شماره اظهارنامه: 389070572
مالک/مالکان:

فاطمه محمدي


تاریخ اظهارنامه: 1389/07/19
مخترع/مخترعان:

فاطمه محمدي

شماره ثبت : 68031
وضعیت اعتبار: اعتبار ندارد

تاریخ ثبت: 1389/09/30
طبقه بندی بین المللی:

خلاصه اختراع :

خلاصه تكنولوژی آموزشی یكی از صنایع پركاربرد در آموزش است. بر اساس نظر جیمز فین یكی از صاحبنظران تكنولوژی آموزشی،تكنولوژی آموزشی نوعی كاربرد صنعت در آموزش است. به اعتقاد او تكنولوژی آموزشی كاربرد سیستمها، فنون و وسائل كمكی برای بهبود فرایند تاریس و یادكیری است. در كلاس های درس اتفاقاتی می افتد و مسائلی ایجاد می شود كه برای رفع هرك ام از آنها نیاز به خلق یا اخترع وسیله یا روشی است كه از تكرار مجدد آن مشكلات ممانعت بعمل آورد. یكی از مسائلی كه در كلاسهای درسی پیش می آیدمربوط بهكلاس های چند پایه(مثل روستاها)یا كلاس هایی است كه استاد در آنها كلاس را به چند گروه تقسیم كرده و هر گروه به یك وایت برد نیاز دارد در حالی كه دیوار مقابل كلاس آنقدر بزرك نیست كه بتوان چندین تابلوی وایت برد نصب نمود. از سویی وقتی كه تابلوها خراب شد یا جلای صفحه آنها از بین رفته و قابلیت پاك شدن مطالب نوشته شده را از دست می دهند تعویض آنها مستلزم هزینه و زخم كردن دیوار برای جای رولپلاك است. به طوری كه پس از چند بار تعویض تابلو دیوارها زخمشده یا محل نصب از استحكام لازم برخوردار نخواهدبود. لذا لازم است تا تابلویی اخترع شود كه مشكلات مذبور را نااشته باشد. هدف این است كه در این اخترع مشكلات یاد ش ه در صنعت تولید وایت برد به حداقل رسیده یا كاملا از بین برود. با توجه به مساله مطرح شده به نظر رسید وسیله ای را می توان ساخت كه این مشكل را حل كند: وایت برد میكروتیچینگ نوعی تابلوی كلاسی است كه با تابلوهای وایت برد موجود كاملا متفاوت است.برای این كه بتوانیم ازفضای قابل استفاده برای نصب وایت برد حداكثر استفاده را بنماییم؟ تابلوی میكروتیچینگ می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. اینتابلو به جای یك سطح قابل نوشتن از چندین سطح مثلا 3، 4 یا 5 سطح موازی (بسته به نیاز كلاس، تعل اد پایه یا تعداد گروهها(برخوردار است. هر سطح توسط چند قطعه وایت برد جداكانه روی یك ریل فلزی می لغزد و قابل جابه جایی افقی است. قطعات وایت بردها قابل تعویض بوده و نیازی به تعویض و نصب مجل د كل تابلو نیست. پایه این تابلو یك بار نصب می شود و هر تعداد تابلو و در هر زمان قابل نصب، تغییر و جابه جایی است. رنگ هر قطعه تابلو می تواند با بقیه تابلوها متفاوت باشد. مثلا برای استفاده در كلاس چند پایه می توان برای كلاس اول از تابلوی زرد، برای كلاس دوم از تابلوی آبی آسمانی، برای كلاس سوم از صورتی و به همین ترتیب به جای قطعات وایت برد 1 یا تابلوی سفیدمی توان از قطعات كالربرد (تابلوهای رنگییا COLOR BOARD )استفاده نمود. وایت fرد میكروتچینگ علاوه پر پیشگیری از مشكلات فنی یاد شده در زمان تدریس، كابردهای دیگری نیز دارد. از جمله می توان به زیبایی، مقرون به صرفه بودن، امكان تولید قطعات در مدرسه و سایر موارد مشابه اشاره نمود.

جهت استفاده از امکانات زیر در این صفحه به حساب کاربری خود وارد شوید و مراحل تایید امتا را به اتمام برسانید.

- نمایش لینک این اختراع در اداره ثبت اختراعات ایران

- ارسال پیام به مالک / مخترع این اختراع (لطفا جهت سوال در خصوص اختراع با شماره های موسسه نوفن تماس نگیرید، پس از ثبت نام در سایت دارکوب، میتوانید به اختراع پیغام دهید)

- نمایش اطلاعات تکمیلی (عکس، متن، و نحوه همکاری) این اختراع

دیگر اختراع/اختراع ها با مالک/مخترع مشابه