ناشي از آن طراحي گرديده و مي تواند در لحظه اي كه تمامي سيستمهاي معمول ممانعت از واژگوني خودرو ، بعلت بزرگي نيروهاي محرك واژگوني وارد بر آن، ديگر قادر به حفظ صلابت خودرو نيستند و خودرو در لحظه بحراني واژگوني قرارميگيرد ، وارده عمل شده و با وارد نمودن نيروي نسبتاَ بزرگي ، بر قسمت مناسبي از خودرو، لنگر مقاوم بزرگي را در برابر واژگوني ايجاد نموده و براي يك بار خودرو و جان سرنشينان داخل آنرا از خطرات واژگوني نجات دهد. (شكل 1 و 3 و 5 و 8) مكانيزم بسيار ساده ، قيمت كم ( نسبت به هزينه هاي مادي و جاني ناشي از واژگوني خودرو) ، قابليت شارژ مجدد پس از هر بار استفاده و نداشتن هيچگونه تأثير منفي در عملكرد هاي اصلي خودرو نظير شتاب ، سرعت و مانور پذيري آن از مهمترين مزاياي اين طرح مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1404/01/29
مالک/مالکان: مصطفي صادقي فر
تاریخ ثبت: 1404/09/08
مخترع/مخترعان: مصطفي صادقي فر
خلاصه اختراع:

معمولا كاربران جاروبرقي تمايل دارند با كشيدن شلنگ جاروبرقي، آن را جابجا نموده و محيط فعاليتي خود را بيشتر نمايند.‏‎ ‎ليكن از آنجاييكه اين لوله هاي خرطومي يا شلنگها، هم در قسمت اتصال به بدنه و هم در قسمت اتصال به لوله فلزي، از دو سر، به ‏قطعات پلاستيكي صلبي متصل مي گردند، ممكن است بصورت ناگهاني ويا در درازمدت، دچار فرسايش، پارگي و يا دررفتگي در ‏محل اتصال با سرهاي پلاستيكي صلب و يا حتي در طول شلنگ گردند. اين اختراع سعي دارد تا، برخلاف شرايط فعلي، و با استفاده ‏از ساختاري بسيار ساده، از جمله چند مفتول و اتصالات فلزي كوچك كه مفتولها را به دو سر پلاستيكي شلنگ متصل مي نمايند، ‏وظيفه كشيدن و جابجا نمودن بدنه جارو برقي را نيز به لوله خرطومي يا شلنگ جارو برقي منتقل نمايد. لذا در اين راستا با تقسيم ‏وظايف بين شلنگ و سيستم اختراعي حاضر، وظيفه انتقال نيروي مكندگي به شلنگ جارو برقي و وظيفه تحمل يا انتقال جابجايي ‏مكانيكي بدنه جاروبرقي به اين دستگاه انتقال مي يابد، درنتيجه، ضمن اجازه به كاربر جهت كشيدن يا جابجايي جاروبرقي، با كمك ‏شلنگ آن، احتمال پارگي يا دررفتگي آن را به حداقل مي رساند.‏

موارد یافت شده: 2