لیست اختراعات با مالکیت
محمد جاويد پور
4 عدد
سيستم طراحي شده از گرماي موجود در كارخانجات و يا مي توان گفت از گرما و حرارت اتلاف شده براي تبديل كردن آب به بخار استفاده مي كند حرارت موجود آب هدايت شده در داخل لوله ها را به بخار تبديل كرده و بخار با فشار و سرعت زياد وارد سيلندر پيستون مي شود و در نهايت منجر به حركت درآوردن شفت ژنراتور شده و در نتيجه برق توليد مي شود.
اين اختراع از دو چرخ دنده ساده كوچك و بزرگ تشكيل شده است كه هر كدام بر روي محوري كه ياتاقاني روي آن تعبيه شده است نصب مي شوند كه يك واسطه هم همانطور كه در شكل مشخص مي باشد به دو چرخ دنده به صورت مخالف قرار مي گيرد كه اين واسطه قابليت جابجايي بين آچار و دسته را جهت اسمبل كردن سيستم به صورت شكل 1 و 2 فراهم مي كند و از يك پايه تلسكوپي جهت ايجاد تعادل و تنظيم ارتفاع مورد نظر تشكل شده است و توسط اين سيستم مي توان كار سخت باز و بسته كردن مهره هاي چرخ ماشين ها به خصوص ماشين هاي سنگين را كه نياز به اعمال نيروي فرواني مي باشد را بسيار راحت كرد به طوري كه با اعمال نصب نيروهاي قبلي مهره ها را باز و بسته كرد.
يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي ززيايد از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمز گيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اينصورت است كه شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1- سادگي طرح 2- در دسترس بودن قطعات 3- تعمير و نگهداري آسان 4- استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5- ارزان بودن 6- قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7- نصب آسان و ايمني بالا
يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي زيادي از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گاردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمزگيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اين صورت است كه، شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1) سادگي طرح 2) در دسترس بودن قطعات 3) تعمير و نگهداري آسان 4) استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5) ارزان بودن 6) قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7) نصب آسان و ايمني بالا
موارد یافت شده: 4