لیست اختراعات با مالکیت
پيمان بيات
9 عدد
در اين روش با بكارگيري يك سنسور در جلوي خودرو، به محض حس كردن اينكه فاصله تا خودروي جلويي يا يك مانع به اندازه اي است كه احتمال برخورد وجود داشته باشد، اين موضوع باعث درگير شدن موتورهايي كه زير پدالهاي گاز و ترمز قرار دارند و بصورت معكوس عمل مي كنند، مي شود. به اين ترتيب كه پدال گاز رويه بالا حركت كرده و پدال ترمز روبه پايين (ترمز عمل مي كند). به اين ترتيب، از برخورد خودرو با شي جلوي آن جلوگيري مي شود.
كيف هوشمند دانش آموز با بكارگيري فناوريهاي جديد و استفاده از ماژول ها و مدارهاي الكترونيكي به دانش آموزان و معلمان در پيشرفت روند تحصيلي و كاهش نگراني و هزينه كمك مي كند. از آنجايي كه يكي از معمولترين راههاي بردن كتاب و دفتر به مدرسه كيف است و مي توان اين وسيله را يكي از همراهان هميشگي دانش آموز در طول سال تحصيلي دانست بنابراين استفاده از تكنولوژي در اين كيف مي تواند كمك بسزايي به دانش آموز و والدين و معلم از لحاظ تحصيلي و اجتماعي كند. كيف هوشمند دانش آموز با استفاده از ميكروكنترلر AVR و ماژول مخابراتي SIM808، ماژول RFID و تگهاي RFID و ماژول ساعت، بطور دائم محتويات كيف را بررسي كرده و در صورت وجود كتاب يا وسايلي مغاير برنامه ي كلاسي آن روز، به دانش آموز يادآوري مي كند و از طرفي هم باعث مي شود كه دانش آموز وسايل خود را در مدرسه گم نكنـد. همچنين وجود كتاب و يا وسايل اضافه را كه باعث سنگيني كيف مي شود و مي تواند صدمات جبران ناپذيري به ستون فقرات دانش آموزان تحميل كند را يادآوري مي كند. از ويژگي هاي ديگر كيف هوشمند، رديابي دانش آموز در بيرون از خانه است كه والدين در هر موقع مي توانند از موقعيت فرزند خود با ارسال پيامك مطلع شوند و با برقراري تماس صداي محيط اطراف را شنود كنند. دانش آموز هم با فشردن دكمه كمك (SOS) مي تواند در مواقع بروز خطر يا حادثه والدين خود را آگاه سازد. همچنين اين امكان نيز وجود دارد كه در صورت حركت سرويس با سرعتي بيش از سرعت تعيين شده، كيف دانش آموز پيامي را به والدين ارسال كند.
پس از انطباق تصاوير ماهواره اي معمولي از سطح زمين ( نقشه موجود دكلها) و همچنين تصاوير ماهواره اي حرارتي مربوطه، مي توان با توجه به دماهاي غير متعارف نقاطي كه در آنها دكل فشار قوي اي قرار گرفته است، به تعيين و تشخيص اتلاف انرژي و عيب در آن دكل پي برد.
در اين اختراع با توجه به قانون فيزيكي جذب بالاتر توسط القاي الكتريكي، راهكاري جهت بهبود كارايي مه گيرها جهت استحصال بهتر آب از مه گيرها مي شود. القاي الكتريسيته ساكن در زمان مناسب آن بطور هوشمند (با توجه به خروجي سنسورهاي مربوطه كه در محيط قرار گرفته اند) انجام شده و با يكي از دو روش پيشنهادي براي رساناها (فلزات) و نارساناها (از قبيل پلاستيك) صورت مي گيرد.
با افزايش سرانه مصرف برنج در ايران نقش اين محصول در امنيت غذايي كشور پررنگ تر شده است. در سال هاي گذشته تحقيقاتي بر روي برنج به منظور ارتقاء كيفيت دانه برنج و دستيابي به توليد بالا صورت گرفته كه حاصل آن توليد ارقام جديدي از برنج شده است. اين موضوع زمينه اي را فراهم آورده تا محصول بي كيفيت و با كيفيت متوسط را به عنوان نوع مرغوب روانه بازار مصرف كنند. بمنظور تعيين درصد هم تيپ بودن از استخراج خصوصيات كيفي فيزيكي (طول، عرض، شكل ظاهري، رنگ، درصد سفيدي، درصد شفافيت، درصد گچي، درصد خورد، درصد سالم، درصد آسيب ديده) دانه برنج استفاده مي كنيم. هم اكنون استخراج خصوصيات كيفي فيزيكي و تعيين هم تيپ بودن برنج، بصورت سنتي (دستي) و با نگاه كردن دانه ها (چشمي) كه عموما منحصر افراد بومي مناطق قابل كشت اين محصول مي باشد صورت مي پذيرد. درصد دقت اين روش ها بسيار پايين بوده و شامل خطاي انساني مي باشد. اين عوامل سبب ايجاد انگيزه ساخت دستگاه مدرن هوشمند در زمان كمتر و با دقت بيشتر گرديد.
با توجه به اينكه سيستم هاي احراز هويت مبتني بر خصوصيات بيومتريك امنيت كافي ندارند و از طرفي سيستم هاي موجود كه بر مبناي آناليز حركات چشم طراحي شده اند داراي معايب ذكرشده مي باشند، نياز به ارائه سيستم احراز هويت امن مبتني بر روش نويني است كه بر مبناي gesture ها باشد و نياز به حفظ كردن تصاوير مرتبط با هر عدد يا سمبل هاي مرتبط با هر عدد نداشته باشد و علاوه بر آن تعداد حالات وارد شدن كدها به اندازه كافي بالا و بخاطر سپاري آنها نيز آسان باشد. بنابراين طرح پيشنهادي يك سيستم احراز هويت بر مبناي رديابي و آناليز حركات چشم مي باشد كه كاربر با حركت چشم و پلك زدن gesture مورد نظر را وارد كرده و در صورت تطبيق با داده هاي ديتابيس شناسايي انجام مي شود. براي ين منظور پس از تشخيص چهره به منظور شناسايي انسان در مقابل دوربين توسط الگوريتم هاي Face Detection ، محل چشم ها در چهره مشخص شده و آناليز حركات چشم به كمك الگوريتم رديابي انجام مي شود. سپس با روش پيشنهادي مراحل ورود Gesture به عنوان گذرواژه شروع مي شود و هدف اين است كه بهترين الگو براي Gesture كه حداكثر ماندگاري در ذهن داشته باشد و داراي امنيت بالايي نيز باشد، انتخاب مي شود. سيستم پيشنهادي بر مبناي دنباله اي از gesture ها توسط رديابي حركات چشم مي باشد بطوريكه خصوصيات زير را دارا مي باشد. 1-\\\\tوارد كردن رمز از طريق حركت نسبت به دنباله اي از اعداد در خاطره بهترمي ماند. 2-\\\\tبرخلاف روشهاي چون قرنيه و اثر انگشت، انتقال رمز در اين روش امكان پذير است. 3-\\\\tبرخلاف روشهاي چون قرنيه و اثر انگشت كه مي توان با يك انگشت مصنوعي يا چشم مصنوعي آنرا هك كرد قابل هك كردن نمي باشد. 4-\\\\tوارد كردن دنباله رمز در اين روش بسيار ايمن مي باشد و هنگام وارد كردن رمز، دنباله حركات از طرف ديگران قابل شناسايي نمي باشد. 5-\\\\tقابل استفاده بر روي انواع مختلف دستگاهها باشد. در اين صورت لازم هزينه ساخت تا حد امكان كاهش يابد و همچنين فضاي كمي را اشتغال كند.
تشخيص زودرس سكته مغزي ايسكميك از طريق پردازش تصاويرCT-Scan مغز به بخش الف. نيازهاي انساني تعلق دارد. معمولا جهت تشخيص سكته مغزي ايسكميك از دستگاه تصوير برداري CT-Scan استفاده مي شود. در اين روش از تصوير برداري تصوير خروجي با طيف خاكستري ايجاد مي گردد و از آنجائيكه چشم انسان قادر به افتراق تعداد محدود 20 سايه خاكستري مي باشد˓ گاهي تشخيص رنگ ها مشكل مي باشد بنابراين ميزان تشخيص بيماري˓ كم مي شود و حتي منجر به عدم تشخيص به موقع و صحيح سكته مغزي ايسكميك و ايجاد مشكلاتي براي بيماران مي گردد. جهت برطرف كردن اين مشكل از فيلتر حذف نويز براي از بين بردن نويزهاي احتمالي در تصوير استفاده شده است همچنين تصوير با طيف خاكستري را با استفاده از تركيب و بهينه سازي روش هاي قبلي موجود˓ به تصوير رنگي تبديل كرده ايم. بنابراين به دليل سادگي در استفاده و ايجاد خروجي سريع˓ تمام پزشكان(حتي پزشكان مبتدي ) مي توانند براي تشخيص زودرس همه بيماران مشكوك به سكته مغزي ايسكميك از اين سامانه استفاده كنند.
امروزه نگرانيهاي زيست محيطي بزرگترين چالش در طراحي وسايل نقليه به حساب ميآيد و به نظر ميرسد كه خودروهاي الكتريكي پاسخ مناسبي براي حل اين مشكلات است. از اين رو تاكنون اقدامات زيادي در زمينههاي افزايش بازدهي، كاهش تلفات و بهبود عملكرد اين خودروها انجام گرفته است. طراحي و ساخت خودروي الكتريكي يوشيتا با ظرفيت چهار سرنشين توسط تيم سه نفرهي مخترعين حاضر، از سال 1392 براي برطرف كردن برخي مشكلات موجود در خودروهاي الكتريكي شروع شده است و فرآيند ساخت آن در حال حاضر به اتمام رسيده است. در اين راستا دو سيستم مديريتي هوشمند، طراحي گرديده است و بر روي اين خودرو پياده شده است؛ در واقع اين دو سيستم هوشمند عبارتند از 1) سيستم مديريت هوشمند انرژي، 2) سيستم مديريت هوشمند نيروهاي آيروديناميكي. سيستم ذخيرهسازي انرژي در خودروهاي الكتريكي معمولاً مجموعهاي از باتريها ميباشد كه همواره با مشكلاتي از قبيل گرم شدن بيش از حد، ظرفيت ذخيره انرژي پايين و بازدهي پايين همراه است؛ بههمين دليل توسعهي خودروهاي الكتريكي به علت هزينههاي ناشي از وقوع اين مشكلات تحت تاثير قرار گرفته است. در سيستم مديرت هوشمند انرژي پيشنهادي، با هدف كاهش حجم و تلفات سيستم ذخيرهسازي انرژي و همچنين يكپارچهسازي جريان خروجي سيستم، علاوه بر باتري، از ابرخازن و مبدل دوطرفهي سه درگاهه به عنوان واسط بين باتري، ابرخازن و موتور الكتريكي بهره گرفته شده است. در اين راستا نحوهي كنترل مستقيم توان هر دو منبع (باتري و ابرخازن) از طريق كليد زني اين مبدل مطرح گرديده است، كه اين كار از طريق دو لايهي كنترلي شامل كنترل كنندهي فازي و بلوك تنظيم كننده صورت گرفته است. براي بررسي نتايج، خودروي الكتريكي بههمراه سيستم ذخيرهسازي انرژي پيشنهادي توسط مخترعين ساخته شده است و نتايج عملي مورد بررسي قرار گرفته شده است، علاوه بر آن سيستم ذخيرهسازي پيشنهادي در مقايسه با سيستمهاي ذخيرهي انرژي مرسوم در محيط نرم افزار سيمولينك متلب مدلسازي شده است. نتايج شبيهسازي و عملي بيانگر افزايش بازدهي استراتژي پيشنهاد شده نسبت به ديگر روشهاست. يكي ديگر از مهمترين مواردي كه در طراحي خودروها بايد در نظر گرفت، بهبود مشخصههاي آيروديناميكي ميباشد. خودروي الكتريكي ساخته شده توسط مخترعين از سيستم مديريت هوشمند نيروهاي آيروديناميكي نيز بهرهمند شده است، به طوري كه سيستم كنترلي با دريافت سرعت خودرو از طريق سنسور سرعت سنج و همچنين دريافت انحراف خودرو نسبت به موقعيت جاده از طريق سنسور فرمان، با ارسال سيگنال كنترلي به بالك عقب خودرو بهترين شرايط آيروديناميكي را براي خودرو به ارمغان ميآورد. به منظور بررسي سيستم مديريت هوشمند نيروهاي آيروديناميكي پيشنهادي، تاثيرات اين سيستم بر روي خودروي الكتريكي ساخته شده توسط مخترعين، بررسي شده است. به منظور اثبات صحت نتايج عملي، راه كار پيشنهادي در محيط نرم افزار سيمولينك متلب مدلسازي شده است. براي استخراج ضريبهاي آيروديناميكي، جريان حول خودروي الكتريكي ارائه شده در نرم افزار انسيس مورد بررسي قرار گرفته شده است، در اين راستا حل عددي جريان حول خودرو از طريق ديناميك سيالات محاسباتي و همچنين مدل توربلانسي استاندارد k-ε انجام شده است. نتايج حاكي از آن است كه بهبود مشخصههاي آيروديناميكي در خودروهاي الكتريكي نه تنها باعث افزايش پايداري خودرو ميگردد، بلكه ميتواند تاثيرات قابل توجهي بر روي سيستم ذخيرهسازي انرژي، مسافت پيموده شده و بازدهي موتور الكتريكي داشته باشد. لازم به ذكر است كه تمامي قسمتهاي خودروي الكتريكي يوشيتا (شامل بدنه، شاسي، سيستمهاي مكانيكي، سيستم تعليق، سيستمهاي الكتريكي و ...) منحصراً توسط تيم سه نفرهي مخترعين حاضر، طراحي و ساخته شده است. علاوه بر موارد ذكر شده، اين خودرو حاوي مزايائي همچون وزن پائين (420 كيلو گرم) در مقايسه با ساير خودروهاي الكتريكي هم رده، طراحي آيروديناميكي بدنه با بهرهگيري از نرم افزارهاي به روز و مرتبط، استفاده از سيستم انتقال قدرت يكپارچه و شتاب بسيار بالا ميباشد.
موارد یافت شده: 9