لیست اختراعات با مالکیت
عباس نعمتي
17 عدد
طراحي وساخت سيستم جبران ساز متعادل ساز ولتاژپايين جهت بهبود كيفيت برق شبكه توزيع ازطريق فيلتر قدرت فعال موازي
با توجه به اهميت قابل توجه اعلام شرايط سرعت مجاز در بزرگراهها و جاده ها متناسب با شرايط اب و هوايي ترافيك شب و روز و ... به منظور افزايش امنيت در بزرگراهها كاهش حجم ترافيك هشدار به رانندگان جهت داشتن سرعت مجاز جهت جلوگيري از تصادفات و سوانح رانندگي در شب / روز زمان بارندگي (برف و باران) و لغزندگي جاده ها و بزرگراهها و ... با قابليت ارسال اطلاعات و ديتا به مركز كنترل و فرماندهي نيروي انتظامي و پليس راهها و قابليت كنترل هوشمند و نيز با قابليت ارسال اطلاعات از مركز فرماندهي به سامانه و ... سامانه اي طراحي و ساخته شده است كه اين سامانه متناسب با شرايط بطور هوشمند سرعت مجاز را به رانندگان در جاده ها و بزرگراه ها اعلام مي نمايد. اين سامانه از طريق RF توانايي ارسال ديتا را به مركز فرماندهي نيروي انتظامي و مركز كنترل دارد و همچنين توانايي دريافت اطلاعات و هشدارهاي سرعت از طريق RF به سامانه هوشمند را دارا مي باشد. اين سامانه داراي يك عدد دات ماتريس LED مي باشد كه بوسيله آن توان نمايش اطلاعات ترافيك را دارا مي باشد تا رانندگان به آساني بتوانند از سطح ترافيك اطلاع پيدا كنند. اين سيستم برگرفته از نمايشگرهاي نشان دهنده سرعت مجاز در اتوبان ها و جاده ها مي باشد اما با اين تفاوت كه نمايشگرهاي موجود فاقد هوش مصنوعي و پردازشگر مي باشند اما سيستم طراحي شده جديد بوسيله شبكه RF هوش مصنوعي و پردازش تصوير قادر به نمايش بهترين سرعت مجاز متناسب با شرايط جاده است بدين صورت كه اين سيستم با اتصال بيسيم به سرور يا فرمان دهنده يك سرعت پايه براي آن تعريف مي شود (مثلا صد كيلومتر در ساعت) حال سيستم با استفاده از هوش مصنوعي مي تواند بهترين سرعت مجاز را نشان دهد. به عنوان مثال اگر ها باراني باشد عملا سرعت مجاز كاهش پيدا خواهد كرد بنابراين سيستم به صورت هوشمند مقدار ده كيلومتر از سرعت مجاز كم خواهد كرد و عدد نود كيلومتر را به عنوان سرعت مجاز نمايش خواهد داد. حال اگر شب باشد و هوا نيز باراني گردد سيستم با توجه به شرايط جوي حدود بيست كيلومتر از سرعت مجاز كم خواهد كرد و عدد هشتاد كيلومتر را به عنوان سرعت مجاز نمايش مي دهد. يكي از برتري هاي طرح توانايي پردازش تصوير جاده و تكنولوژي image processing مي باشد كه سيستم هر لحظه در حال آناليز شرايط ترافيك است و اگر ترافيك سنگين در جاده حاكم باشد سيستم به نسبت حجم ترافيك بهترين سرعت را نمايش مي دهد كه در ترافيك هاي سنگين سرعت بيست كيلومتر بر ساعت سرعت مجاز اعلام خواهد شد. از برتريها و مزاياي سيستم مي توان به موارد ذيل اشاره نمود: 1- توانايي سنجش هوشمند حجم ترافيك در هر لحظه و تعيين بهترين سرعت مجاز بوسيله تكنولوژي image processing 2- توانايي شناسايي آب و هواي خطرناك رانندگي و نمايش سرعت متناسب با آن شرايط 3- قابليت تشخيص شب و روز و هواي آفتابي براي نمايش حداكثر و حداقل سرعت مجاز 4- توانايي دريافت اطلاعات از طريق سيستم RF 5- قابليت ارسال اطلاعات محيطي به مركز فرماندهي 6- قابليت ارسال اطلاعات و تنظيمات لازم از طريق سيستم ديتاي مركز فرمادهي (پليس راه) 7- توانايي شبكه شدن با نمايشگر هاي مجاور به منظور تعيين سرعت پايه براي هر مسير جاده به صورت مجزا
با تزريق كردن كليد به داخل سيلندر 6m قفل زبانه پهن مخصوص ماشين دوبار باز مي شود و همزمان با باز شدن قفل مكانيكي اول برق قسمت الكترونيكي قفل وصل مي شود كه 5 رمز از طريق صفحه كليد مي توان وارد كرد كه يكي از اين 5 رمز ثابت و 4 تاي آن قابل تغيير مي باشد. با فشار دادن كليد START 4 كد را وارد مي كنيم ولتاژ DC 12V بر روي قفل مكانيكي دوم، قفل چرخان (قفل كيف سامسونت) مي افتد. با مرتب كردن 3 رمز نيز در اين قفل همان برق بر روي بويين مقابل باز كن افتاده و درب باز مي شود و همزمان باباز شدن درب تمامي اطلاعات اعم از تاريخ ، ساعت، دقيقه، ثانيه ، روز و دما و حتي صدا و تصوير فرد بازكننده درب در قسمت جعبه سياه دستگاه ثبت مي شود قسمت الكترونيكي اين دستگاه در صورتي كه اطلاعات اشتباه وارد شود به صورت هوشمند آژير چراغ هشدار و تماس با منزل اداره تلفن همراه پليس 110 و ... را انجام مي دهد. هدف از طراحي و ساخت اين قفل افزايش ايمني و امنيت در منازل ادارات و تمامي مكانهايي است كه داراي قفل مي باشند.
امروزه با رشد سريع تكنولوژي و افزايش روز افزون توليد خودرو از يك طرف و آلوده شدن هوا بخصوص در جاهاي پر جمعيت و پر تردد خودرو و از طرفي ديگر با توجه به مصرف بيش از حد بنزين، بر آن شديم كه موتوري طراحي كنيم كه اين موتور با استفاده از تكنولوژي الكترونيك و پنوماتيك بدون نياز به مصرف بنزين و گاز و فقط با ساتفاده از مصرف انرژي الكتريكي (باطري) و هواي محيط كار كند. عملكرد اين موتور به گونه اي است كه با استفاده از انرژي الكتريكي (باطري)، كمپورسور هوا را راه اندازي مي كند و كمپروسور نيز هواي محيط را بعد از عبور از فيلتر تعبيه شده در وروي آن هواي پاك را به درون مخزن هوا انتقال مي دهد، سپس با استفاده از سيستمهاي الكترونيكي هواي موجود در مخزن با فشار قوي وارد بخش موتور مي شود بدين ترتيب جك هاي پنوماتيكي موتور در اثر فشار قوي بصورت خطي كار مي كنند بطوريكه جك پنوماتيكي 1 و 3 باهم و جك پنوماتيكي 2 و 4 نيز با هم فعال مي شوند به گونه اي كه وقتي جك 1 و 3 بالا قرار گرفته جك شماره 2 و 4 پايين قرار مي گيرد بدين ترتيب شفت موتور 180 درجه مي چرخد و وقتيكه جكهاي 1 و 3 پايين قرار مي گيرند جكهاي 2 و 4 بالا قرار مي گيرند اين بار نيز شفت موتور 180 مي چرخد كه در مجموع 360 درجه در يك چرخه كاري، چرخش شفت خواهيم داشت. اين حركت مداوم جكها باعث حركت خودرو مي گردد با حركت شفت موتور مي توان دينام را به چرخش درآورد و بخش از انرژي مصرفي باطري را شارژ نمود.
با توجه به اهميت شناسايي چهره در مسايل حقوقي ، بازرگاني، نظامي، حفاظتي، نظارت و غيره سيستمي را طراحي كرده و ساخته ايم كه با استفاده از آن مي توان چهره اشخاص را تشخيص داده و با استفاده از پردازشگرهاي تصويري و هوش محاسباتي حضور و غياب آنها را بر اساس ورود و خروج در ادارت ، ارگانها و سازمانها و ... كنترل نمود كه داراي سرعت پردازش و دقت قابل توجهي مي باشد. اين مساله از دير باز توجه بسياري از محققان و پژوهشگران را به خود جلب نموده و تا كنون فعاليتهاي چشمگيري در زمينه تشخيص چهره، تشخيص حالات روحي چهره، استخراج ويژگيهاي چهره و شناسايي چهره صورت گرفته است. عليرغم اينكه انسان قادر است حتي در شرايط نامطلوب مانند نور ضعيف و فاصله دور بدون زحمت چهره افراد را آشكار كند اما در بسياري از كاربردها نيازمند طراحي سيستم اتوماتيك شناساگر چهره بوده تا ارتباط انسان و ماشين، همچنين مراقبت و كنترل را به سهولت انجام دهد. اين اختراع بر پايه مفاهيم نروبيولوژيكي شناسايي چهره يا در واقع مكانيزم شناخت چهره توسط انسان مطرح شده است. بررسي روشهاي مختلف استخراج ويژگي چهره مثل گشتاورها، تحليل مولفه هاي اصلي، منطق فازي، استفاده از اطلاعات حركت و رنگ روشهاي هندسي، تطبيق قالب، نگاشت هاي افقي و عمودي، گراف فرم پذير و غيره مكمل اين اختراع است. بحث شبكه هاي عصبي به عنوان ابزار مفيدي جهت دسته بندي، و نوع خاصي از اين شبكه ها (كوهنن) بدليل توانايي نگاشت خود سازمانده در خوشه بندي و كاهش ابعاد بردارهاي ورودي. به عنوان ابزار اصلي در سيستم شناسگر مورد بررسي قرار گرفته است.
كنترل تردد خودروها در سازمانها، ارگانها، ادارات و بخشهاي مختلف يكي از موضوعات مهم به حساب مي آيد زماني كه نياز است تا تردد و دسترسي خودروها و عوامل مربوطه به يك منطقه يا محيط (شامل سازمانها، ادارات و ...) با دقت و سرعت بالا تحت كنترل باشد، سيستم ها و مكانيزمهاي تامين كننده اين امر مطرح خواهند شد. در اين اختراع دستگاهي طراحي كرده و ساخته ايم كه با وجود اين دستگاه ديگر نيازي به حضور فرد يا نگهبان كنترل كننده ورود / خروج خودروها و نيز فعال كننده راهبند جهت اجازه ورود / خروج نمي باشد بلكه با استفاده از تكنولوژي هيبريد پردازش تصوير و شبكه هاي عصبي مصنوعي براساس قرائت پلاك خودرو و ثبت وروئ / خروج آن اين امر بطور اتوماتيك و با دقت و سرعت بالاتري انجام مي گردد و همچنين اين سيستم مي تواند علاوه بر كنترل و ثبت ورود خروج براساس پلاك شهرباني ، بطور هوشمند متناسب با پلاك ، خودروهاي مجاز براي ورود به منطقه يا سازمان مورد نظر ، راهبند را فعال نموده و اجازه ورود بدهد و يا حتي براي خودروهاي غير مجاز براي تردد ، راهبند را غير فعال نموده و اجازه ورود ندهد.
سيستم مبدل رزونانسي DC-DC سري دو گانه ايزوله شده، اولين سيستمي است كه در داخل و خارج از كشور با قابليت سوئيچينگ نرم و كاهش EMI طراحي و ساخته مي شود. در اين سيستم مي توان با استفاده از ولتاژ DC ورودي و طراحي مدار مولد پالس و تنظيم پهناي پالس (PW) توليد شده، در خروجي سيستم ولتاژ DC معين با جريان معين توليد نمود. اين سيستم در توانهاي بالا و در جاهايي كه نياز به ولتاژ و جريان معيني است مورد استفاده قرار مي گيرد و تلفات سوئيچينگ (روشن / خاموش شدن سوئيچ ها) در آن تقريبا صفر است به عبارتي داراي قابليت جديدي بنام سوئيچينگ نرم مي باشد و از بازدهي بالاتري برخوردار است. در اين سيستم همچنين از تكنيكها و استاندارهاي طراحي EMC از قبيل فيلترينگ، استفاده از چوك مد مشترك، ترويج كننده هاي نوري، ايزولاتورها استفاده شده است كه سبب كاهش EMI در سيستم گرديده است.
امروزه در منازل، كارخانجات و مكانهاي تجاري و ... به علت برق گرفتگي جان بسياري از افراد به خطر مي افتد. براي جلوگيري از اين امر بر آن شديم تا سيستمي طراحي كنيم كه داراي دستبند از راه دور بوده كه مي تواند صدمات جبران ناپذير برق گرفتگي را كاهش دهد. اين سيستم از دو قسمت تشكيل يافته است: قسمت دست بند و قسمت كنترل كننده
استفاده از تلفن همراه در جامعه كنوني و با پيشرفت علم و فن آوري اجتناب ناپذير است و نگراني ها درباره اثرات مضر امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بيش از حد تلفن هاي همراه بيشتر شده است. ميدان الكترومغناطيسي تلفن همراه، تقش تخريبي در ارگانيسم ها، بافت ها، سلول ها، پروتئين ها و آنزيم ها دارد لذا با توجه به گسترش روز افزون استفاده از تلفن هاي همراه در سطح دنيا از يك طرف و از طرفي ديگر با توجه به مضرات استفاده از آن بر روي سلامت انسان و همچنين ايجاد اختلال در عملكرد سيستمهاي الكترونيكي (ايجاد پارازيت بر روي اسپيكرها و ... در آمفي تئاترها و جلسات) از طرف ديگر، ما را بر آن اشت كه سامانه اي را طراحي كرده و بسازيم كه بوسيله آن بتوان مضرات ناشي از امواج مغناطيسي موبايل را كاهش داد و يا بطور كلي اختلالات ناشي از آن را حذف كرد. اين سامانه قابل نصب در هر نوع گوشي تلفن همراه است كه با نصب آن بر روي گوشي و شيلد نمودن قسمت هاي حساس گوشي ، بدين ترتيب امواج مضر ساطع شده از گوشي حذف شده و همچنين امواج نامطلوب نيز نمي تواند بر روي گوشي تاثيرگذار باشد. با نصب اين سامانه بر روي گوشي هيچگونه اختلالي در آنتن دهي گوشي ايجاد نمي گردد و فقط امواج الكترومغناطيسي مضر ساطع شده از آن كه بر سلامت انسان مضر است، حذف مي گردد.
موارد یافت شده: 17