لیست اختراعات با مالکیت احسان رضائي
7 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ اظهارنامه: 1392/09/19
تاریخ ثبت: 1392/11/30
خلاصه اختراع:

نظر به تلافات قابل توجه تصادف هاي حيوانات با وسايل نقليه در جاده هاي بين شهري و ضرورت پيشگري از اين گونه حوادث اين دستگاه طراحي شده است. متاستفانه خسارات جاني و مالي ناشي از برخورد شتر با اتومبيل به نقل از مديريت راهور ( راهنمايي رانندگي ) استان يزد هنوز هم سالانه از دلايل عمده تصادفات بين جاده اي به شمار مي ايد، اهميت اين دستگاه در حفظ گونه در حال انقراض يوزپلنگ اسيايي نيز بسيار پر رنگ است كه كاهش جمعيت اين سرمايه ملي به زير 30 قلاده گوياي اين وضعيت مي باشد. فنس مجازي جهت حيوانات در محدوده حفاظت شده با استفاده از تجارب ديگر كشور ها به خصوص هندوستان در زمينه حفاظت از ببر بنگال طراحي شده است. از انجا كه مهره داران اكثرا به يادگيري بر اساس شرطي سازي بازخورد مثبت نشان ميدهند اين دستگاه جهت حفظ حيوان در محدوده مجاز جغرافيايي بر اساس رديابي ماهواره اي در صورت نزديك شدن به مرز اين محدوده با شك الكتريكي ازار دهنده حيوان را در محدوده حفاظت شده حفظ مي كند. نقش اين دستگاه با تست هاي انجام شده با همكاري سازمان محيط زيست استان يزد قابليت عملياتي بالا نسبت به هزينه غير قابل توجيه فنس كشي محدوده حفاظت شده اين گونه مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1398/07/22
تاریخ ثبت: 1399/02/17
خلاصه اختراع:

سيستم‌هاي انتقال قدرت نقش بسزائي در انتقال جريان الكتريسيته دارند. از آنجائي‌كه در معرض گرد و خاك، آلودگي‌هاي محيطي و ارتعاشات ناشي از بادها قرار دارند، دچار مشكلات زيادي نظير رسانا‌ شدن مقره‌ها، خوردگي سطح سيم‌‌ها، پارگي خطوط و ... مي‌شوند. لذا بازرسي اين خطوط و درصورت لزوم تعمير و نگهداري آن‌ها از نكات مورد توجه مي‌باشد. به علت وجود خطرات ناشي از ميدان مغناطيسي قوي در اطراف خطوط و همچنين قرارگيري آن‌ها در ارتفاع زياد، بررسي و تعميرات اين سيستم‌ها با مشكلات زيادي همراه است. بنابراين ساخت پهپادهاي بازرس راه‌حل مناسبي براي رفع اين مشكلات هستند كه عمده‌ترين آن‌ها از نوع چهار روتوره (كوادكوپتر) است. اما يكي از مهم‌ترين مشكلات اين پهپادها، مدت زمان محدود پرواز آن‌ها به علت استفاده از باتري است كه در صورت تخليه نيازمند فرود به منظور شارژ مجدد مي‌باشد. البته مي‌توان از باتري‌هاي با ظرفيت بيشتر استفاده كرد اما به علت وزن بيشتر آن‌ها، راندمان موثري در مدت زمان پرواز ايجاد نمي‌كند. لذا براي رفع اين مشكل مي‌توان پهپاد را به‌ گونه‌اي طراحي كرد تا علاوه بر پرواز كردن، قابليت استقرار و حركت بر روي كابل را نيز داشته باشد. در واقع، پهپاد بعد از پرواز تا ارتفاع مشخص و استقرار بر ‌روي كابل، ملخ‌هاي آن از حركت ايستاده و به كمك موتور گيربكس و چرخ‌هاي غلتكي متصل به خود، بر روي كابل حركت خواهد كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1389/08/18
مالک/مالکان: احسان رضائي منش
تاریخ ثبت: 1389/11/27
مخترع/مخترعان: احسان رضائي منش
خلاصه اختراع:

‏ ‏لوله گذاري داخل تراشه با لوله هاي كاف دار جهت بيماران براي حفظ مطمثن راه ‏هوايي در ‏طي بيهوشي ضرورت دارد . ‏تنظيم فشار كاف براي پيشگيري از عوارض مختلف اهميت فراواني دارد . ‏با استناد به مقاله پيوست بايد گفت كه در گذشته و حال اين كار به صورت تجربي يا حداكثر با ‏مانومتر عقربه اي فقط در ابتداي كار فشار تنظيم مي شود . ‏با استفاده از اين دستگاه فشار در طول مدت لوله گذاري ثابت مي ماند و فشار دلخواه مي توان ‏آن داد . ‏به علاوه زمان پر و خالي بودن كاف هم مقابل تنظيم است كه از زخم تراشه به خاطر جريان ‏خون از تراشه جلوگيري مي كند . ‏پس با اين دستگاه مي توان : 1- جلوگيري از Over Inflation و فشار بين از حد كاف به تراشه و آسيب تراشه 2- جلوگيري از Pneumonia با ثابت نگه داشتن فشار و كم نشدن آن و در نتيجه نريختن ترشحات پشت تراشته به راه هاي هوايي ‏3- جلوگيري از زخم تراشه در بيمار LONG TERM به خاطر تنظيم زمان پر و خالي بودن كاف

تاریخ اظهارنامه: 1388/01/18
تاریخ ثبت: 1388/07/08
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1392/05/21
مالک/مالکان: احسان رضائي گروي
تاریخ ثبت: 1392/11/21
مخترع/مخترعان: احسان رضائي گروي
خلاصه اختراع:

خلاصه توصيف شبيه ساز هوشمند سيستم هاي ديناميكي هواپيما براي سيستم هاي ديناميكي كه حول يك نقطه عملياتي كار ميكنند و در عين حال پايدار ميباشند ، ميتوان با استفاده از شبكه عصبي و تلفيق آن با الگوريتم ژنتيك و بدون استفاده از داده هاي آيروديناميكي ،اطلاعات موتور و همچنين حل معادلات پيچيده حركت هواپيما ، ديناميك غير خطي جسم پرنده را در كل شرايط پروازي فراگرفته و مدلسازي نمود، ايده اصلي در اين بيان ارائه شيوه اتصال داده هاي شرايط كاري مختلف به همديگر است يعني هواپيما را براي شرايط مشخص تريم كرده و پس از تحريك هواپيما با سيگنالهاي ورودي مناسب داده برداري انجام ميشود و در آخر اين داده ها در دنباله هم قرار گرفته تا مجموعه داده لازم براي آموزش شبكه عصبي بدست آيد،سپس با انجام چند تست پروازي در شرايط مختلف مدل جامع هواپيما را بدست آورده و شبيه سازي بسيار نزديكي نسبت به مدل واقعي نمود . كلمات كليدي: شبيه سازي هوشمند هواپيما، شبيه سازي ديناميك هواپيما بر پايه شبكه هاي عصبي در تمام فازهاي پروازي، شبيه سازي پرواز ديناميكي جسم پرنده.

تاریخ ثبت: 1386/01/18
خلاصه اختراع:

هموپليمر و كوپليمرهاي اتيلن مستقيما پاسخگوي برخي از موارد مصرف و نياز بازار نمي باشد كه از جمله دانسيته كم، عايق خوب صوت و حرارت و ... را مي توان نام برد. متخلخل شدن بافت پليمري و توليد فوم هاي پليمري مي تواند خواص مورد نظر را علاوه بر خواص ويژه پلي اولفينها ايجاد كند. به ويزه اينكه در صنايع خودروسازي و بسته بندي و ساختماني از موارد مصرف زيادي برخوردار است. با توجه به مصرف جهاني قابل توجه آن و در راستاي نياز روز افزون داخلي و وجود مواد اوليه پليمري بعنوان خوراك در داخل كشور توليد گرانول قابل انبساط مي تواند به عنوان گريدهاي تازه اي از فرآورده هاي پتروشيمي به بازار مصرف عرضه گردد. به دليل داشتن مسائل و مشكلات توليد اسفنج پلي اتيلن در ايران در اين اختراع براي اولين بار در ايران از فرايند اكستروژن براي توليد اسفنج پلي اتيلن به روش شيميايي استفاده شد. اين فرايند شامل سه بخش Premixingو compounding و molding است. براي توليد گرانول قابل انبساط پلي اتيلن، در اين روش، گرانول پلي اتيلن را با افزودنيهاي مورد نظر و از جمله عامل انبساط كننده با نسبتهاي مناسب مخلوط نموده و به عنوان خوراك اكسترودر با گستره دمايي مناسب و با توجه به زمان عبور پليمر و افزودنيها از اكسترودر شرايط بهينه را براي توليد آميزه قابل انبساط به صورت گرانول به نحوي كه تنها حدود 5% از عامل انبساط كننده وارد عمل شده باشد بدست آورده و آميزه به صورت گرانول تهيه شد. گرانول توليد شده به عنوان خوراك دستگاههاي تزريقي و فشاري جهت توليد قطعات مهندسي مورد نظر در صنايع پلاستيك بكار برده مي شود. در اين فرايند ممكن است از مستربچ عامل انبساط كننده نيز استفاده شود.

موارد یافت شده: 7