لیست اختراعات با مالکیت حامد احمدی
8 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 8
تاریخ اظهارنامه: 1397/04/22
مالک/مالکان: آقای حامد احمدی
تاریخ ثبت: 1398/01/21
مخترع/مخترعان: حمید مبارک
خلاصه اختراع:

خمير آتش زا يك نوع ماده سوختني با كاربردي آسان است كه براي توليد آتش و گرما استفاده شده و مي تواند جايگزيني مطمئن و امن به جاي نفت، الكل، بنزين و ديگر مواد آتش زا باشد. اين اختراع مربوط به حوزه مواد آتش زا مي باشد. كاربرد اصلي مواد آتش زا آغاز احتراق ذغال و چوب براي به كار گيري در شومينه اماكن مسكوني وهمچنين طبخ و كباب كردن انواع غذا مي باشد. در حال حاضر محصول رايج در اين حوزه ژل آتش زا است. آتش زاهاي موجود در بازار داراي زمان اشتعال دو الي چهار دقيقه بوده و دماي شعله ي به نسبت پاييني دارند كه اين ويژگي ها براي اهداف كاربردي يك آتش زا كافي نبوده و به ناچار بايد مقدار زيادي از اين مواد آتش زا مصرف شود تا حداقل بتوان مقداري ذغال يا چوب را مشتعل ساخت و استفاده ي ديگري نمي توان از اين مواد آتش زا برد. همين طور به اين دليل كه اغلب آتش زاهاي موجود به صورت ژل در بسته بندي بطري پلاستيكي ارائه مي شوند احتمال خارج شدن ناخواسته ي آن ها در شرايط مختلف جابجايي وجود دارد. آتش زاي نوين ارائه شده در اين اختراع از يك تركيب هيدروكربن، غلطت دهنده، آب، امولسيفاير و پركننده تشكيل شده است. از جمله مزاياي اين محصول مي توان به مدت زمان سوختن بيشتر و دماي شعله ي بالاتر نسبت به كليه ي آتش زا هاي موجود در بازار كه با اين ويژگي مي توان اقدام به جوشاندن آب، طبخ غذا و توليد آتش در طبيعت بدون نياز به شكستن شاخه ي درختان نمود واز آسيب به محيط زيست جلوگيري كرد. همچنين به دليل قابليت حمل آسان در كوه پيمايي و سفر در روزهاي سرد زمستان مي توان از اين محصول براي برافروختن سريع آتش و گرم كردن بدن استفاده كرد. به علاوه اين محصول نسبت به آتش زاهاي جامد داراي مزيت عدم تماس مستقيم با پوست و آلودگي آن مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1398/02/16
تاریخ ثبت: 1398/08/29
خلاصه اختراع:

خمير آتش زا يك نوع ماده سوختني با كاربردي آسان است كه براي توليد آتش و گرما استفاده شده و مي تواند جايگزيني مطمئن و امن به جاي نفت، الكل، بنزين و ديگر مواد آتش زا باشد. اين اختراع مربوط به حوزه مواد آتش زا مي باشد. كاربرد اصلي مواد آتش زا آغاز احتراق ذغال و چوب براي به كار گيري در شومينه اماكن مسكوني و همچنين طبخ و كباب كردن انواع غذا مي باشد. در حال حاضر محصول رايج در اين حوزه ژل آتش زا است. آتش زاهاي موجود در بازار داراي زمان اشتعال دو الي چهار دقيقه بوده و دماي شعله ي به نسبت پاييني دارند كه اين ويژگي ها براي اهداف كاربردي يك آتش زا كافي نبوده و به ناچار بايد مقدار زيادي از اين مواد آتش زا مصرف شود تا حداقل بتوان مقداري ذغال يا چوب را مشتعل ساخت و استفاده ي ديگري نمي توان از اين مواد آتش زا برد. همين طور به اين دليل كه اغلب آتش زاهاي موجود به صورت ژل در بسته بندي بطري پلاستيكي ارائه مي شوند احتمال خارج شدن ناخواسته ي آن ها در شرايط مختلف جابجايي وجود دارد. آتش زاي نوين ارائه شده در اين اختراع از يك تركيب هيدروكربن، پودر ذغال و عوامل خميري كننده و پر كننده تشكيل شده است. از جمله مزاياي اين محصول مي توان به مدت زمان سوختن بيشتر و دماي شعله ي بالاتر نسبت به كليه ي آتش زنه هاي موجود در بازار كه با اين ويژگي مي توان اقدام به جوشاندن آب، طبخ غذا و توليد آتش در طبيعت بدون نياز به شكستن شاخه ي درختان نمود واز آسيب به محيط زيست جلوگيري كرد. همچنين به دليل قابليت حمل آسان در كوه پيمايي و سفر در روزهاي سرد زمستان مي توان از اين محصول براي برافروختن سريع آتش و گرم كردن بدن استفاده كرد. به علاوه اين محصول نسبت به آتش زاهاي جامد داراي مزيت عدم تماس مستقيم با پوست و آلودگي آن مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/09
تاریخ ثبت: 1391/03/22
مخترع/مخترعان: حامد احمدي اردكاني
خلاصه اختراع:

ماده دي الكتريك CCTO)CaCu3Ti4O12 داراي ثابت دي الكتريك بسيار بالا در مقايسه با دي الكتريك هاي متداول است. اما تلفات دي الكتريك بالاي اين ماده كاربردهاي صنعتي آن را محدود مي كند. همه روش هايي كه تاكنون به منظور كاهش تلفات دي الكتريك اين ماده استفاده شده است باعث افت قابل ملاحظه اي در ثابت دي الكتريكCCTO شده اند. در اين كار تركيب CCTO با استفاده از روش مخلوط اكسيدها توليد شد و براي اولين بار در دنيا با استفاده از روش دپ كردن همزمان دو اكسيد كروم و لانتانيوم با حفظ ثابت دي الكتريك تلفات دي الكتريك به طور مناسب كاهش داده شد. در اين كار براي اولين در جهان با استفاده از روش دپ كردن همزمان دو اكسيد كروم و لانتانيوم ثابت دي الكتريك ماده توليد شده در فركانس هاي بالا بيشتر از CCTO گزارش شد اين در حالي است كه تلفات دي الكتريك در فركانس 1 مگا هرتز تا 43% كاهش يافت. علاوه بر اين پايداري حرارتي خواص دي الكتريك اين ماده نيز به نحو چشمگيري بهبود يافت.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/10
تاریخ ثبت: 1391/03/22
خلاصه اختراع:

استفاده از اكسيد قلع (SnO2) و اكسيد روي (ZnO) به عنوان وريستور به دليل ولتاژ شكست بسيار بالاي آن ها و همچنين تركيب تيتانات كلسيم - مس به دليل ضريب غيرخطي پايين آن براي كاربردهاي ميكروالكترونيك مطلوب نيست. براي رفع اين مشكلات برا ياولين بار در دنيا اكسيد كروم به تركيب تيتانات كلسيم مس كه به روش مقرون به صرفه سينترينگ در حالت جامد ساخته شده است افزوده شد كه در اثر ان خواص وريستوري و سينترپذيري آن بهبود يافت. اين تركيب با توجه به خواص مطلوبش مي تواند در صنعت ميكروالكترونيك به عنوان ميكرو وريستور (برقگير) براي دفع ولتاژ اضافي مدار به كار برده شود.

تاریخ ثبت: 1389/01/28
خلاصه اختراع:

مورد اختراع يك سيستم خلبان خودكار براي هليكوپتر بدون سرنشين است كه اين سيستم مي تواند انواع مختلفي از هليكوپترهاي بدون سرنشين را كنترل، هدايت و ناوبري نمايد. با توجه به ديناميك ناپايدار هليكوپتر كنترل اين وسيله از راه دور فرآيندي بسيار مشكل و نيازمند به تمرين بسيار زياد است. به علاوه اين كه براي عمليات هاي خارج از برد ديد كنترل دستي براي اين وسيله امكانپذير نخواهد بود. لذا به اين منظور لازم است سيستمي طراحي و پياده سازي شود كه به صورت خودكار پراز هليكوپتر را پايدار كرده و موقعيت آن را كنترل كند. كه اين سيستم براي نخستين بار در كشور توسط گروهي از محققان ايراني طراحي، پياده سازي و تست شده است. اين سيستم مي تواند پرواز هليكوپتر را پايدار كرده و آن را بين نقاط مختلف مسير حركت دهد. همچنين مي تواند پرنده را در يك نقطه در هوا ثابت نگه دارد و توانايي نشست و برخواست خودكار نيز از خصوصيات اين سيستم است.

تاریخ اظهارنامه: 1388/08/02
مالک/مالکان: حامد احمدي
تاریخ ثبت: 1388/09/22
مخترع/مخترعان: حامد احمدي
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1393/08/15
تاریخ ثبت: 1393/10/06
مخترع/مخترعان: امير عطاء صبورمقدم
خلاصه اختراع:

(روش انتخابي كنترل ترافيك در سيستم هاي ارتباط بي سيم مجهّز به سيستم پشتيباني شبكه هاي چندگانه) اين طرح در زمينه طراحي دستگاهي براي پردازش ترافيك توسط يك پايانه در يك سيستم ارتباطي بي‌سيم مي‌باشد كه از چندين شبكه‌ي دسترسي حمايت مي‌كند. از آنجا كه معضل ترافيك يكي از اساسي ترين و اصلي ترين مشكلات زندگي شهري است، تسريع و سهولت حركت خودروها امري بسيار ضروري و مهم در سيستم هاي ترافيك شهري و جادّه اي است چرا كه در ارتباط مستقيم با راحتي زندگي شهري مي باشد. لذا اين طرح براي طراحي يك سيستم هوشمند جهت كنترل ترافيك نوين مبتني بر ارتباط بي سيم كه توسط چند سيستم چندگانه پشتيباني مي شود ارائه شده است كه دسترسي به اطلاعات ترافيكي به هنگام تردد خودروها و برنامه ريزي تمام تجهيزات ترافيكي بر اساس شرايط جوّي و ترافيكي جادّه و خيابان بخشي از اهداف ومحورهاي عملي اين طرح مي باشد. در اين طرح شبكه‌اي از پايانه‌هاي دسترسي مختلف از يك سيستم ارتباط بي‌سيم حمايت مي‌كند و پردازش ترافيك توسط روش تركيبي از مراحل زير انجام مي‌گيرد: اطلاعات مسيريابي ترافيك از اولين شبكه‌ي دسترسي براي رسيدن به مقصد كه در شبكه‌ي دسترسي اول براي ترافيكي كه پردازش خواهد شد برنامه نويسي مي شود. در واقع اطلاعات مسيريابي ترافيك حداقل يكي از اولين شبكه‌ي دسترسي مي‌باشد، كه ترافيك از طريق شبكه‌ي دسترسي دوم ممكن است از طريق دستورالعمل‌ها و جهت‌دهي‌هاي ترافيكي مجاز باشد. در واقع در اين طرح مسيريابي ترافيك از طريق اطلاعات ترافيكي بر اساس روندها مي‌باشد و كنترل ترافيك از طريق شبكه‌ي دسترسي ثانويه نشان مي‌دهد كه آيا روند پردازش اطلاعات ممكن مي‌باشد يا خير. به عبارتي شبكه‌ي دسترسي ثانويه از طريق پردازش ممكن مي‌شود و ترافيك از طريق اين شبكه كنترل مي‌شود. در اين طرح براي كنترل ترافيك بوسيله ارتباط بي سيم از دو رديف سيستم پشتيباني استفاده ميشود كه سيستم پشتيباني چندگانه اول اطلاعات ترافيكي را به ابزار ارتباط بي سيم هماهنگ با پردازنده سيستم ارسال مي كند و سيستم پشتيباني چندگانه دوّم اطلاعات كنترل ترافيك شامل يك ليست از مشخصه‌ها مي‌باشد كه در آن ليست مشخصه‌ها، ترافيك مجاز مي‌باشد. و حداقل شبكه‌ي دسترسي ثانويه شامل يك عامل تعيين‌كننده‌ از يك مشخصه‌ي موجود در آن، مي‌باشد. در واقع شبكه‌ي پشتيباني دوم فرآيند تعيين قابل قبول بودن موجوديت شبكه‌ي دسترسي دوم را كنترل مي‌كند و عامل مشخص‌كننده‌ موجوديت شبكه‌ي دسترسي دوم را شناسايي واطلاعات آن را با پردازنده سيستم به اشتراكمي گذارد كه در آن ليست تعيين‌كننده كنترل ترافيك گنجانده شده است. همچنين عدم هماهنگي تجهيزات ترافيكي با هم و با مولفه هاي مختلفي مانند مشخصات جوي و ترافيكي جادّه و خيابان مشكلات فراواني را به وجود مي آورند كه اين سيستم بوسيله اعمال برخي سنسورهاي جوي وترافيكي هماهنگي ضروري بين اطلاعات جوي وترافيكي با ابزار و تجهيزات ترافيكي شهري و جاده اي ايجاد مي كند. به عنوان مثال شرايط جوّي و ترافيكي هيچ تاثيري در تنظيم ميزان حداكثر سرعت مجاز در جاده ها و خيابان ها نداشته و سرعت مجازي كه براي آن جاده يا خيابان اعمال شده در تمام شرايط يكسان است و در شرايطي مانند مه غليظ، لغزندگي جاده، ترافيك سنگين و غيره هيچ تاثيري در آن به وجود نمي آيد كه اين در اكثر موارد مشكل ساز خواهد بود. لذا در اين طرح يك سيستم هوشمند جهت برنامه ريزي تمام تجهيزات ترافيكي اعمّ از تابلوهاي سرعت مجاز و غيره بر اساس شرايط جوّي و ترافيكي جادّه و خيابان ارائه شده است كه بر اساس عملكرد سنسورهاي جويو ترافيكي و اشتراك اطلاعات آنها با كنترلر مركزي سيستم عمل مي كند.

تاریخ اظهارنامه: 1386/08/12
مالک/مالکان: حامد احمدي
تاریخ ثبت: 1386/09/18
مخترع/مخترعان: حامد احمدي
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 8