لیست اختراعات با مالکیت عليرضا ارغوان
7 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ اظهارنامه: 1392/02/29
تاریخ ثبت: 1392/04/01
خلاصه اختراع:

اختراع حاضر با عنوان افزايش چگالي انرژي سيستم هيبريد به روش پنوماتيكي ميباشد كه در زمينه خودروهاي هيبريد هيدروليكي جاي ميگيرد. اجزاي هيدروليكي در يك خودروي هيبريد هيدروليكي عبارتند از: پمپ/ موتور هيدروليكي، اكومولاتور فشار بالا و تانك فشار پايين. در خودروي هيبريد هيدروليكي، اكومولاتور با كمك پمپ/موتور هيدروليكي، انرژي حاصل از ترمزگيري كه در يك خودروي معمولي به هدر ميرود را بازيافت و براي شتابگيري بعدي از آن استفاده ميكند. اجزاي هيدروليكي به زنجيره توان خودرو متصل شده و چرخها را به حركت درمي آورد. ايراد سيستم هيبريد هيدروليكي چگالي انرژي پايين آن است يعني از زمانيكه خودرو شروع به حركت ميكند انرژي ذخيره شده براي رانش در كمتر از چند لحظه تمام ميشود و خودرو مجبور است از موتور احتراقي براي رانش كمك بگيرد. در اختراع حاضر، يك خودروي هيبريد هيدروليكي با قابليت افزايش چگالي انرژي پيشنهاد ميشود كه از سيستم پنوماتيكي در آن استفاده شده است. با استفاده از اين سيستم پنوماتيكي، اكومولاتور هيدروليكي پس از خالي شدن به سرعت مجددا شارژ ميشود و مورد استفاده قرار ميگيرد تا نياز به موتور احتراقي كمتر احساس شود و با استفاده از اين طرح نوين، چگالي انرژي خودروي هيبريد هيدروليكي نيز افزايش مي يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1389/05/09
تاریخ ثبت: 1389/06/02
خلاصه اختراع:

‏خلاصه اختراع در اين اختراع براي اولين بار سيستم لامسه اي طراحي و ساخته شده است كه شامل اجزاء پروب، سنسور Load Cell 350 gr ‏, برد پردازش و نمايشگر مي باشد. اين سيستم از طريق دريافت شدت پالس و مقدار حداكثر نيروي دريافت شده توسط سنسور، توانايي تشخيص حضور گرفتگي در شريان را دارد. عملكرد اين سيستم بدين گونه است كه با لمس شريان توسط پروب و سپس اعمال جابجايي مشخص، سنسور مقادير نيرو دريافت شده در محل اتصال شريان و پروب را بعد از پردازش سيگنال هاي فرستاده شده توسط سنسورLoad Cell ‏بر روي مونيتور نشان مي دهد. اگر مقدار حداكثر نيرو از مقدار معيار بيشتر باشد و شدت پالس از مقدار معيار كمتر باشد شريان داراي گرفتگي است. هرچه مقدار حداكثر نيرو بيشتر باشد و شدت پالس كمتر باشد درصد گرفتگي بيشتراست

تاریخ ثبت: 1388/10/22
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي ززيايد از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمز گيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اينصورت است كه شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1- سادگي طرح 2- در دسترس بودن قطعات 3- تعمير و نگهداري آسان 4- استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5- ارزان بودن 6- قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7- نصب آسان و ايمني بالا

تاریخ ثبت: 1388/06/31
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين مكانيزم هاي موجود در خودروهاي سنگين ترمز مي باشد و از آنجايي كه اين دسته از خودروها داراي وزن زيادي بوده و بايد هنگام ترمز انرژي زيادي از آنها جذب شود در كنار اين سيستم از مكانيزم كاهنده ي دور گاردان استفاده شده است كه مي تواند مكانيزم كمكي ترمز باشد كه هم در هنگام ترمزگيري و هم هنگام حركت خودرو در سرازيري (به صورت نيش ترمز) استفاده شود. اين سيستم هيدروليكي بوده و به اين صورت است كه، شفت خروجي پمپ روغن به وسيله چرخ زنجير به گاردان نصب شده است. پمپ روغن كه با گردش گاردان به كار افتاده مي تواند روغن را پمپ كند. شيري در سيستم تعبيه شده است كه جلوي روغن را گرفته و مانع چرخش روغن شده و به دام افتادن روغن در پمپ سبب كاهش دور شفت خروجي پمپ شده كه اين كاهش دور سبب كاهش دور گاردان مي شود كه متعاقبا سرعت ماشين كم مي شود. 1) سادگي طرح 2) در دسترس بودن قطعات 3) تعمير و نگهداري آسان 4) استفاده از قطعات موجود در بازار داخل 5) ارزان بودن 6) قابليت نصب روي خودروهاي مختلف 7) نصب آسان و ايمني بالا

تاریخ اظهارنامه: 1387/11/29
تاریخ ثبت: 1388/03/11
مخترع/مخترعان: بدون نام
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 7