لیست اختراعات با مالکیت
ابوالفضل حسني
5 عدد
با توجه به ازدياد روز افزون وسايل نقليه و شدت گرفتن نياز به خدمات امدادي و با توجه به محدود بودن امكانات امداد رساني نياز بر آن ديديم تا با بهره گيري از تكنولوژي هاي نوين و به كار گيري فن آوري هاي مخابراتي و ماهواره اي جهت مديريت دقيق و حساب شده در جهت ارائه خدمات امدادي سريع و به موقع، سيستمي با عنوان اسلوب فوق هوشمند امداد و ترافيك جاده را طراحي و به مرحله اجرا در آوريم. خلاصه عملكرد: اين سامانه پس از نصب ماژول هاي الكترونيكي بر روي خودرو با بهره گيري از تكنولوژي هاي GPS/GPRS/GSM و سنسور هاي مختلف قادر خواهد بود، در صورتي كه خودرو دچار حادثه ( در جاده يا هر نقطه ديگر ) گردد در كمترين زمان كليه اطلاعات خودرو اعم از نوع حادثه، شدت حادثه، سرعت خودرو قبل از حادثه، نوع خودرو، موقعيت دقيق جغرافيايي خودرو و همچنين تصويري از داخل كابين خودرو را به Server ارسال نمايد. اين اطلاعات توسط Server پردازش شده و سپس نزديك ترين پايگاه امداد و نجات را با توجه به موقعيت جغرافيايي پايگاه و يا خودروي امدادي شناساي و اطلاعات به رهياب گروه امداد ارسال مي گردد. سيستم رهياب نزديك ترين مسير را بر روي نقشه به سمت موقعيت خودرو به صورت گويا در اختيار گروه امداد قرار مي دهد و همچنين تكنسين هاي امداد امكان صحبت با سرنشينان خودرو را نيز دارند. اين فرايند از لحظه حادثه تا ارسال اطلاعات در كمتر از يك دقيقه صورت مي گيرد. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tدر اين سيستم امكان ارسال پيام هشدار وضعيت جاده براي خودرو هاي عبوري از محور در صورت مسدود بودن به دلايل حادثه، بدي آب و هوا، ريزش كوه و يا مشكلاتي از اين قبيل براي پيش گيري از به وجود آمدن حادثه بيشتر نيز فراهم گرديده است. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tامكان ذخيره سازي سابقه بيماري، گروه خوني و يا حساسيت هاي خاص سرنشينان يا حداقل راننده در Server جهت بهبود در ارائه خدمات امدادي نيز مي باشد. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tاين سامانه در صورت فرا گير شدن قادر خواهد بود جامه آماري گسترده اي جهت مديريت پيشگيرانه ارائه دهد آمارهاي نظير جاده هاي حادثه ساز، بيش ترين نقص فني عامل حادثه در خودرو، عامل آب و هوا، عامل زمان روز، محدوده سرعت و ...
اين طرح نوعي ابزار مي باشد كه در صنعت سيم پيچي به روش دستي مورد استفاده قرار مي گيرد. سيم پيچي در روش دستي به اين صورت مي باشد كه كلاف سيم پيچيده شده داخل استاتور موتور الكتريكي سه فاز يا تك فاز قرار گرفته و از دو طرف استاتور به كمك دو دست شخص سيم پيچ در داخل شيارها قرار مي گيرد. كه اين عمل به يكباره صورت نمي گيرد چون شيارها داراي دهانه باريكي مي باشند كه اين حجم سيم ها بايد در چند مرحله در داخل شيار قرار داد زماني كه حدود بيشتر از 50% سيم ها جا رفته لازم مي باشد تا سيم ها كمي فشرده شوند تا مابقي سيم ها براي جا رفتن فضاي كافي داشته باشد اين عمل به وسيله تكه فيبر و با ضربه چكش صورت مي گرفت احتمال زخمي شدن سيم ها وجود دارد ولي با استفاده از اين ابزار طراحي شده عمل فشرده شدن سيم ها به وسيله يك فك پلاستيكي كه به صورت كشويي وارد شيار شده و به كمك اهرمي كه با نيروي دست حركت مي كند سيم هاي داخل شيار فشرده شده و با حركت دادن اهرم به سمت جلو فك سيم ها را فشرده و به سمت جلو حركت مي كند بدون آنكه ضربه اي به سيم ها وارد شود
عنوان اختراع حاضر حسگر سنجش خسارت مي¬باشد كه در حيطه استفاده نانو مواد در ساخت مصالح هوشمند و كاربرد آن در علم عمران متمركز است. حسگر حاضر مي¬تواند بخش سخت افزاري سيستم يكپارچه سنجش كفايت سازه¬اي باشد كه وظيفه برداشت اطلاعات سازه هاي بتني مهم را به عهده دارد. اين نوع حسگر با تشخيص خرابي در جسم سازه بتني مي¬تواند نقش بسزايي در پيشگيري خرابي¬هاي جدي در سازه¬هاي حياتي و تعمير و نگهداري به موقع خرابي¬ها داشته باشد. از مهمترين برجستگي¬هاي فني اختراع حاضر قيمت نهايي محصول نسبت به نمونه¬هاي متداول است همچنين نمونه حاضر وابستگي كشور به واردات حسگر¬هاي الكترو مكانيكي كه تكنولوژي آن در اختيار چند كشور محدود است را كاهش مي¬دهد. نمونه حاضر در حين دارا بودن حساسيت بالا، مشكلات كمتري در مرحله نصب و اجرا نسبت به نمونه¬هاي حسگر¬هاي متداول دارد. از مهمترين برجستگي حسگر حاضر استفاده از خواص بالاي هدايت الكتريكي نانو لوله كربن براي هوشمند سازي بتن سازه¬اي و تبديل بتن جسم سازه به حسگر كه بتواند با پايش تغييرات جريان الكتريسيته در نمونه بتني حسگر به ميزان خرابي ايجاد شده پي¬برد و از اينرو اين حسگر پل ارتباطي بين سطح خرابي و تغييرات جريان الكتريسيته برقرار خواهد نمود.
موارد یافت شده: 5