لیست اختراعات عليرضا زماني
با توجه به ازدياد روز افزون وسايل نقليه و شدت گرفتن نياز به خدمات امدادي و با توجه به محدود بودن امكانات امداد رساني نياز بر آن ديديم تا با بهره گيري از تكنولوژي هاي نوين و به كار گيري فن آوري هاي مخابراتي و ماهواره اي جهت مديريت دقيق و حساب شده در جهت ارائه خدمات امدادي سريع و به موقع، سيستمي با عنوان اسلوب فوق هوشمند امداد و ترافيك جاده را طراحي و به مرحله اجرا در آوريم. خلاصه عملكرد: اين سامانه پس از نصب ماژول هاي الكترونيكي بر روي خودرو با بهره گيري از تكنولوژي هاي GPS/GPRS/GSM و سنسور هاي مختلف قادر خواهد بود، در صورتي كه خودرو دچار حادثه ( در جاده يا هر نقطه ديگر ) گردد در كمترين زمان كليه اطلاعات خودرو اعم از نوع حادثه، شدت حادثه، سرعت خودرو قبل از حادثه، نوع خودرو، موقعيت دقيق جغرافيايي خودرو و همچنين تصويري از داخل كابين خودرو را به Server ارسال نمايد. اين اطلاعات توسط Server پردازش شده و سپس نزديك ترين پايگاه امداد و نجات را با توجه به موقعيت جغرافيايي پايگاه و يا خودروي امدادي شناساي و اطلاعات به رهياب گروه امداد ارسال مي گردد. سيستم رهياب نزديك ترين مسير را بر روي نقشه به سمت موقعيت خودرو به صورت گويا در اختيار گروه امداد قرار مي دهد و همچنين تكنسين هاي امداد امكان صحبت با سرنشينان خودرو را نيز دارند. اين فرايند از لحظه حادثه تا ارسال اطلاعات در كمتر از يك دقيقه صورت مي گيرد. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tدر اين سيستم امكان ارسال پيام هشدار وضعيت جاده براي خودرو هاي عبوري از محور در صورت مسدود بودن به دلايل حادثه، بدي آب و هوا، ريزش كوه و يا مشكلاتي از اين قبيل براي پيش گيري از به وجود آمدن حادثه بيشتر نيز فراهم گرديده است. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tامكان ذخيره سازي سابقه بيماري، گروه خوني و يا حساسيت هاي خاص سرنشينان يا حداقل راننده در Server جهت بهبود در ارائه خدمات امدادي نيز مي باشد. -\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\tاين سامانه در صورت فرا گير شدن قادر خواهد بود جامه آماري گسترده اي جهت مديريت پيشگيرانه ارائه دهد آمارهاي نظير جاده هاي حادثه ساز، بيش ترين نقص فني عامل حادثه در خودرو، عامل آب و هوا، عامل زمان روز، محدوده سرعت و ...
دستگاه ترموالكتريك تميزكاري تيوب هاي مبدل هاي حرارتي با حجم كم، وزن كم، انعطاف پذيري بالا و مصرف انرژي و نيروي انساني پايين، يكي از بزرگترين مشكلات در مبحث تعمير و نگهداري در مجتمع هاي نفتي در رابطه با رفع گرفتگي هاي رسوبي قيرمانند و شبه لاستيكي تيوب هاي مبدل هاي حرارتي، را برطرف مي نمايد. اين دستگاه با سادگي و كاربرد آسان، قابليت مانور در هر شرايط فيزيكي را داشته و معضلات عمده اي از جمله آلاينده هاي زيست محيطي را مي كاهد. اين دستگاه بطور خلاصه از المنت ترموالكتريك، قسمت عايق سراميكي، لوله گالوانيزه براي ثبات و نصب دستگيره، كابل متناسب براي ارتباط الكتريكي برق شهري به المنت و دستگيره عايق لاستيكي تشكيل شده است.
دستگاه دوار تميزكاري تيوب هاي مبدل هاي حرارتي، نمونه بهبود يافته و بروز شده دستگاه هاي دوار موجود است كه مي تواند سخت ترين رسوبات گل مانند تيوب هاي مبدل هاي حرارتي در كارخانجات پتروشيمي و پالايشگاه را بزدايد. فرق عمده اين دستگاه با دستگاه هاي موجود استفاده از آّب تحت فشار بجاي آب معمولي با فشار 10 بار مي باشد كه مشكلات ناشي از راندمان كم، سرعت عمليات پايين و گرفتگي هاي احتمالي دستگاه در درون تيوب هاي مبدل هاي حرارتي را مرتفع مي سازد. مجموعه فنر و شيلنگ غلاف اين دستگاه بنابر نياز قابليت تنظيم طول دارد و با هر نوع مبدل با هر طولي سازگار مي باشد. اين اختراع بارها آزمايش شده و نتايج بسيار مثبتي در بر داشته است. اين دستگاه بدليل حجم كم و سبكي وزن قابليت حمل به هر مكاني را دارد. غلاف روپوش از جنس شيلنگ فشار قوي انتخاب شده و روي يك انتهاي ديگر سه راهي، روي ابتداي فنر نصب مي شود و بايد با كلمپس محكم گردد. براي جلوگيري از انتقال حركت دوراني فنر در درون سه راهي 30 سانتي متري به بدنه سه راهي، مي بايست از يك بلبرينگ استفاده نمود. اين بلبرينگ متناسب با قطر بدنه قاعده دايره اي شكل انتخاب مي گردد. در اين نمونه مي توان بلبرينگ شماره 6203 را بكار برد. سر ديگر فنر مي بايست مته نصب كنيم. براي نصب مته از دستگاه پرس و بوش پرس شده استفاده مي كنيم. انتخاب نوع مته بسيار حائز اهميت مي باشد كه متناسب با ميزان سختي رسوبات و قطر تيوب از نوع الماسه انتخاب مي گردد. تمام قسمت هاي پمپ و الكتروموتور و سه راهي و تابلو برق آن را در داخل يك جعبه فلزي مكعب مستطيل شكل قرار داده و كليد روشن و خاموش كردن آن را در روي بدنه آن تعبيه مي كنيم. مي توانيم يك عدد حلقه جمع كن نيز در داخل مكعب مستطيل تعبيه كنيم تا براحتي مجموعه فنر و شيلنگ را جمع كرده و در درون جعبه قرار دهيم. در جهت سهولت كار انتقال و جابجايي مي توان 4 عدد چرخ كوچك گردان در زير جعبه و يك دسته در كنار آن نصب نمود.
اختراع سيستم پكيج يكپارچه و مستقل روشنايي LED با استفاده از انرژي خورشيدي كه به سيستم سنسور حساس به حركت ( PIR ) مجهز ميباشد.
اغلب كساني كه در مراكز عمومي همچون دانشگاه ها ، مراكز اداري ، اموزشگاه ها ، فروشگاه ها و ... كه در حال استفاده از سيستم تهويه مطبوع مرگزي مي باشند. با اي مشكل مواجه مي شود كه درمايي كه در هر لحظه در اتاق آن ها بر قرار مي باشد دماي مورد نظر آن ها نمي باشد از طرف ديگر چون سيستم هاي تهويه مركزي معمولا داراي درچه هاي هوايي مي باشند كه به سقف يا ديوار ها درتفاع بالا نصب هستند امكان تغيير زاويه دمپر ها به صورت دستي وجود ندارد و اغلب مسئولين تاسيسات اين مكان ها در اول هر ماه متناسب با ميزان سرد بودن يا گرم بودن هوا در ان ماه به صورت غير اصولي و فقط از روي تجربه ميزان زاويه دمپر هاي دريچه هاي هوا را تغيير داده چون زاويه اين دمپر ها اغلب تناسبي با فضا اتاق ، دماي دلخواه ساكنين ان اتاق يا قسمت و درماي هوايي كه از سيستم خنك كننده يا گرم كننده مركزي خارج مي شود ندارد سبب مي شود كه دما اتاق براي افراد ساكن در آن غير قابل تحمل شود از طرفي نمي شود هر روز به نيرو هاي تاسيساتي فرمان داد كه ميزان زاويه دمپر هاي دريچه ها را تغيير دهند و از سوي ديگر حتي اگر اين كار انجام شود در طول روز با توجه به تغيير دماي محيط بيرون باز هم ساكنين اتاق به دماي دلخواه نمي رسند و همچنين چون مسئول تاسيسات با توجه به دانش هاي تجربي نمي تواند به طور صحيح دمپر ها را متناسب با دماي دلخواه ساكنين اتاق تنظيم كند از اين رو مي توان گفت اين كار نه از نظر زمان و نه از نظر هزينه به صرف نمي باشد.از اين رو اينجانب سيستمي طراحي كرده ام كه متناسب با دما دلخواهي كه به ان ميدهيم ميزان زاويه دمپر هاي دريچه هاي هوا را به گونه اي تغيير ميدهد كه دماي محيط داخل متناسب با دماي دلخواه شود و در اين تنظيم زاويه دمپر ها از دماي هواي خارج شده از سيستم خنك كننده يا گرم كننده نيز براي بهبود عملكرد استفاده مي شود. استفاده از اين سيستم سبب مي شود كه اولا راندمان كار افراد بالا رفته و ثانيا سبب مي شود انرژي هدر نرود و همچنين هزينه هايي كه صرف گرمايش و سرمايش مي شود كاهش يابد.
هسته خرما يكي از ضايعات گياهي سودمنددر صنايع غذايي مي باشد كه باتوجه به ارزش غذايي بالا براي انسان ها، نيازمند مسيري جهت توليد صنعتي عمده و ورود به زنجيره غذايي همگاني مي باشد. دمنوش گرانوله هسته خرما محصولي است كه توانسته است مسير توليد و استفاده عمده عمومي را هموار گرداند. مصرف اين دمنوش كاملا شبيه چاي بوده و تنها نياز به آب جوش و مدت 3-4 دقيقه دم كردن دارد. در اين روش هسته خرما سخت و يكپارچه (رست شده يا نشده) تبديل به پودر مي گردد تا امكان عصاره دهي تمامي ذرات در محيط آب جوش برايآنَ فراهم گردد. هرچند تبديل هسته به پودر ان را قابل مصرف نميكند زيرا بدليل پراكندگي و وزن ملكولي آن، پودر بصورت معلق در آب مي ماند و عصاره آن حاوي ذرات جامد خواهد بود كه بدليل ايجاد عدم شفافيت عصاره آن از كيفيت بسيار پايين برخوردار است. با اضافه كردن عامل منعقد كننده يا شفاف كننده به پودر هسته، امكان ايجاد شفافيت در عصاره ايجاد مي شود. همچنين با استفاده از عامل چسبندگي و شكل دهي، امكان شكل پذيري پودر هسته به گرانول فراهم ميگردد. همچنين با اضافه كردن رنگ هاي گياهي به اين مخلوط، مي توان عصاره شفاف با رنگ هاي مختلف ايجاد نمود، هرچند رنگ خود عصاره از زرد روشن تا زرد متغير مي باشد. پس از تركيب مواد فوق و تبديل پودر به خمير بوسيله آب، عمل شكل دهي و تبديل خمير به ذرات گرانول و خشك كردن انجام مي شود، كه دراين مرحله محصول قابل مصرف مي باشد.
خلاصه توليد حرارت به روش هاي مختلف از جمله واكنش هاي سوختني و مواد سوختني و يا استفاده از انرژي الكتريكي و تبديل آن به انرژي حرارتي (المنت برقي كه بر اساس عبور يك جريان الكتريكي از يك فلز با مقاومت بالا توليد حرارت مي كند) انجام مي شود. اين روش ها توانايي توليد حداكثر دماي 1500 تا 1800 درجه سانتي گراد را دارند. يكي از جديدترين راه هاي توليد حرارت مشعل هاي پلاسمايي مي باشد. در اين دستگاه با ايجاد يك قوس الكتريكي (پلاسما ارك) و عبور دادن يك گاز از اطراف اين قوس الكتريكي (هر نوع گاز) گاز را به شدت يونيزه كرده و تبديل به پلاسما مي كنيم. اين عمل باعث بالا رفتن شديد دماي گاز خواهد شد و مي توان دماهايي بسيار بالا كه هيچ سيستم ديگري نمي تواند آن را توليد كند ايجاد كنيم. دماي پلاسما خروجي اين سيستم مي تواند از 6000 تا 30000 درجه سانتي گراد باشد. تنها سوخت اين دستگاه الكتريسيته و يك گاز است (اين دستگاه قابليت تبديل تمامي گازها به پلاسما را دارا مي باشد . بسته به نوع كاربرد مي توان از گازهاي مختلف استفاده كرد) كه به داخل مشعل دميده مي شود تا به پلاسما تبديل شود.
با استفاده از جك هاي هيدروليكي و با استفاده از موتور الكتريكي عمل پارك و جدا شدن به راحتي انجام مي شود ماشين را در محل مورد نظر متوقف مي كنيم جكهاي ما كه به وسيله ي يك شير برقي هيدروليك كنترل مي شود را به صورت دستي يا خودكار فعال مي كنيم و خودرو را از روي زمين به فاصله ي 10 سانتي متر با فشار روغن هيدروليكي كه به وسيله ي پمپ هيدروليك فشرده شده بالا مي آوريم تا حدي كه چرخ ها از روي زمين جدا شود در اين حالت مي توانيم سه كار مختلف را با اين اختراع انجام دهيم 1- حركت دادن عرضي خودرو براي پارك كردن بين دو خودروي عقب و جلو 2- گردش 360 درجه به صورت درجا براي سروته كردن در كمترين فضاي ممكن 3- حذف عمل جك زدن سنتي با جايگزيني سيستم هيدروليك جهت تعويض چرخ
در هر گونه برخوردي سرعت برخورد، وزن جسم برخورد كننده و مدت زماني كه در آن برخورد صورت مي گيرد نقش اساسي را در شدت برخورد دارند. معمولا نمي توان سرعت و وزن را در هنگام ضربه تغيير داد و فقط مي توان با طولاني كردن زمان برخورد از شدت ضربه كاست. اين افزايش زمان با ايجاد فضاي كافي براي جذب نيروي ضربه صورت خواهد پذيرفت. علاوه بر افزايش زمان برخورد مي توان با پخش كردن يكنواخت نيروي برخورد در طول زمان از شدت برخورد كاست تا صدمات و خسارات ناشي از تصادفات كاهش پيدا كند. اين دستگاه 2 هدف را دنبال مي كند: در اين دستگاه با استفاده از رادار در هر لحظه فاصله اتومبيل با مانع جلويي اندازه گيري مي شود اگر نسبت فاصله به سرعتي نسبي كم باشد با هشدار نوري و صوتي راننده را آگاه مي كند و در صورت عدم توجه راننده با كم كردن مقدار سوخت ورودي به انژكتور و ترمز كردن بصورت اتوماتيك سعي در جلوگيري از برخورد خواهد كرد. در صورتي كه احتمال برخورد قطعي بنظر رسد با باز كردن 2 جك كه در جلوي اتومبيل و پشت سير قرار گرفته اند باعث افزايش طول اتومبيل (ايجاد فضاي بيشتر براي جذب نيروي برخورد) و كاهش شتاب منفي و در نتيجه باعث كاهش صدمات جاني (براي سرنشينان) و مالي (براي اتومبيل) مي شود.
موارد یافت شده: 15